Może zdziwi Cię fakt, że marketingowych akcji konsumenckich dotyczy niewiele przepisów prawa, a jeśli już – to są to głównie przepisy podatkowe. Z nich właśnie wywodzi się większość nazw aktywacji, które omówię w tym artykule. Ponadto powinieneś wiedzieć o istnieniu Ustawy o grach hazardowych, regulującej prowadzenie akcji promocyjnych o charakterze loterii (a dokładniej: takich, których wynik zależy od przypadku).

Z tego artykułu dowiesz się:
- jakie akty prawne regulują organizację akcji konsumenckich i wsparcia sprzedaży,
- czym charakteryzują się poszczególne rodzaje akcji konsumenckich i wsparcia sprzedaży, które wyróżnia prawo: loteria, gra losowa, sprzedaż premiowa, konkurs czy akcja promocyjna z nagrodami,
- co powinieneś wiedzieć o poszczególnych rodzajach akcji marketingowych, aby uniknąć problemów natury prawnej w trakcie ich organizacji,
- jakie są najczęstsze pytania marketerów w kontekście organizacji akcji promocyjnych i jak brzmią odpowiedzi.