Za nami już 12. edycja „Badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce”. Jak co roku, jesienią publikowany jest raport z badania, którego cykliczność pozwala określić, jak zmieniają się potrzeby rynku oraz kierunek, w którym podąża e-mail marketing.
W poniższym raporcie przedstawione zostały wyniki badania oraz refleksje i opinie ponad dwóch tysięcy respondentów, którzy wskazali, w jaki sposób w pracy wykorzystywany jest przez nich e-mail marketing, a także jak postrzegają te działania osoby używające poczty elektronicznej tylko w życiu codziennym. Wraz z inicjatorami badania, zastanawiali się również, czy e-mail marketing wciąż utrzymuje pozycję lidera pośród narzędzi marketingu online. Wyniki w większości potwierdziły tendencje panujące na rynku, ale niektóre z nich okazały się zaskakujące.
Podobnie jak w ubiegłym roku, badanie wykazało, że najwięcej respondentów (27%) posiada co najmniej pięć kont pocztowych, a niemal połowa otrzymuje codziennie ponad 40 e-maili. Oznacza to, że co trzeci badany posługuje się pięcioma różnymi adresami e-mail, zakładanymi nie tylko w celach testowych, ale również ze względu na promocje i rabaty.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Według badania, e-mail marketing bezsprzecznie pozostaje na stabilnej pozycji wśród działań marketingowych. 90% pytanych odpowiedziało, że dzięki niemu firma jest w stanie osiągać wymierne korzyści, takich jak utrzymanie relacji z klientem, wzrost sprzedaży czy zwiększenie odwiedzin strony WWW. Już 92% respondentów subskrybuje newslettery, głównie zorientowane na content. Wynik ten utwierdza nas w przekonaniu, że ciągle rozwijane narzędzia wspomagające ten kanał komunikacji wpływają na wzrost sprzedaży i lepsze postrzeganie firmy. Warto więc w nie inwestować.
Pobierz raport z XII Badania wykorzystania poczty elektronicznej
Marketer+ jest patronem medialnym badania.