Marka Komfort zaprezentowała w sierpniu kolejne odsłony wideo z kampanii „Satysfakcja”, w tym materiał zakulisowy. Twórcy zdradzają, co było najtrudniejsze i jak wyglądała praca z wykorzystaniem AI, 3D i silnika Unreal Engine.
Etap 1: Przygotowania i wybór narzędzi
Klip reklamowy stworzony przy użyciu sztucznej inteligencji jeszcze niedawno wydawał się abstrakcyjny dla wielu ludzi. Przynajmniej do czerwca br., kiedy to marka Komfort postanowiła zostać pionierem w tej kategorii i wprowadzić platformę „Satysfakcja”.
Kampania w swoim innowacyjnym podejściu naturalnie podkreśliła unikatowe wartości i korzyści płynące z oferty. Tak powstała idea, której misją było wyrażenie satysfakcji płynącej z remontu poprzez wykorzystanie zaawansowanej technologii.
Projekt był realizowany we współpracy z agencją Digitas oraz producentem rozwiązań kreatywnych mimo.ooo. W ramach „Satysfakcji” zastosowano 12 nowoczesnych narzędzi AI oraz silnik do tworzenia gier Unreal Engine. Osiągnięto w ten sposób efekt hiperrealizmu i głębi obrazu bez potrzeby tradycyjnego kręcenia na planie zdjęciowym.
Finalne spoty kampanii „Satysfakcja” pokazują, jak Komfort przyczynił się do znaczącego postępu w wykorzystaniu nowoczesnych technologii w branży reklamowej – podkreśla Magdalena Stępień, head of brand & communication sieci sklepów Komfort.
Etap 2: Tworzenie i animacja
Produkcję rozpoczęto od storyboardu, który stał się bazą do szczegółowego shootingboardu, obejmującego ruchy kamery, ustawienia światła oraz pozycje postaci. Następnie przygotowano jego wersję w formacie 3D.
W produkcji dziewięciu spotów wykorzystano Unreal Engine, który umożliwił tworzenie i animowanie szczegółowych trójwymiarowych modeli. Technologia Motion Capture pozwoliła uchwycić precyzyjne gesty i realistyczne ustawienia kamery oraz światła w wirtualnym środowisku.
AI dla marketerów w praktyce
Nowy program! Dwa dni, dwa razy więcej wiedzy!
Jakie prompty przyniosą Ci oczekiwane rezultaty? Jak uniezależnić się od grafików i montażystów? Na co uważać przy korzystaniu ze sztucznej inteligencji? Wciąż pojawiają się nowe narzędzia, rozwiązania i sposoby na korzystanie z dostępnych programów. Ogrom tych wszystkich nowinek może przyprawić o zawrót głowy, pamiętaj jednak, że Twoja konkurencja nie śpi!
Zapisz się na kolejną odsłonę naszego szkolenia i zdobądź wiedzę na temat wykorzystania AI w marketingu. Poznaj insighty i triki, które pozwolą Ci np. bez problemu przeanalizować Twoją grupę docelową, wygenerować napisy do filmu czy stworzyć dowolną muzykę.
Etap 3: Generowanie emocji
Generowanie emocji w cyfrowym środowisku stanowiło jedno z największych wyzwań. Odtworzenie subtelnych reakcji emocjonalnych wymagało zaawansowanej technologii oraz zrozumienia psychologii postaci.
Choć technologia oferuje ogromne możliwości, uzyskanie autentycznych emocji wymagało wielu iteracji oraz precyzyjnej pracy. (…) Używaliśmy technologii Face Capture do zarejestrowania naturalnych gestów i mimiki aktorów, co pomogło w przeniesieniu emocji na animowane postacie – mówi Marcin Łunkiewicz, producent kreatywny mimo.ooo.
Etap 4: Choreografia i synchronizacja
Ruchy postaci, kluczowe dla kampanii, wymagały precyzyjnego dopracowania. Choć technologia odegrała znaczącą rolę w urealnianiu zarejestrowanych gestów, sama choreografia nie była całkowicie wygenerowana przez oprogramowanie. To efekt współpracy choreografki Agnieszki Konopki oraz jej tancerzy z zespołem technologicznym.
Gotowy układ taneczny zarejestrowano przy użyciu Motion Capture, co pozwoliło wiernie oddać emocje i narrację scen.
Etap 5: Montaż AI vs. tradycyjny
Montaż reklam opartych na sztucznej inteligencji przebiega inaczej niż w przypadku standardowych produkcji. W przeciwieństwie do tradycyjnych metod, przy pracy z reklamami AI proces rozpoczyna się już podczas tworzenia shootingboardu i stilomatika. To podejście umożliwia lepsze dopasowanie projektu i optymalizację montażu przed zakończeniem zdjęć.
Kolejne spoty „Satysfakcji”
Efekty tej pracy widać w dostępnych już odsłonach spotów. W najnowszych wydaniach klipów skupiono się na pojedynku jednej z bohaterek klipu, „Magdy”, z drzwiami, które uniemożliwiają dostęp do łazienki całej rodzinie oraz na istnie katastroficznym rozpadzie blatu kuchennego „Niny”.
Gdy problemy narastają, do akcji wkraczają doradcy sklepów Komfort, którzy swoim tanecznym krokiem i ekspercką wiedzą wprowadzają nowe, świeże rozwiązania. W rytm „Satysfakcji” pozytywną energią oraz fachowymi umiejętnościami przekształcają wnętrza bohaterek, przewyższając ich oczekiwania.
Spoty podkreślają, że satysfakcja z remontu z marką Komfort towarzyszy klientom na każdym etapie: od przygotowań po finalny efekt. Zachęcają do odwiedzenia sklepów Komfort zarówno online, jak i stacjonarnie, gdzie czekają eksperci gotowi pomóc w realizacji wymarzonego projektu.
O kampanii
Za realizację spotów odpowiedzialne są agencja reklamowa Digitas oraz producent kreatywnych treści mimo.ooo. Strategię, planowanie i zakup mediów offline i online koordynuje agencja mediowa Value Media, za kampanie SEM, paid social i programmatic, wspierające launch nowej platformy komunikacyjnej – Salestube.
Kompleksową obsługą marki w zakresie advocacy, obejmującą działania PR, influencer marketingowe i social media, zajmuje się agencja Labcon.