Gdy rozpoczynałem swoją przygodę z performance marketingiem, ogromnie fascynowała mnie dokładność danych, jakie można było uzyskać. Poprawnie zainstalowany Google Analytics przekazywał dokładne liczby do konta reklamowego Google’a, a ja zachwycałem się faktem, że mogę szczegółowo prześledzić całą ścieżkę użytkownika i skierować odpowiednią reklamę do właściwych osób, które odwiedziły konkretną podstronę. Myślałem wtedy, że wraz z rozwojem technologii moje możliwości jako specjalisty ds. performance’u będą się nieustannie zwiększać. Nie uwzględniłem jednak, że prawo konsumenckie i polityka prywatności również się rozwiną.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak zmieniły się możliwości targetowania i śledzenia użytkowników w erze post-cookies,
- jak polityki prywatności Google, Apple i Meta wpływają na działania marketingowe,
- dlaczego klasyczny lejek sprzedażowy ustępuje miejsca pętli lub sprężynie decyzyjnej klienta,
- dlaczego wideo i wielokanałowa obecność stają się kluczem do skutecznej komunikacji marki.

