30 marca 2021 r. minęło dokładnie 10 lat od debiutu czasopisma „Marketer+”. W nowe dziesięciolecie wkraczamy z nowym hasłem przewodnim „Praktycznie i przystępnie o dobrym marketingu” oraz z 46. numerem magazynu, w którym niezmiennie swoje miejsce znajdują najwyższej jakości artykuły eksperckie tworzone przez najlepszych specjalistów z branży. Tematem wiodącym najnowszego wydania są skuteczne akcje promocyjne i prosprzedażowe w B2B i B2C. Wewnątrz numeru również dodatek o reklamie OOH.
Z okazji jubileuszu i 10 lat na rynku najnowsze wydanie „Marketera+” rozpoczynamy od tematu niezwykle istotnego, zwłaszcza w kontekście zachodzących obecnie zmian społecznych i gospodarczych oraz nowych wyzwań, jakie się z tymi zmianami wiążą. W forum „Marketera+” wybiegamy w przyszłość A.D. 2031 i wspólnie z ekspertami zastanawiamy się, jak może wyglądać marketing jutra, jak zmieni się jego rola w organizacji oraz jakimi cechami i kompetencjami powinien wyróżniać się dobry marketer.
W kolejne dziesięciolecie wchodzimy nie tylko z wizją przyszłości branży marketingowej, ale − jak już wspomnieliśmy − również z nowym hasłem przewodnim „Marketera+”, które od dzisiaj brzmi „Praktycznie i przystępnie o dobrym marketingu”. W sposób praktyczny i przystępny − to akurat nie zmieniło się od dekady − omawiamy temat wiodący numeru − „Skuteczne akcje promocyjne oraz prosprzedażowe B2C i B2B”. W kilkunastu artykułach eksperckich, jak zwykle wzbogaconych merytorycznymi tabelami, ilustracjami i wykresami, wyjaśniamy, jaki wpływ na biznes i pozycjonowanie cenowe marki mają akcje promocyjne, w jaki sposób zaplanować skuteczną promocję, aby zwiększyć sprzedaż i nie stracić marży oraz jak i których produktów ceny obniżać, żeby było to bezpieczne dla biznesu.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Z tematu numeru „Skuteczne akcje promocyjne i prosprzedażowe w B2B i B2C” dowiesz się m.in.:
- jak opracować plan skutecznej akcji promocyjnej,
- jaki stosunek do promocji mają konsumenci w Polsce i na świecie,
- jaki wpływ na biznes i pozycjonowanie cenowe marki mają promocje,
- jak w akcjach promocyjnych wykorzystać zdobycze psychologii do podbicia sprzedaży,
- jak i których produktów ceny obniżać, żeby było to bezpieczne dla biznesu,
- jak wzbudzić w klientach przekonanie, że za chwilę przepadnie im świetna okazja,
- kiedy używać cen z końcówką „99 gr”,
- jak hot dogiem podnieść sprzedaż paliwa,
- na co zwrócić uwagę w procesie przygotowania loterii promocyjnej, konkursu konsumenckiego i sprzedaży premiowej,
- jakie są najczęstsze pytania marketerów w kontekście organizacji akcji promocyjnych i jak brzmią odpowiedzi,
- jak dobierać kanały do implementacji mechanizmu promocji,
- jak dotrzeć z promocją do okazjonalnych konsumentów,
- jak analizować, w które kanały wsparcia sprzedaży warto zainwestować, żeby nie przepalić budżetu,
- o czym pamiętać podczas definiowania kluczowych wskaźników efektywności kampanii sprzedażowej online,
- jak wykorzystać e-mail marketing do wsparcia akcji konsumenckich i wsparcia sprzedaży,
- jak krok po kroku przeprowadzić aktywację konsumencką w social mediach,
- jak wykorzystać rozwiązania inteligentne Google Ads w akcjach konsumenckich,
- jak używać kierowania reklam w Google Ads, aby skutecznie informować odbiorców o rabatach, bonach premiowych, promocjach cenowych, ofertach refundowanych, darmowych próbkach itp.
Zamów 46. wydanie „Marketera+”
z dodatkiem specjalnym „Reklama OOH”
Bohaterkę naszego cyklu „#porozmawiajmyomarce” „Financial Times” nazwał „brand guru”. To doświadczony praktyk w dziedzinie budowania marek, brandingu i przywództwa biznesowego, autorka książki „The Future Brands”. „Doczep wyjątkowość marki do wszystkiego, co robisz” − zachęca Rita Clifton w rozmowie z Łukaszem Murawskim w najnowszym „Marketerze+”.
Z wywiadu z Ritą Clifton dowiesz się m.in:
- co tak naprawdę znaczy, że marka jest silna,
- jakie są kluczowe zasady budowania marki,
- jak skutecznie budować markę w erze cyfrowej.
