Choć wiele mówi się o konieczności analizy danych i niezliczonych korzyściach płynących z wykorzystania ich w procesie budowy firmy – wielu marketerów i przedsiębiorców podchodzi do analityki z rezerwą. Czy znajdę na to czas? Jak odnaleźć się w tabelach, wykresach i procentowych wartościach? W jaki sposób wyciągać wnioski z ciągu cyfr? I czy w danych rzeczywiście leży klucz do mojego sukcesu?

CUX.io – startup specjalizujący się w analityce wzorców zachowań – wraz z innymi polskimi SaaSami oraz przedstawicielami agencji marketingowych postanowili odpowiedzieć na wszystkie te pytania. Wspólnie stworzyli e-book „Sztuka uwodzenia danymi. Przewodnik dla przedsiębiorców rozpoczynających pracę z analityką”[wersja angielska].
– Ten e-book to kompletne kompendium wiedzy, przedstawionej w bardzo przystępny sposób, które powinno stać się biblią każdego przedsiębiorcy poważnie myślącego o budowaniu przewagi rynkowej. Szczególnie w postpandemicznej rzeczywistości – mówi Paulina Walkowiak, CEO cux.io.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Analityka już dawno przestała być tylko mierzeniem konwersji i ruchu w Google Analytics. Obecnie jest to raczej suma obserwacji doświadczeń i zachowań użytkowników, które na tę konwersję i sukces wpływają. 13% użytkowników deklaruje bowiem, że powie co najmniej 15 osobom o swoich złych doświadczeniach z marką, podczas gdy 72% podzieli się dobrymi opiniami na temat brandu jedynie z 6 osobami.
„Sztuka uwodzenia danymi” prowadzi czytelnika przez pracę z danymi na wszystkich etapach istnienia firmy – od budowy strony internetowej przez komunikację w mediach społecznościowych, aż po monitorowanie wzmianek na jej temat. Wszystko z wykorzystaniem danych! W e-booku znajdziesz wskazówki, jak m.in. zwiększać konwersję dzięki wykorzystaniu e-mail marketingu, w jaki sposób dobierać słowa kluczowe, jak mierzyć działania z influencerami oraz na czym polega ruch z płatnych kampanii. Każdy z autorów e-booka w swoim artykule prowadzi czytelnika krok po kroku, ukazując korzyści płynące z wykorzystania ogólnodostępnych danych i liczb.
Wśród autorów przewodnika po analizie danych znaleźli się m.in. Irek Klimczak (GetResponse), Wojciech Maroszek (Senuto), Agnieszka Uba (SentiOne), Anna Ledwoń-Blacha (More Bananas), Paweł Latalski (Performance Labs), Patrycja Górecka-Butora (WhitePress) czy Marta Mierzyńska (Trustisto).
– To, że „danymi świat stoi ” wie każdy, kto pracuje w branży digital, a jednak analityka wciąż jest traktowana po macoszemu – dodaje Walkowiak. – Nie dziwię się temu, bo wiem, że praca z danymi może przerażać. Dlatego właśnie powstał ten e-book – aby nie tylko ją odczarować, ale również nauczyć się, jak z jej pomocą uwodzić danymi swoich potencjalnych klientów.
Darmowy e-book ukazał się w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej. Możesz go pobrać bezpośrednio ze strony www.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
„Marketer+” jest patronem medialnym e-booka.