Jeden skuteczny sposób na sukces marki nie istnieje, ale z kilku sprawdzonych narzędzi i wskaźników można stworzyć już solidną bazę dla założeń komunikacyjnych i sprzedażowych. O tym, jak wykorzystać do tego wiedzę z mediów, mówi poradnik IMM „Media360 – od analityki do sprzedaży”. „Cel jest najważniejszy, ale warto też sprawdzić, które z narzędzi było najbardziej skuteczne w jego realizacji.” – podkreśla Anna Miotk, jeden z ekspertów wypowiadających się w publikacji.

Media pozostają głównym sposobem przekazywania i pozyskiwania informacji. Do niedawna w budowaniu popularności i świadomości marki najważniejsze były artykuły w poczytnej prasie i reklama w telewizji. Dziś trudno wyobrazić sobie komunikację bez aktywnego udziału w mediach społecznościowych i analizy publikowanych tam treści. Kupujemy dzięki Twitterowi. Zatrudniamy przez Snapchata. „Sens mają tylko takie działania, które są odpowiednio skrojone na wszystkie płaszczyzny internetu, a tych – jak dobrze wiemy – jest coraz więcej. Wiedza o tym, jak funkcjonują owe płaszczyzny jest nieodzownym elementem marketera” – komentuje jeden z rozdziałów książki Przemysław Pająk. Warto z uwagą wsłuchać się w głos klientów polecających lub krytykujących konkretne oferty naszej marki w sieci. Nie w każdej sytuacji trzeba reagować, ale zawsze trzymajmy rękę na cyfrowym pulsie.
Postępujący rozwój technologii oraz jej konsumpcji na wielu ekranach jednocześnie, wyznaczył istotne zmiany w obszarze komunikacji. W związku z tym z punktu widzenia marek i biznesu, ważne jest dziś przekształcenie „big data” w „smart data”. Dlatego właśnie powstał ten poradnik. Zaawansowana analityka danych mediów tradycyjnych i społecznościowych nie tylko odkryje informacje o danej firmie czy produkcie, ale także znajdzie inspiracje i insighty, które pomogą marce zjednać rzeszę fanów oraz podbić słupki sprzedaży. „Solidna analiza wyników z monitoringu mediów stanowi fundament pod podjęcie działań z obszaru real-time marketingu, a ten jest przecież jednym z najsilniejszych marketingowych trendów.” – podkreśla Dagmara Pakulska w komentarzu do części „Wokół marki”.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Warto korzystać z pełni możliwości narzędzi marketingowych. Zapraszamy do lektury.
Z książki „Media 360 – od analityki do sprzedaży” dowiesz się jak:
- budować medialność marek i projektów,
- łowić insighty i odpowiadać na sygnały sprzedażowe,
- tworzyć persony w oparciu o social listening
- monitorować media, aby otrzymywać wartościowe wyniki,
- mierzyć efekty działań promocyjnych na tle konkurencji
Autorzy książki: Magdalena Tokaj, Łukasz Jadaś, Anna Sanowska
Patron merytoryczny: SARE
Patroni medialni: Marketer+, PRoto, Magazyn Online Marketing, Agencja Informacyjna Newseria, Marketing & Biznes, Nowy Marketing, Interaktywnie.com

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Eksperci: Magdalena Barłowska, Anna Bratek, Michał Dunin, Michał Dziekoński, Anna Miotk, Norbet Oruba, Przemysław Pająk, Dagmara Pakulska