„Miejskie inspiracje przekładamy na projekty identyfikacji wizualnej, kreatywne strategie marketingowe i zaskakujące projekty międzybranżowe.” Tak swoje działania opisuje stowarzyszenie Traffic Design, które już od 10 lat walczy o estetykę miasta. W dodatku „Reklama OOH” rozmawiamy z jego założycielką Moniką Domańską. która nie tylko wyjaśnia, czym jest brand urbanism, ale opowiada również o tym jak poprawić wygląd przestrzeni publicznej w Polsce, projektując zgodnie z otoczeniem, a jednocześnie wychodząc poza utarte schematy.
Z kolei Agnieszka Maszewska z firmy Jetline, partnera dodatku „Reklama OOH”, podpowiada, jak zadbać o odpowiedni kontekst i content w przestrzeni zewnętrznej.
Nawet jeżeli nie mieszkasz w Warszawie, to prawdopodobnie i tak słyszałeś o billboardach ze sloganem „Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia” i tagiem „#zostanwdomu”, które pojawiły się na kilku nośnikach outdoorowych przy głównych ulicach stolicy. W dodatku „Reklama OOH” znajdziesz odpowiedź na pytanie, czy e-delikatesy Deli2 naruszyły prawo nawiązaniem na billboardach do Lidla. Dowiesz się również jak z głową i zgodnie z przepisami zaczepiać konkurencję w przestrzeni publicznej.
Z dodatku „Reklama OOH” dowiesz się również o tym:
- czy cyfryzacja outdooru przyspieszyła w pandemii,
- jakie możliwości kreacji przekazu marketingowego daje niestandardowa reklama zewnętrzna.
Zamów 46. wydanie „Marketera+”
z dodatkiem specjalnym „Reklama OOH”
W bieżącym wydaniu poznasz także odpowiedzi na pytania:
- jak kształcić legendarnych marketerów przyszłości,
- jaką postawę przyjąć, aby rozwijać siebie i markę, za którą jesteśmy odpowiedzialni,
- jaki jest najważniejszy element biznesu, o którym mało kto mówi,
- co zrobić, aby zmienić cokolwiek, co wpływa na Twoje życie, na Twój biznes czy na powodzenie Twoich działań marketingowych,
- w jaki sposób lockdown zmienił nawyki konsumentów,
- jak nowe kanały komunikacji zastępują stare.
Zamów 46. wydanie „Marketera+”
z dodatkiem specjalnym „Reklama OOH”
„Dobry marketer w latach 20. to empatyczny i charyzmatyczny aktywista, który rozumie swoich klientów jako indywidualności, a dodatkowo potrafi walczyć o nich jak lew i wygrywać ich emocje” – pisze w forum „Marketera+” Sebastian Umiński.
A czy Ty jesteś dobrym marketerem? Zostań z nami przez kolejne 10 lat, a na pewno zgodnie z naszym nowym hasłem przewodnim „Praktycznie i przystępnie o dobrym marketingu” dostarczymy Ci wiedzę, dzięki której będziesz mógł sprostać wszystkim wyzwaniom.
Mając na uwadze nie tylko Twój rozwój zawodowy, ale również dobro naszej wspólnej planety od dzisiaj stajemy się również bardziej eko. Najnowsze wydanie „Marketera+” zostało wydrukowane na papierze bardziej przyjaznym dla środowiska. Mamy nadzieję, że już niebawem dołączą do nas inni wydawcy i dbałość o środowisko stanie się standardem.
Zamów 46. wydanie „Marketera+”
z dodatkiem specjalnym „Reklama OOH”
Wiedzą w wydaniu marzec-kwiecień „Marketera+” dzielą się:
Maria Biernacka, Zofia Bugajna-Kasdepke, Rita Clifton, Aleksandra Derc-Jasińska, Monika Domańska, Ewa Dudek, Patryk Felmet, Martyna Głowińska, Rafał Grzegrzółka, Antonina Grzelak, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Marcin Janik, Marcin Kalkhoff, Robert Kieszek, Dorota Kika, Ireneusz Klimczak, Michał Kołek, Edyta Kowal, Robert Kozielski, Iwona Kurek, Paweł Loedl, Dariusz Maciołek, Marcin Małecki, Agnieszka Maszewska, Łukasz Murawski, Dominika Niekraszewicz, Dariusz Pawlak, Jolanta Piela, Tomasz Piotrowski, Paweł Sala, Michał Salamon, Marcin Sienkowski, Kacper Skoczylas, Anna Skóra, Paulina Sołtysiak, Dawid Szczepaniak, Jacek Szlak, Jan Twaróg, Sebastian Umiński, Wojtek Walczak, Łukasz Wiśniewski, Marcin Wsół, Anna Wydra-Nazimek.