See Bloggers Łódź razem z InfluTool opublikowało Ranking Polskich Influencerów. Kto w poprzednim roku podbił serca fanów swoją twórczością internetową?
Ranking opublikowany przez See Bloggers Łódź i InfluTool to analiza i zestawienie najbardziej wpływowych i angażujących osobowości internetowych w poprzednim roku. Jak podkreślają twórcy rankingu, świat influencerów stale się zmienia, dynamiczne środowisko kreuje nowych twórców, którzy stale przedstawiają nowe formaty i tym samym trafiają do nowej grupy odbiorców.
Kolejni autorzy wchodzą na scenę, pojawiają się nowe style i treści, inaczej niż w poprzednich latach rozkładają się wagi pomiędzy poszczególnymi społecznościami i platformami. Obok blogerów, instagramerów czy youtuberów, których działania obserwowaliśmy w poprzednich edycjach Rankingu, swoją obecność bardzo mocno zaznaczają gwiazdy sportu, czy mediów tradycyjnych– tłumaczą Hubert Wydrych i Łukasz Zdrodowski z InfluTool.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Nowości na scenie polskiej twórczości internetowej są widoczne w rankingu. Na pierwszym miejscu w kategorii Blogerzy znalazła się Maffashion, w kategorii Youtuberzy zdecydowaną przewagę nad konkurencją ma Friz a Anna Lewandowska jest faworytką w kategorii Osoby Publiczne.
Poprzednia edycja See Bloggers postawiła poprzeczkę bardzo wysoko, jeżeli chodzi o jakość przekazywanych treści, prelegentów i ilość partnerów. W tym roku mogę zapewnić, że nie zejdziemy z tego poziomu, wręcz postaramy się go przebić – mówi Jakub Zając, CEO See Bloggers Łódź.
– Działalność w Internecie nie polega na przypadkowym wrzucaniu zdjęć na Instagram, czy jednorazowym napisaniu posta blogowego. Potrzeba dużo mobilizacji, samodyscypliny i dobrego planowania, aby wszystkie treści były interesujące dla czytelnika, spójne oraz angażujące społeczność. Decydując się na działalność w Internecie na pełen etat, chcemy, aby tak jak w każdej innej pracy, nasze działania zostały zauważone i docenione – dodaje Anna Zając, Fashionable.com.pl.
W ramach See Bloggers Łódź, największego w Polsce festiwalu dla influencerów, organizowany jest również Plebiscyt #Hashtagi Roku. Jest to konkurs dla twórców internetowych, którzy wyróżniają się swoją działalnością, kreują oryginalne treści, a ich odbiorcy tworzą aktywną społeczność. W 2018 roku nagrody otrzymali: Fit Lovers (Influencer Roku), Blog Ojciec (Bloger Roku), Marzena Marideko (Instagramer Roku), Emce Kwadrat (Twórca Wideo Roku) oraz Doktor Ania (Odkrycie See Bloggers Łódź). Zostały przyznane również nagrody specjalne od Partnerów Plebiscytu, m. in. od Twojego Stylu, Meloradio, czy marki Apart. Ukoronowaniem Plebiscytu jest uroczysta Gala, która w tym roku odbędzie się 8 czerwca. Współorganizatorem i Partnerem Głównym festiwalu po raz kolejny jest Miasto Łódź. Partnerem Strategicznym jest Łódzkie Centrum Wydarzeń. Partnerem Platinum jest EC1 Łódź.