Sprzedaż przez call center to mimo możliwości bezpośredniego dotarcia do klienta coraz mniej efektywny sposób osiągnięcia konwersji, w dodatku często negatywnie wpływający na wizerunek marki. Na szczęście istnieją nowe metody pozyskiwania leadów, które nie tylko mogą zmniejszyć koszty dotarcia do potencjalnego klienta czy zwiększyć sprzedaż, lecz także sprawić, że świat online i offline, zamiast ze sobą rywalizować, spójnie się uzupełnią.
Coraz więcej marek zauważa negatywne skutki prowadzenia działań sprzedażowych przez call center. Mimo stosunkowo niskich kosztów, ich skuteczność z roku na rok maleje. Dodatkowo coraz większe niezadowolenie klientów z tej formy sprzedaży przekłada się często na negatywny wizerunek marki. A co za tym idzie, również na negatywne opinie w sieci. A te – mając na uwadze etapy lejka zakupowego – mogą zmniejszyć szansę domknięcia leada. Na drugim etapie lejka pojawia się rozważanie racjonalizujące intencje zakupowe. Negatywne opinie mogą znacząco zniechęcić klientów do zakupu. Nie powinno się więc obok tego czynnika przechodzić obojętnie. I to niezależnie od tego, do której grupy wiekowej zamierzasz trafić.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Insight out, czyli jak na wylot poznać potrzeby konsumentów?
Jeśli chce się trafić do wymagającej grupy docelowej, należy zacząć od zbadania jej oczekiwań, problemów, z którymi się boryka, i znaleźć najlepsze rozwiązania komunikacyjne skrojone na miarę.
Liczby i słowa – skuteczna strategia komunikacji i kampania performance w jednym
Kolejny etap pracy nad udaną kampanią digital to przejrzysta strategia komunikacji.
1 + 1 = 3? Czyli o wykorzystaniu działań performance w budowaniu długofalowej strategii digital transformation
Wydawać by się mogło, że działania digital oraz call center będą się wzajemnie kanibalizować, tymczasem dzięki naszej strategii i ustalonym celom dowiedliśmy, że te dwa obszary mogą stworzyć udany związek.
Jeśli chcesz znaleźć swoją strategię dotarcia do trudnych targetów, zapraszamy do współpracy!