40 WYDANIE M+!

Zyskaj praktyczną wiedzę o e-mail marketingu i automatyzacji

Sprawdź!

Hot Points Club – najgorętszy program partnerski dla instalatorów

Jak program lojalnościowy pomoże Ci w zwiększaniu zysków? Poznaj punkt widzenia eksperta i dowiedz się, co daje program lojalnościowy dla instalatorów, kiedy warto powierzyć budowanie programu zewnętrznemu specjaliście i jakie nagrody sprawdzają się najlepiej.

Hot Points Club – najgorętszy program partnerski dla instalatorów

Jak program lojalnościowy pomoże Ci w zwiększaniu zysków? Poznaj punkt widzenia eksperta i dowiedz się, co daje program lojalnościowy dla instalatorów, kiedy warto powierzyć budowanie programu zewnętrznemu specjaliście i jakie nagrody sprawdzają się najlepiej.

Dlaczego zdecydowali się Państwo uruchomić program lojalnościowy dla instalatorów?

Galmet ma 37 lat doświadczenia w produkcji najwyższej jakości urządzeń grzewczych i zapewniających ciepłą wodę użytkową. Model sprzedaży naszych urządzeń opiera się na pośrednich kanałach dystrybucji i wiąże się każdorazowo z angażowaniem wybranego instalatora. Doradza on klientowi końcowemu w wyborze sposobu ogrzewania domu i wody użytkowej oraz odpowiada za montaż urządzenia. Dlatego jego rola w procesie sprzedaży produktów firsmy Galmet jest tak istotna.

Program lojalnościowy Hot Points Club – realizowany we współpracy z Sodexo Benefits and Rewards Services Polska – poza szkoleniami handlowymi i technicznymi oraz materiałami marketingowymi oferuje instalatorom kolejną formę wsparcia. Pozwala wzmocnić relacje z klientami na najniższym poziomie sprzedaży, a jednocześnie zapewnia im realne korzyści. To szybki sposób na promocję wybranych produktów, zwłaszcza gdy przy sprzedaży pośredniej producent nie ma wpływu na ich ostateczną cenę.

Dlaczego zdecydowali się Państwo powierzyć realizację programu firmie zewnętrznej?

Wieloletnia współpraca z dystrybutorami i instalatorami, m.in. w ramach programów wsparcia, pokazała nam, jak wielkie to wyzwanie i z jakimi problemami będziemy musieli się mierzyć na drodze do sukcesu. Gdy uruchamiamy program partnerski, zakładamy osiągnięcie określonych celów sprzedażowych, co wiąże się też zazwyczaj ze sporym wzrostem grona klientów. Kiedy liczba uczestników programu przekracza pewną granicę, jego obsługa może zacząć angażować grupę pracowników o wielkości niewspółmiernej do osiąganych korzyści.

Obsługę programu lojalnościowego warto zatem powierzyć podmiotowi zewnętrznemu, specjalizującemu się w motywowaniu klientów.
Ze wsparcia firmy Sodexo w realizacji programu lojalnościowego skorzystaliśmy już na etapie opracowywania koncepcji. Otrzymaliśmy wtedy kompleksowe rozwiązanie motywacyjne, w tym: regulaminy opracowane przez kancelarię prawną, przeznaczony dla uczestników programu portal ze specjalnie zaprojektowanym szablonem oraz szeroki wachlarz nagród do wyboru.

Równie istotne okazały się narzędzia do komunikacji wewnątrz programu, dzięki którym możemy dbać o odpowiednie zaangażowanie uczestników. System zawiera też liczne raporty pozwalające na bieżący monitoring skuteczności programu.

Pozwoliło to nam skupić się przede wszystkim na promocji i rozliczaniu programu, aby osiągnąć sukces znacznie przewyższający początkowe założenia.


Zobacz także artykuł Skuteczny program lojalnościowy w B2B – jak go przygotować?


Po jakie nagrody warto sięgać w programie lojalnościowym?

W każdym programie partnerskim kluczowe jest dopasowanie nagród do oczekiwań przyszłych uczestników. W takim, w którym udział biorą tysiące osób, a zwłaszcza gdy planujemy jego cykliczność, warto postawić na ich różnorodność. Doświadczenia ze współpracy z instalatorami z branży grzewczej w latach ubiegłych pozwoliły nam bliżej poznać oczekiwania przyszłych odbiorców programu Hot Points Club.

Dzięki współpracy z firmą Sodexo możemy im zaoferować cały wachlarz nagród: od bonów Sodexo, przez przedpłacone karty premiowe, po katalog niemal 3 tys. nagród rzeczowych z różnych kategorii – klasycznych i nowoczesnych, uniwersalnych i selektywnych.

Dla najlepszych wprowadziliśmy nagrody dodatkowe – najlepsze rozwiązania producenta. Rywalizację o nie oparliśmy na grywalizacji, co jeszcze zwiększyło atrakcyjność akcji. Również ten mechanizm dodatkowego angażowania instalatora został opracowany i wdrożony przez Sodexo.


Ten artykuł pochodzi z e-booka “Programy lojalnościowe B2B w praktyce”

E-booka możesz pobrać bezpłatnie na lojalnoscb2b.pl

Polecane prezentacje i narzędzia:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę