Jakie obszary aktywności marketingowej będą szczególnie ważne w najbliższych miesiącach i w które z nich warto zainwestować, aby zwiększyć sprzedaż i dotrzeć do nowych klientów? Z jakimi wyzwaniami będą mierzyć się marketerzy i gdzie powinni szukać przewagi konkurencyjnej? Odpowiedzi na te m.in. pytania znajdziesz w 51 numerze „Marketera+”. Czytaj, inspiruj się i wprowadzaj najskuteczniejsze praktyki do własnych działań marketingowych!
W cyklu „#porozmawiajmyomarce”, którym rozpoczynamy bieżące wydanie, polecamy inspirującą rozmowę z Chrisem Do, projektantem, reżyserem oraz założycielem internetowej platformy edukacyjnej The Futur. „Konsumenci nie kupują już produktów – oni dołączają do plemion. Plemiona składają się z ludzi o wspólnym światopoglądzie. Jeśli chcesz, aby klienci mieli z Tobą taką więź, musisz opowiadać historie, zajmować stanowisko i dzielić się swoimi przekonaniami oraz wartościami”. To nie jedyna wskazówka, jakiej udziela Chris Do.
Z wywiadu z Chrisem Do dowiesz się m.in.:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- jak zbudować siebie jako twórcę,
- jak stać się lepszym w projektowaniu,
- jak przekonywać klientów do swoich pomysłów,
- jaki, jego zdaniem, jest sekret bycia kreatywnym.
Tematem numeru jest skuteczny marketing w 2022 r. Prezentujemy skuteczne działania firm z różnych branż B2C i B2B. W jaki sposób marki docierają do konsumentów? Które z działań i kanałów uznają za najefektywniejsze? Jakie narzędzia wykorzystują? Wskazówkami dzielą się: Michał Sadowski z Brand24, Joanna Kwiatkowska z Kuboty, Natalia Sowa z uPacjenta oraz Bartosz Fijałkowski z Tutlo.
W „Forum »Marketera+«” specjaliści z branży zastanawiają się nad największymi wyzwaniami w 2022 r. i wskazują, gdzie szukać przewagi konkurencyjnej. Dzielą się opiniami o tym, jakie obszary aktywności marketingowej będą szczególnie ważne w najbliższych miesiącach, i doradzają, w które z nich warto zainwestować, aby zwiększyć sprzedaż i dotrzeć do nowych klientów.
Kluczem do szybszego rozwoju marki, a także budowania skutecznych strategii marketingowych na kolejne miesiące i lata, jest przede wszystkim zadawanie pytań i szukanie na nie odpowiedzi. Na co więc warto postawić w 2022 r.?
Grzegorz Skotarek w swoim artykule przekonuje, że najważniejszy jest autentyczny marketing, w którym relacje z klientami opierają się na uczciwości i zaufaniu oraz na byciu tu i teraz. Z artykułu Ewy Sulewskiej dowiesz się, dlaczego szczególnie dzisiaj warto stworzyć klientom przestrzeń do wyrażania opinii i jak to zrobić. Wyjaśnia ona również, jak przekuć negatywne opinie klientów w zmiany jakościowe w funkcjonowaniu różnych obszarów firmy. Edyta Kowal stawia na content marketing – wylicza grzeszki, które z uporem maniaka popełniamy w tym obszarze i podając inspirujące przykłady, radzi jak się ich pozbyć.
Jak dotrzeć do znudzonych odbiorców, którzy czują przesyt treściami marketingowymi? Czy pomyślałeś kiedyś, żeby reklamować się na… Tinderze, Pornhubie lub w telegazecie? Jakub Biel nie tylko pomyślał, lecz także to zrobił! Dla niego kampanie reklamowe w nietypowych mediach to bowiem trampolina do mainstreamu. Czy będzie nią również obecność marek w metawersum? Sebastian Umiński wyjaśnia, co aktualnie dzieje się w metaświecie i jak wygląda przyszłość możliwości marketingowych metaświatów.
W bieżącym numerze podpowiadamy również, jak z jednokierunkowych formatów reklamowych tworzyć kanały dwukierunkowej komunikacji. Dowiesz się także, dlaczego tak ważne jest stworzenie organicznie skutecznej listy e-mailingowej i jak powinieneś umiejętnie nią zarządzać.
