Choć wiele mówi się o konieczności analizy danych i niezliczonych korzyściach płynących z wykorzystania ich w procesie budowy firmy – wielu marketerów i przedsiębiorców podchodzi do analityki z rezerwą. Czy znajdę na to czas? Jak odnaleźć się w tabelach, wykresach i procentowych wartościach? W jaki sposób wyciągać wnioski z ciągu cyfr? I czy w danych rzeczywiście leży klucz do mojego sukcesu?
CUX.io – startup specjalizujący się w analityce wzorców zachowań – wraz z innymi polskimi SaaSami oraz przedstawicielami agencji marketingowych postanowili odpowiedzieć na wszystkie te pytania. Wspólnie stworzyli e-book „Sztuka uwodzenia danymi. Przewodnik dla przedsiębiorców rozpoczynających pracę z analityką”[wersja angielska].
– Ten e-book to kompletne kompendium wiedzy, przedstawionej w bardzo przystępny sposób, które powinno stać się biblią każdego przedsiębiorcy poważnie myślącego o budowaniu przewagi rynkowej. Szczególnie w postpandemicznej rzeczywistości – mówi Paulina Walkowiak, CEO cux.io.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Analityka już dawno przestała być tylko mierzeniem konwersji i ruchu w Google Analytics. Obecnie jest to raczej suma obserwacji doświadczeń i zachowań użytkowników, które na tę konwersję i sukces wpływają. 13% użytkowników deklaruje bowiem, że powie co najmniej 15 osobom o swoich złych doświadczeniach z marką, podczas gdy 72% podzieli się dobrymi opiniami na temat brandu jedynie z 6 osobami.
„Sztuka uwodzenia danymi” prowadzi czytelnika przez pracę z danymi na wszystkich etapach istnienia firmy – od budowy strony internetowej przez komunikację w mediach społecznościowych, aż po monitorowanie wzmianek na jej temat. Wszystko z wykorzystaniem danych! W e-booku znajdziesz wskazówki, jak m.in. zwiększać konwersję dzięki wykorzystaniu e-mail marketingu, w jaki sposób dobierać słowa kluczowe, jak mierzyć działania z influencerami oraz na czym polega ruch z płatnych kampanii. Każdy z autorów e-booka w swoim artykule prowadzi czytelnika krok po kroku, ukazując korzyści płynące z wykorzystania ogólnodostępnych danych i liczb.
Wśród autorów przewodnika po analizie danych znaleźli się m.in. Irek Klimczak (GetResponse), Wojciech Maroszek (Senuto), Agnieszka Uba (SentiOne), Anna Ledwoń-Blacha (More Bananas), Paweł Latalski (Performance Labs), Patrycja Górecka-Butora (WhitePress) czy Marta Mierzyńska (Trustisto).
– To, że „danymi świat stoi ” wie każdy, kto pracuje w branży digital, a jednak analityka wciąż jest traktowana po macoszemu – dodaje Walkowiak. – Nie dziwię się temu, bo wiem, że praca z danymi może przerażać. Dlatego właśnie powstał ten e-book – aby nie tylko ją odczarować, ale również nauczyć się, jak z jej pomocą uwodzić danymi swoich potencjalnych klientów.
Darmowy e-book ukazał się w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej. Możesz go pobrać bezpośrednio ze strony www.
„Marketer+” jest patronem medialnym e-booka.