Budowanie trwałych więzi z twórcami internetowymi to dziś jeden z najważniejszych elementów skutecznej strategii marketingowej. Marki coraz częściej dostrzegają w osobie influencera nie tylko kanał komunikacji, lecz także wartościowego partnera, który wnosi do współpracy własny styl, zaangażowanie i relacje z odbiorcami. A ci – jak pokazuje badanie EY Future Consumer Index – ufają twórcom internetowym bardziej niż tradycyjnym reklamom.

W obszarze influencer marketingu te marki, które skupiają się wyłącznie na sprzedaży, mogą przegrać już na etapie pozyskiwania twórców do kampanii. Rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, a współpraca marek z influencerami mocno ewoluowała – od jednorazowych działań skupionych głównie na zasięgach do strategicznie przemyślanych, długoterminowych kampanii.
Zapamiętaj
Dziś działania z twórcami to znacznie więcej niż cykliczne publikacje w social mediach. To zaproszenie do wspólnego doświadczania marki – poprzez wyjątkowe wydarzenia, wyjazdy i przeżycia, które zapadają w pamięć. W tle tych działań coraz częściej powinno być coś znacznie ważniejszego niż wyświetlenia: potrzeba budowania prawdziwej relacji, opartej na partnerstwie i zaufaniu, a nierzadko – na wspólnych wartościach.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Influencerzy znacznie chętniej angażują się dziś w długofalowe, relacyjne współprace lub działania ambasadorskie – dlatego, że niosą one wartość również dla ich własnego wizerunku. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się eventy, a zaproszenie na wyjazd organizowany przez markę stanowi często najwyższą formę wyróżnienia.
Jednak coraz częściej okazuje się też, że klasyczna formuła eventów przestaje działać – staje się przewidywalna i wtórna. Aby przyciągnąć uwagę twórców, marki wychodzą poza estetyczne wnętrza i zestawy prezentowe. Liczą się autentyczność, pomysł, zaskoczenie – coś, co wywoła emocje i zostanie z twórcą na dłużej. Istotne zatem nie jest to, co marka zaprezentuje, ale jak to zrobi i jakie wrażenie pozostawi. Im bardziej unikatowe doświadczenia – tym większa szansa na organiczny, angażujący content tworzony przez influencerów.
Podobnie jest z paczkami PR-owymi – to nie tylko forma prezentu, ale ważne narzędzie do budowania rozpoznawalności i emocjonalnego kontaktu z marką. Kreatywna, dobrze przemyślana przesyłka wywoła wrażenie i skutecznie wyróżni się na tle innych. Jeśli zaskakuje pomysłem, opowiada historię lub niesie konkretną wartość – wówczas znacząco rośnie szansa, że twórca zaprezentuje ją w wyjątkowy sposób.
Zapamiętaj
W świecie codziennych dostaw podobnych paczek istotne stają się elementy zaskoczenia i indywidualne podejście. W tym celu coraz więcej marek personalizuje przesyłki, aby zamienić je w doświadczenie skrojone pod konkretnego twórcę.
To wszystko nie dzieje się bez powodu – eventy, kreatywne wysyłki PR-owe czy długofalowe kampanie to działania stosowane przez marki, które chcą zbudować coś więcej niż jednorazowy efekt sprzedażowy. To strategia dla tych, którzy myślą długoterminowo o relacjach, partnerstwie i silnym związku z twórcą, a przez niego – z konsumentem. Jeśli więc szukasz sposobu na wzmocnienie swojej obecności w świecie influencer marketingu, może to być kierunek właśnie dla Ciebie. A jeśli nie – przynajmniej już wiesz, jak i po co robią to inni.
Choć te i wiele innych działań realizowanych w ramach współpracy z twórcami nie są bezpośrednio skierowane do konsumentów, to jednak mają ogromny wpływ na ich postrzeganie marki. To nieodłączny paradoks influencer marketingu bo choć odbiorcy nie uczestniczą w tych doświadczeniach, to śledząc je w mediach społecznościowych, czują emocjonalny kontakt z marką. Widok ulubionego twórcy, który wchodzi do jej świata lub nawet staje się jego częścią, buduje wyobrażenie o jakości i prestiżu, a także jest paliwem aspiracyjnego stylu życia.
To właśnie te emocje – a nie bezpośrednia promocja – są celem i rezultatem długofalowych działań podejmowanych przez marki, aby zbudować lub utrzymać status w oczach konsumentów.
Materiał partnera