Każde działanie marketingowe powinno mieć konkretny cel. Zadaniem marketera jest podjęcie czynności, które pozwolą osiągnąć oczekiwany efekt najniższym kosztem. W nowym numerze „Marketera+” prezentujemy, jak w 2020 roku wykorzystać w swoich działaniach performance marketing i reklamę efektywnościową, jak działać skutecznie i nie przepalać budżetu.
Performance marketing, to działania reklamowe prowadzone w różnych kanałach (Google Ads, social media, display itp.), a ich celem jest przełożenie wypracowanego wizerunku marki na pożądany efekt, np. zapis do newslettera, wypełnienie formularza, zostawienie danych kontaktowych czy sprzedaż. Działania performance’owe przyniosą lepsze wyniki, gdy świadomość marki wśród potencjalnych klientów będzie wyższa, dlatego należy do nich podejść w sposób taktyczny, osadzić je w ogólnej strategii marketingowej firmy i strategii marki.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
W pierwszym w tym roku wydaniu „Marketera+” eksperci podpowiadają, co jest potrzebne do prowadzenia efektywnego marketingu, jakie są najczęstsze błędy marketerów w kampaniach efektywnościowych, na jakie wskaźniki zwrócić uwagę i jak mierzyć rezultaty prowadzonych działań.
Zamów najnowszy numer „Marktera+” o performance marketingu i reklamie efektywnościowej w 2020 roku teraz!
Z tematu numeru „Performance marketing i reklama efektywnościowa” dowiesz się m. in.:
- jaka będzie przyszłość marketingu, jakie są zagrożenia i wyzwania dla marketerów,
- jak mierzyć efekty działań performance-marketingowych,
- jakie są najczęstsze błędy marketerów prowadzących kampanie efektywnościowe,
- jak zaplanować i wdrożyć działania rozliczane na podstawie efektu,
- czym jest nowa funkcja Google Attribution w Google Analytics i jak ją wykorzystać,
- w jaki sposób reklamodawcy mogą być oszukiwani przez nieuczciwych afiliantów,
- jakie są najefektywniejsze źródła ruchu w e-commerce,
- jak zwiększyć wartość koszyka i poziom zaangażowania użytkowników e-sklepu,
- czy warto powierzyć budżet marketingowy algorytmom Facebooka, czyli CBO w pigułce,
- jakie są główne grzechy marketerów wykorzystujących e-mail marketing w kampaniach performance’owych,
- jak segmentować bazę odbiorców w kampaniach nastawionych na efekt,
- jak wykorzystać analizę n-gramową do optymalizacji kampanii Google Ads,
- jak zgodnie z prawem generować leady w B2B i B2C,
- od czego rozpocząć działania sprzedażowe na LinkedInie,
- jakich narzędzi użyć do budowania bazy leadów,
- jak tworzyć komunikaty zrozumiałe dla odbiorców i odpowiadające ich sposobowi myślenia,
i wiele więcej!
W interesującym wywiadzie Matt Davies – laureat konkursu UK Top 50 Advertisers, który budował swoje ponad 17-letnie doświadczenie przy współpracy z markami takimi jak Nestlé, Capital One, Nikon czy Specsavers – przewiduje, że wkrótce marki, które istnieją po to, aby sprzedawać na rynkach masowych, będą powoli traciły dominację. Rynek stanie się bardziej poszatkowany i zdominowany przez brandy wyraziste. Takie, które mają swoją ideę i filozofię i nie rozpraszają się w komunikacji. To idealna okazja do zdobycia klientów przez nowe i mniejsze firmy. Ekspert zaznacza też, że strategia marki stoi na samej górze biznesu i każda decyzja podejmowana w jej ramach musi stawiać w centrum klienta.
Zamów najnowszy numer „Marktera+” o performance marketingu i reklamie efektywnościowej w 2020 roku teraz!
Z wywiadu z Mattem Daviesem, dowiedz się m.in.:
- jak marki tworzą znaczenie,
- co faktycznie klienci kupują od marek obecnie, a co będą kupowali w przyszłości,
- jak prowadzić działania brandingowe, aby wykreować markę charyzmatyczną,
- jak definicja marki zmieni się w przyszłości i jaka jest przyszłość brandingu,
- jak zbudować znaczącą i silną markę.
W bieżącym wydaniu poznasz także odpowiedzi na pytania:
- czym się kierować w doborze influencerów do współpracy,
- jak wykorzystać opakowanie do promocji marki,
- jakie trendy w obszarze upominków biznesowych będą obowiązywały w 2020 r.,
Zamów najnowszy numer „Marktera+” o performance marketingu i reklamie efektywnościowej w 2020 roku teraz!
Z trzeciej lekcji cyklu Angielski w marketingu dowiesz się, jak poprowadzić zebranie związane z przygotowaniem programu afiliacyjnego, a także poznasz zwroty i słówka, które mogą Ci się przydać podczas tego typu spotkań.
Autorzy tego wydania:
Krzysztof Bińkowski, Aleksandra Chalimoniuk, Piotr Chrzanowski, Magdalena Czachowska, Piotr Częścik, Matt Davies, Bart Donda, Marcin Gruszka, Bartosz Gostkowski, Roman Grygierek, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Asia Horanin, Małgorzata Kamińska, Cezary Kożon, Krystian Kucharski, Katarzyna Leboch, Agnieszka Lubieniecka, Grzegorz Miecznikowski, Karol Milewski, Kamil Milian, Grzegorz Miłkowski, Łukasz Murawski, Agnieszka Niedziela, Dariusz Piekarski, Tomasz Przewoźnik, Anna Ratajczak-Piotrowska, Michał Sadowski, Marcin Schubert, Paweł Sala, Jarosław Sokołowski, Jacek Szlak, Hanna Tukalska, Magda Urbaniak, Daniel Werner, Grzegorz Woźniak, Witold Wrodarczyk