Chcesz się dowiedzieć, jak zaplanować budżet, który sprosta wyzwaniom dynamicznego rynku i zmieniających się zachowań konsumenckich? Zastanawiasz się, jakie strategie pozwalają efektywnie alokować środki, aby osiągnąć maksymalne rezultaty? Przeczytaj 67. numer „Marketera+” na temat budżetowania i planowania działań marketingowych w praktyce wraz z dodatkiem specjalnym o upominkach biznesowych.
Z tego numeru dowiesz się, jakie są kluczowe elementy budżetu marketingowego i jak unikać najczęstszych błędów w planowaniu wydatków. Nasi eksperci zdradzają, jak zbudować skuteczny plan finansowy na 2025 rok – od identyfikacji priorytetów, przez optymalizację kampanii, po wybór najbardziej opłacalnych kanałów komunikacji. Przekonasz się także, które platformy są niedoceniane, a na które marketerzy wydają za dużo, oraz na co warto postawić w przyszłych kampaniach, aby uzyskać najlepsze wyniki.
Zamów „M+” 67 o budżecie i planie marketingowym
Słuchaj „Marketer+” Podcast
39% marketerów planuje zwiększenie inwestycji w działania marketingowe, zwłaszcza w obszarze wsparcia sprzedaży i digital marketingu – wynika z najnowszego raportu o zmianach w budżetach marketingowych polskich firm. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule Donaty Wilczewskiej, która omawia wyniki badania CIMO Standards & Foresight.
W tym wydaniu „M+” podpowiadamy też, jak zaplanować skuteczną kampanię przy ograniczonym budżecie, jak efektywnie rozdysponować środki na działania wizerunkowe oraz performance marketing, o czym pamiętać przy projektowaniu kampanii dla zetek i silversów, jak zaplanować elastyczny budżet na TikToka oraz jak wpisać podcast w strategię i plan marketingowy firmy. Zobaczysz, ile można zarobić dzięki uproszczeniu komunikacji (i jak to zrobić), oraz poznasz różnice pokoleniowe w podejściu do budżetu, o których w cyklu „Boomer do zetki, zetka do boomera” piszą Witold i Tomasz Kowalscy.
Ze specjalnego dodatku o upominkach biznesowych dowiesz się, jakie są trendy na rynku gadżetów reklamowych na przełomie 2024 i 2025 r. oraz jak wybrać odpowiedni prezent dla kontrahenta, klienta i pracownika w zbliżającym się okresie świątecznym. Zaproszeni eksperci podpowiadają też, jak podnieść postrzeganą wartość gadżetów bez przepalania budżetu i katastrofy wizerunkowej, jakie kryteria brać pod uwagę przy wyborze upominków, jak je personalizować oraz jak mierzyć efektywność działań z ich wykorzystaniem.
Zamów „M+” 67 o budżecie i planie marketingowym
Zachęcamy również do lektury artykułów spoza tematu numeru. Dzięki nim przekonasz się, jak efektywnie zarządzać zespołem marketingowym oraz jak ChatGPT i Microsoft Copilot zmieniają sposób formułowania zapytań przez użytkowników. Dowiesz się także, jak tworzyć kampanie i przekazy zgodne z etyką i dlaczego nie należy ślepo naśladować rynkowych liderów.
W najnowszym wydaniu nie brakuje także inspirujących wywiadów i stałych cyklów. W rozmowie z Łukaszem Murawskim i Magdaleną Zaremską David Airey – autor książek „Logo Design Love” oraz „Identity Designed” – opowiada o projektowaniu logo i identyfikacji wizualnych. Przeczytasz również ciekawy felieton oraz case studies działań marek Maro Home, Lech i województwa podlaskiego.
Z tematu numeru „M+” 67 dowiesz się m.in.:
- jak stworzyć dobry budżet i opracować skuteczny plan marketingowy w firmie,
- od czego zacząć pracę nad budżetem i jak efektywnie wydawać pieniądze na marketing,
- w jaki sposób identyfikować priorytety budżetowe dla różnych kanałów,
- jak skutecznie dzielić budżet między działania wizerunkowe a performance,
- jakie strategie i pomysły wdrożyć w planie marketingowym, aby poprawić efekty działań i przyspieszyć wzrost biznesu,
- o czym pamiętać przy planowaniu działań marketingowych dla zetek i silversów,
- jak skutecznie prowadzić kampanię z ograniczonym budżetem,
- jakie koszty wiążą się z dostępnością cyfrową i jak można je oszacować,
- jak przygotować elastyczny plan marketingowy na TikToka bez nadwyrężania budżetu,
- jak oszczędzać budżet i zarabiać więcej dzięki uproszczeniu komunikacji,
- jak rozsądnie alokować środki i zwiększać efektywność kampanii w Google Ads,
- jak wpisać podcast w strategię i plan marketingowy firmy,
- jak optymalizować koszty druku materiałów POSM i upominków.
Z dodatku specjalnego o upominkach biznesowych dowiesz się m.in.:
- jak wybrać odpowiedni gadżet w 2024 r.,
- jakie są najlepsze praktyki ustalania budżetu na upominki biznesowe,
- jak mierzyć efektywność działań wykorzystujących gadżety reklamowe,
- jakie są trendy w upominkach biznesowych na nadchodzący sezon świąteczny,
- jakie przedmioty najlepiej nadają się do personalizacji i jak skutecznie to robić,
- jak podnieść postrzeganą wartość gadżetów bez przepalania budżetu marketingowego,
- jakie są najczęstsze błędy w kampaniach marketingowych z wykorzystaniem artykułów promocyjnych.
„M+” 67 to 148 stron lektury i wiele wskazówek, które pomogą Ci skuteczniej budżetować i planować działania marketingowe.
W nowym wydaniu „M+” swoją wiedzą podzielili się:
David Airey, Daria Anioł, Piotr Bombol, Maciej Borowy, Katarzyna Bronowska, Adam Burzyński, Karolina Chećko, Agata Chmielewska, Justyna Dzikowska, Edyta Klęczar, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Anna Gruszka, Agnieszka Haponik, Aleksandra Jackowicz, Beata Jacak-Drabik, Judyta Kokoszkiewicz, Witold Kowalski, Tomasz Kowalski, Tomasz Knitter, Weronika Ladzińska, Anna Ledwoń-Blacha, Marcin Łukasik, Grzegorz Mogilewski, Łukasz Murawski, Robert Niebrzydowski, Adrian Palak, Dominika Rozprzak, Adam Sawicki, Katarzyna Stempniak, Jacek Szlak, Jacek Szostak, Mateusz Zapała, Magdalena Zaremska, Tomasz Warlich, Paweł Wielkopolan, Paulina Wiesiołek, Maja Wiśniewska-Hardek, Donata Wilczewska, Kornel Wilde, Magdalena Wójcik, Marcin Wsół.
Jesteśmy przekonani, że ten numer „Marketera+” dostarczy Ci cennej wiedzy i inspiracji, które pomogą jeszcze lepiej zarządzać budżetem i planem marketingowym.