SARE (Digitree Group) – dostawca rozwiązań e-mail marketing automation – rozpoczęła kolejną edycję popularnego badania wykorzystania poczty elektronicznej. W tym roku respondenci mają za zadanie podzielić się swoimi odpowiedziami m.in. na takie pytania, jak: czy maile reaktywne, typu „porzucony koszyk” wpływają korzystnie na decyzję zakupową; jaki marketing mix wybierają respondenci najczęściej; co motywuje użytkowników internetu do zapisu do newslettera.
Podobnie, jak w ubiegłych latach badanie poczty ma charakter ogólnopolski i przeprowadzane jest za pomocą modułu ankiet systemu SARE, który umożliwia prowadzenie samodzielnych projektów badawczych oraz za pomocą panelu BioStat® Centrum Badawczo-Rozwojowego.
Również i tym razem ankieta została podzielona na dwie części.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- Pierwsza z nich jest skierowana do wszystkich użytkowników korzystających na co dzień z poczty e-mail.
- Druga część, rozszerzona o szczegółowe pytania z zakresu e-mail marketingu oraz marketing automation, skierowana jest do pracowników działów marketingu, PR, a także dyrektorów i właścicieli firm zajmujących się masową wysyłką e-maili.
Wyniki 19. „Badania wykorzystania poczty elektronicznej” zostaną przedstawione w ogólnodostępnym raporcie. Uzyskane odpowiedzi pomogą wielu e-biznesom w bardziej efektywnym wykorzystaniu e-maila w swoich strategiach komunikacji, jak również firmie SARE w lepszym dostosowaniu systemu do wysyłki mailingu do potrzeb partnerów biznesowych.
Zgodnie z koncepcją klientocentryczności badanie poczty przeprowadzane przez SARE pomaga poznać dokładne potrzeby i doświadczenia użytkowników poczty e-mail oraz marketerów.
Dodatkowo raport będzie zawierać komentarze i porady ekspertów z branży digitalu.
– Pomysł na stworzenie badania poczty powstał w 2003 roku. Od tego czasu rzeczywistość online i marketing internetowy ewoluowały. Nasze badanie wymagało też pewnych zmian. Na początku pytania dotyczyły tylko jednego obszaru – wykorzystywania e-maila w życiu codziennym. Aktualnie badanie zawiera pytania skierowane zarówno do użytkownika poczty elektronicznej, jak i marketera, który wysyła oraz planuje komunikację mailową. W raporcie stworzonym na podstawie badania poczty znajdziemy informacje, które mogą w przyszłości zostać wykorzystane do weryfikacji media planów i komunikacji marketingowej w biznesach online i nie tylko – komentuje Konrad Żaczek, CEO Digitree Group.
Badanie wykorzystania poczty elektronicznej znajduje się na stronie https://sare.pl/badanie
Ankieta jest dostępna od 15 listopada do 16 grudnia.
Organizatorzy zachęcają również do wzięcia udziału w konkursie.
Najbardziej inspirująca odpowiedź na ostatnie pytanie w ankiecie zostanie nagrodzona audiobookiem „Narratologia” Pawła Tkaczyka.
Marketer+ jest patronem medialnym publikacji