Chcesz prowadzić skuteczną i odpowiedzialną komunikację? Zastanawiasz się, jak zadbać o spójność w różnych kanałach marketingowych? Szukasz sposobów, aby dobrze poznać potrzeby swoich odbiorców i dostosować do nich przekaz? Podpowiedzi znajdziesz w trzecim w 2023 r. numerze „Marketera+”.
Lekturę numeru warto rozpocząć od dwóch inspirujących rozmów. O związkach psychologii i marketingu opowiada prof. Dariusz Doliński, jeden z najbardziej cenionych psychologów społecznych w Polsce. „W komunikacji marketingowej chodzi o przyciągnięcie uwagi odbiorców, co opiera się na procesach percepcji. Następnie ważne jest przekonanie ich do zakupu, co wiąże się z psychologią decyzji” – mówi badacz marketingu, reklamy i zachowań konsumenckich. Z kolei o projektowaniu doświadczeń rozmawiamy z Agą Szóstek, strategiczną projektantką doświadczeń i autorką książek z tej dziedziny.
Skuteczna i odpowiedzialna komunikacja marketingowa
Tematem przewodnim numeru jest skuteczna i odpowiedzialna komunikacja. Nasi eksperci – praktycy różnych dziedzin marketingu – przyglądają się temu zagadnieniu z wielu perspektyw. Analizują aspekty związane z budowaniem świadomości marki, odpowiedzialnym i niewykluczającym przekazem, prostym językiem, komunikacją w social mediach czy tworzeniem zaangażowanej społeczności wokół brandu.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Anna Jadwiga Orzech pokazuje, jak prowadzić przejrzystą, dostępną cyfrowo oraz inkluzywną komunikację. Michał Jan Lutostański analizuje specyfikę poszczególnych grup pokoleniowych i podpowiada, jak uniknąć stereotypów i dobrze zrozumieć potrzeby odbiorców.
W przekazie liczy się nie tylko treść, lecz także forma. Magdalena Drajkowska przekonuje, że prosty język powinien być dziś standardem, a Magdalena Siwerska i Stanisław Konował pokazują, jak w praktyce zastosować go w komunikacji wewnętrznej. Zachęcamy również do lektury artykułu Doroty Ziółkowskiej i Wojtka Walczaka, którzy krok po kroku wyjaśniają, jak stworzyć brand one pager, czyli jednostronicową instrukcję obsługi marki.
Zamów „M+” 59 o skutecznej i odpowiedzialnej komunikacji
Postaw na kreatywność i efektywność w komunikacji marketingowej
W nowym numerze „M+” znajdziesz też wiele przydatnych wskazówek na temat kreatywnej i efektywnej komunikacji w mediach społecznościowych. Dowiesz się, jak wykorzystać możliwości memów, RTM czy wideo, dlaczego łamanie tabu na TikToku jest szansą dla marketerów, a także jaki potencjał marketingowy tkwi w Pintereście. Edyta Kowal na przykładach doradza, w jaki sposób budować społeczność wokół marki i jak community może napędzać działania brandu.
O prowadzeniu skutecznej komunikacji w praktyce dowiesz się z cyklu „Marketing od kulis”, w którym przeczytasz o działaniach marki Dove, sieci Empik, sklepu internetowego DAAG, firmy Plona Consulting oraz wydawnictwa Znak.
Zamów „M+” 59 o skutecznej i odpowiedzialnej komunikacji
Z „M+” 59 dowiesz się m.in.:
- na czym polega odpowiedzialna komunikacja,
- jak zadbać o dostępność cyfrową treści,
- czym jest prosty język i jak go stosować w marketingu oraz komunikacji wewnętrznej,
- jak budować świadomość marki z dbałością o spójność komunikacji,
- czym jest brand one pager i jak krok po kroku go przygotować,
- jak dobrze zrozumieć potrzeby odbiorców z różnych grup pokoleniowych,
- czym jest model ORB i jak wykorzystać go w marketingu,
- jak działania PR-owe mogą zwiększyć widoczność i zasięg kampanii marketingowych,
- jakie kanały społecznościowe sprawdzą się w komunikacji z konkretną grupą docelową,
- jakie trendy obowiązują w social mediach w 2023 r.,
- jak wykorzystać marketingowy i sprzedażowy potencjał Pinteresta,
- dlaczego łamanie tabu na TikToku jest szansą dla marketerów,
- jak budować wokół marki zaangażowaną społeczność,
- jak przełamać bierność zakupową klienta B2B za pomocą insightu komercyjnego,
- jak usprawnić komunikację wewnętrzną w małej, średniej i dużej firmie.
„M+” 59 to 108 stron lektury, która pomoże Ci prowadzić skuteczną i odpowiedzialną komunikację w różnych kanałach marketingowych.
W nowym wydaniu „M+” swoją wiedzą podzieli się: Greg Albrecht, Dariusz Doliński, Magdalena Drajkowska, Krzysztof Dworzyński, Julia Fołtyn, Piotr Jurgielewicz, Stanisław Konował, Edyta Kowal, Aleksandra Kroll, Anna Ledwoń-Blacha, Oskar Lipiński, Michał Jan Lutostański, Łukasz Majewski, Artur Malinowski, Łukasz Murawski, Anna Jadwiga Orzech, Anna Piotrowska, Klaudia Serwa, Magdalena Siwerska, Paula Sołtysiak, Katarzyna Stalicka, Katarzyna Stasiewicz, Patrycja Sułek, Michał Szermelek, Jacek Szlak, Wojtek Walczak, Adam Zemełka, Dorota Ziółkowska.
Artykuły naszych ekspertów to rzetelne i praktyczne źródło wiedzy na temat wyzwań związanych z komunikacją marketingową, a przede wszystkim – sposobów, jak im sprostać. Mamy nadzieję, że ten numer zainspiruje Cię do tworzenia skutecznych i odpowiedzialnych przekazów – z korzyścią zarówno dla Twojej marki, jak i jej klientów.