Nastroje i nawyki konsumpcji się zmieniają, bynajmniej nie w wyniku kaprysu. To znak czasów. Młodsze i dojrzewające pokolenia rozliczają brandy z ich pustych haseł i niejasnych inicjatyw. Oczekują przejrzystych informacji dotyczących produktów i procesu ich powstawania. Na te wyzwania odpowiada nowoczesna odzież reklamowa. Dzięki m.in. nowatorskiej technologii Aware™, marka IQONIQ i kolekcja IMPACT umożliwiają grę w otwarte karty na rynku B2B.

Fast fashion faux pas
Jak podaje Światowe Forum Ekonomiczne, branża modowa generuje około 4% globalnych emisji gazów cieplarnianych. Mimo mnogości twierdzeń i haseł o zmniejszaniu wpływu na środowisko, badania Synthetics Anonyomous wskazały, że nawet do 59% deklaracji marek odzieżowych z Europy to czysty greenwashing (umyślne mydlenie oczu ekologią), a znaczna większość z nich wciąż korzysta z włókien syntetycznych pochodzących z paliw kopalnych. Nic więc dziwnego, że wśród konsumentów rośnie sceptycyzm. Według wniosków Fashion Transparency Index 2023, branżę odzieżową niezmiennie trapi brak przejrzystej komunikacji. To problem, który dotyka również odzieży reklamowej.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Odzież reklamowa przyszłości
W morzu zamydlania niewygodnej prawdy pojawiła się wyspa przejrzystej komunikacji. To nowoczesna odzież reklamowa IQONIQ, wykonana w 100% z bawełny – 50% organicznej i 50% z recyklingu. Proces jej produkcji zaczyna się od wplecenia fizycznego znacznika AWARE™ we włókna, z których przędzona jest tkanina. AWARE™ rejestruje etapy produkcji danej sztuki odzieży za pomocą nowatorskiej technologii blockchain. Pozwala on na zbieranie i aktualizowanie danych takich jak pochodzenie materiału, zużycie wody podczas produkcji oraz cała przebyta droga odzieży, od produkcji do adresata końcowego.
Po otrzymaniu produktu, klient ma możliwość zweryfikowania wpływu na środowisko, skanując cyfrowy paszport na metce. Ta pionierska postawa odpowiada wszystkim, którzy stawiają na świadomy zakup i zrównoważony rozwój – korzystają agencje reklamowe, ich klienci, oraz użytkownicy końcowi. No i planeta, oczywiście.
Ani kropli na darmo
To nie koniec rewolucji. Kolekcja IMPACT składa się z różnorodnych akcesoriów reklamowych, takich jak czapki, parasole, torby i plecaki. Łączy je wspólna idea – wodooszczędność. IMPACT wykorzystuje do produkcji zrównoważone źródła zasobów. Każdy produkt zostaje strukturalnie wzbogacony o komponent AWARE™, śledzący zużycie wody w trakcie produkcji. Tym sposobem IMPACT gwarantuje, że materiały pochodzą z recyklingu, faktycznie redukują zużycie wody, a przez to mają rzeczywisty wpływ na poprawę stanu środowiska.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Sposób na dobry początek
Branżę odzieżową czeka metamorfoza, jeżeli nadal chce sprostać wymaganiom klientów. Dotyczy to także odzieży reklamowej. W tym wyścigu po przychylność świadomego konsumenta przewagę dają rozwiązania, które pomagają kontrolować wpływ na środowisko jednocześnie wzbogacając wizerunek reklamowanej przy jej użyciu marki. Znajdziesz je w katalogu VOYAGER XD.