SARE (Digitree Group) – dostawca rozwiązań e-mail marketing automation – rozpoczęła kolejną edycję popularnego badania wykorzystania poczty elektronicznej. W tym roku respondenci mają za zadanie podzielić się swoimi odpowiedziami m.in. na takie pytania, jak: czy maile reaktywne, typu „porzucony koszyk” wpływają korzystnie na decyzję zakupową; jaki marketing mix wybierają respondenci najczęściej; co motywuje użytkowników internetu do zapisu do newslettera.

Podobnie, jak w ubiegłych latach badanie poczty ma charakter ogólnopolski i przeprowadzane jest za pomocą modułu ankiet systemu SARE, który umożliwia prowadzenie samodzielnych projektów badawczych oraz za pomocą panelu BioStat® Centrum Badawczo-Rozwojowego.
Również i tym razem ankieta została podzielona na dwie części.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- Pierwsza z nich jest skierowana do wszystkich użytkowników korzystających na co dzień z poczty e-mail.
- Druga część, rozszerzona o szczegółowe pytania z zakresu e-mail marketingu oraz marketing automation, skierowana jest do pracowników działów marketingu, PR, a także dyrektorów i właścicieli firm zajmujących się masową wysyłką e-maili.
Wyniki 19. „Badania wykorzystania poczty elektronicznej” zostaną przedstawione w ogólnodostępnym raporcie. Uzyskane odpowiedzi pomogą wielu e-biznesom w bardziej efektywnym wykorzystaniu e-maila w swoich strategiach komunikacji, jak również firmie SARE w lepszym dostosowaniu systemu do wysyłki mailingu do potrzeb partnerów biznesowych.
Zgodnie z koncepcją klientocentryczności badanie poczty przeprowadzane przez SARE pomaga poznać dokładne potrzeby i doświadczenia użytkowników poczty e-mail oraz marketerów.
Dodatkowo raport będzie zawierać komentarze i porady ekspertów z branży digitalu.
– Pomysł na stworzenie badania poczty powstał w 2003 roku. Od tego czasu rzeczywistość online i marketing internetowy ewoluowały. Nasze badanie wymagało też pewnych zmian. Na początku pytania dotyczyły tylko jednego obszaru – wykorzystywania e-maila w życiu codziennym. Aktualnie badanie zawiera pytania skierowane zarówno do użytkownika poczty elektronicznej, jak i marketera, który wysyła oraz planuje komunikację mailową. W raporcie stworzonym na podstawie badania poczty znajdziemy informacje, które mogą w przyszłości zostać wykorzystane do weryfikacji media planów i komunikacji marketingowej w biznesach online i nie tylko – komentuje Konrad Żaczek, CEO Digitree Group.
Badanie wykorzystania poczty elektronicznej znajduje się na stronie https://sare.pl/badanie

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Ankieta jest dostępna od 15 listopada do 16 grudnia.
Organizatorzy zachęcają również do wzięcia udziału w konkursie.
Najbardziej inspirująca odpowiedź na ostatnie pytanie w ankiecie zostanie nagrodzona audiobookiem „Narratologia” Pawła Tkaczyka.
Marketer+ jest patronem medialnym publikacji