Rok 2020 był rokiem wielkich zmian, zarówno jeśli chodzi o bardzo silny wzrost branży e-commerce, jak i w kontekście sporych problemów finansowych wielu firm dotkniętych skutkami pandemii. Przygotowanie i wdrożenie długoterminowego programu lojalnościowego szytego na miarę stało się trudne z uwagi na limitowane wydatki marketingowe, przesunięte w czasie decyzje inwestycyjne oraz rosnącą niepewność. Jednocześnie utrzymanie klientów oraz efektywne wspieranie sprzedaży stało się istotniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Z tego artykułu dowiesz się:
- jak w kilka dni wdrożyć rozwiązanie wspierające Twój program lojalnościowy lub dowolną akcję promocyjną,
- jak ograniczyć wydatki na obsługę działań promocyjnych,
- jak szybko i skutecznie dostarczyć ciekawą nagrodę do uczestnika.
„Nowa normalność” – wyzwania dla działów marketingu i sprzedaży
Po ostatnim roku widać zmianę w działaniach wspierania sprzedaży, szczególnie w sektorze B2B. Możliwe rozwiązania marketingowe są rozważane w kontekście jeszcze wyższej efektywności finansowej, dużo niższych kosztów startowych, lepszej skuteczności i większej elastyczności działań. Z trudem podejmowane są decyzje o przygotowaniu pełnowymiarowego programu lojalnościowego lub wprowadzeniu dużej akcji promocyjnej z dedykowanymi narzędziami informatycznymi. Przeszkodę stanowią stosunkowo wysokie koszty startowe ponoszone na początku oraz przedłużony okres oczekiwania na wynik. Efekty działań nie są widoczne od razu, a zwrot z inwestycji następuje w ciągu co najmniej roku lub dwóch lat.
Firmy nadal podejmują różnorodne działania motywujące klientów do zwiększania zakupów produktów i usług. Chętniej stosowane są akcje w uproszczonej formie, trwające krótko i mające natychmiastowy wpływ na zwiększenie sprzedaży. Kluczowym aspektem akcji pozostaje odpowiednie wynagrodzenie uczestników przy zachowaniu maksymalnej efektywności finansowej, która oznacza przede wszystkim jak największe wykorzystanie budżetu promocji na nagrody i nieponoszenie dodatkowych kosztów na działania związane z organizacją akcji i wydaniem nagród.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Poszukiwane są gotowe rozwiązania, zwłaszcza jeśli chodzi o systemy informatyczne, ponieważ praca przy przygotowaniu i obsłudze przedsięwzięcia pozostaje w rękach własnych zespołów marketingu i sprzedaży. Oczekuje się, że narzędzia informatyczne będą błyskawicznie zaspokajać potrzeby działów sprzedaży i marketingu, które chcą przekazać klientom zasady, naliczyć korzyści i udostępnić katalog nagród.
Niejednokrotnie programy motywacyjne zastępowane są serią kolejnych akcji promocyjnych kierowanych do odpowiednich segmentów uczestników.
Gdy świat staje się coraz bardziej cyfrowy
Skuteczność działań zapewniają odpowiednie i szybko dostarczane nagrody. Coraz częściej rolę tę odgrywają kody elektroniczne będące środkiem płatniczym w sklepach stacjonarnych i/lub online ich emitentów. Krótki czas realizacji, wysyłka przez e-mail, ogromna swoboda wyboru konkretnego produktu przez uczestnika akcji, brak kosztów logistycznych – to główne cechy i zarazem zalety takiego rozwiązania. Pozycję nagród w formie elektronicznej wzmocniła również zmiana nawyków zakupowych wywołana pandemią.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Autorskie rozwiązanie wspierające działania lojalnościowe i motywacyjne
Pomimo minimalizowania wydatków i wdrażania działań lojalnościowych w bardzo ograniczonym zakresie nie znika potrzeba realizowania ich w sposób profesjonalny. Odpowiedzią może być tutaj platforma E-nagrody (e-nagrody.com.pl) stworzona z myślą o wspieraniu organizatorów programów lojalnościowych i krótkoterminowych akcji promocyjnych z nagrodami w formie elektronicznej. E-nagrody to rozwiązanie dla działów marketingu i sprzedaży, dzięki któremu można optymalizować budżet, jaki ma się do dyspozycji. Bogaty katalog e-nagród zapewnia nieograniczony wybór produktów, szybką dostawę oraz brak kosztów transportu.
Istnieje możliwość elastycznego wyboru pakietu – od najprostszego (BASIC), w którym nie trzeba przekazywać nawet danych osobowych, przez poziom, na którym obsługiwane są zamówienia z dostarczeniem e-kodów do odbiorców (MEDIUM), aż do najwyższego, na którym to sami uczestnicy akcji mają konta w serwisie E-nagrody, zamawiają kody i otrzymują je bezpośrednio (PREMIUM).
W pakiecie PREMIUM można w prosty sposób przygotować dowolną akcję promocyjną (zamieścić w systemie grafikę, regulamin i klauzule RODO), utworzyć konta uczestnikom i wysłać do nich zaproszenia oraz doładować konta punktowe. Każdy uczestnik po zalogowaniu otrzymuje dostęp do swoich akcji, punktów i katalogu cyfrowych nagród znanych marek. Zamówione kody elektroniczne trafiają do niego w formie wiadomości e-mailowej lub SMS-owej. Cała obsługa zamówień jest po stronie agencji.
System E-nagrody pomimo swojej prostoty pozwala osiągać najważniejsze cele, stawiane dużym, dedykowanym programom lojalnościowym. Więcej informacji o systemie E-nagrody znajdziesz na stronie https://profill.com.pl.
Artykuł pochodzi z raportu „Programy lojalnościowe i wsparcia sprzedaży 2021”, który możesz pobrać bezpłatnie .