Jeszcze dekadę temu, gdy tańczyliśmy razem z Lady Gagą do „Bad Romance”, świat opakowań wydawał się prosty i uporządkowany. Konsumenci skupiali się na produktach. Opakowania miały przyciągać ich uwagę, ułatwiać im identyfikację marki i kategorii oraz pomagać wygodnie przenosić zakupy ze sklepu do domu. Następnie wszystkie te kartoniki, pudełka czy torby lądowały w koszu – raczej wiele o nich nie myślano. Ten czas już nie wróci. Dzisiejsi konsumenci oczekują od opakowań dużo więcej. Dlaczego?
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak nowe oczekiwania klientów wpływają na projekty opakowań,
- jak zaprojektować drugie życie opakowań,
- jak sprawić, aby opakowanie dodawało produktowi wartości i leczyło pozakupowego kaca,
- jak wykorzystać opakowanie do promocji marki,
- jak sprawić, aby forma opakowania pracowała na wizerunek marki,
- jak zaspokoić potrzebę konsumentów wyróżnienia się z tłumu przez stworzenie spersonalizowanego opakowania produktu masowego.