Z tematu numeru „Skuteczny marketing 2022″ dowiesz się m.in.:
- jakie obszary aktywności marketingowej będą szczególnie ważne i w które z nich warto zainwestować w najbliższym czasie, aby zwiększyć sprzedaż i dotrzeć do nowych klientów,
- jakie kanały komunikacji zyskają i dlaczego, a które mogą stracić na znaczeniu,
- co będzie wywierać największy wpływ na marketing,
- jakie będą największe wyzwania dla marketerów i gdzie szukać przewagi konkurencyjnej,
- czym jest projektowanie empatyczne oraz jak zaplanować proces projektowy,
- jak zmieniają się zachowania konsumentów oraz jak marketing może za nimi nadążać,
- czego klienci oczekują dzisiaj od marek i komunikacji marketingowej oraz jak sprawić, aby relacje z nimi opierały się na uczciwości i zaufaniu,
- jak sprytnie i w nieszablonowy sposób docierać do nowych klientów oraz jak należy podejść do niestandardowych reklam w nietypowych mediach, takich jak Tinder, Messenger, Pornhub czy telegazeta,
- jak krok po kroku przeprowadzić skuteczną kampanię na TikToku,
- co obecnie dzieje się w metaświecie i jakie możliwości marketingowe daje to medium,
- jakie błędy popełniają marketerzy w obszarze content marketingu, które utrudniają osiągnięcie założonych celów,
- gdzie szukać inspiracji do content marketingu,
- jak z jednokierunkowego formatu reklamowego, jakim jest SMS, tworzyć kanały dwukierunkowej komunikacji,
- jak stworzyć organicznie skuteczną listę e-mailingową i umiejętnie nią zarządzać,
- czym jest Google Voice Search oraz jak zoptymalizować stronę WWW pod kątem wyszukiwania głosowego.
Zamów 51 wydanie „Marketera+”
z dodatkiem specjalnym „Przewodnik po nowoczesnych eventach”
W sekcji „Prawo w marketingu” przeczytasz cz. 2 artykułu Agnieszki Grzesiek-Kasperczyk, w którym wyjaśnia, jak przeprowadzić audyt działań marketingowych pod kątem prawnym. Przedstawia w nim kwestie związane z content i influencer marketingiem, organizacją konkursów oraz tzw. dyrektywą omnibus.
W dodatku „Przewodnik po nowoczesnych eventach” znajdziesz wiele praktycznych wskazówek, które ułatwiają organizację wydarzeń, zarówno tych w formule stacjonarnej, online, jak i hybrydowej.
Z dodatku „Przewodnik po nowoczesnych eventach” dowiesz się m.in.:
- jak opracować budżet wydarzenia i o niczym nie zapomnieć,
- jakie pytania warto sobie zadać na etapie planowania eventu,
- jak powinna wyglądać tabela kosztów imprezy oraz jak ograniczyć koszty organizacji eventu,
- jakie są największe zalety oraz wady eventów stacjonarnych, online oraz hybrydowych,
- czym jest wydarzenie hybrydowe i jakie eventy można zrealizować w takiej formie,
- jakie elementy należy uwzględnić podczas planowania wydarzenia hybrydowego,
- jak przygotować plan wydarzenia łączącego offline z online’em,
- z czego wynika problem w komunikacji między brand managerem a przedstawicielem obiektu eventowego oraz jak powinna wyglądać współpraca pomiędzy nimi w trakcie planowania oraz organizacji wydarzenia.
- jakie są korzyści organizacji kameralnych spotkań biznesowych,
- na co powinny zwrócić uwagę firmy, które planują organizację kameralnego spotkania firmowego.
Zamów 51 wydanie „Marketera+”
z dodatkiem specjalnym „Przewodnik po nowoczesnych eventach”
Wiedzą w wydaniu styczeń-luty „Marketera+” dzielą się:
Jakub Biel, Magdalena Bliźniak, Filip Buchalski, Przemysław Dębski, Kamil Dmowski, Chris Do, Bartosz Fijałkowski, Krzysztof Gońka, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Honorata Januszkiewicz, Anna Jelonek, Marcin Jędrzejczyk, Marcin Kalkhoff, Edyta Kowal, Michał Kuliś, Joanna Kwiatkowska, Anna Łyszczek-Majewska, Marcin Malak, Anastasiya Mitsiayeva, Łukasz Murawski, Tomasz Przewoźnik, Jeremi Rybak, Michał Sadowski, Agnieszka Sikorska, Grzegorz Skotarka, Natalia Sowa, Ewa Sulewska, Weronika Szczepanik, Jacek Szlak, Łukasz Szołtys, Sebastian Umiński, Renata Wasiak-Sosnowska, Maja Wiśniewska, Marta Wojakowska-Urbańczyk, Magdalena Wysocka, Adam Zemełka.