Przeżywamy renesans newsletterów! Subskrybuje je aż 88% ankietowanych! Dlaczego? Bo stawiają na content i szybki dostęp do informacji.
W tegorocznym badaniu wzięła udział rekordowa liczba osób. Dzięki nim dysponujemy tak szczegółowymi danymi dotyczącymi zachowań użytkowników odbierających pocztę elektroniczną. O komentarz dotyczący wyników badania poprosiliśmy ekspertów – praktyków i znawców branży. Co ich zaskoczyło, a które trendy są im doskonale znane?
E-mail to podstawa!
Poczta elektroniczna pozostaje bardzo cenionym źródłem informacji – zdecydowana większość użytkowników Internetu czerpie wiedzę z newsletterów, a szczególną popularnością cieszą się wiadomości specjalistyczne i informacyjne. Jak komentuje w wywiadzie dla SARE Natalia Hatalska, analityk trendów: „(…) firmy wzięły sprawy w swoje ręce i zaczęły inwestować w e-mail marketing. Mamy gwarancję, że treść, którą chcemy dystrybuować, dotrze do odpowiednich osób bo one same się zapisały na newsletter.” Co ważne – przedstawiciele firm deklarują, że będą wykorzystywać e-mail marketing z podobną częstotliwością albo jeszcze częściej. Wniosek jest prosty – e-mail rządzi!
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Nie chcę = dostaję spam
Niestety wśród wiadomości, które trafiają na nasze skrzynki odbiorcze, wiele jest takich, których nie chcemy otrzymywać – właśnie w ten sposób definiuje spam – aż 70% badanych. Wielu z nich zaznacza również, że za spam uważają także niezamówione informacje handlowe oraz reklamy. Skąd ten problem? Jak komentuje ekspert Fundacji FORCE: „Zwróćmy uwagę, że dzisiaj w tak wielu miejscach zostawiamy nasze dane, że czasami już nad tym sami nie panujemy. Do tego dochodzi jeszcze frustracja użytkowników, którzy zasypywani spamem, nie chcą już wchodzić w szczegóły i masowo oznaczają wiadomości jako spam. To wszystko sprawia, że część „legalnej” komunikacji cierpi.” Jak się przed tym bronić i nie zostać uznanym za spamerów? Rady ekspertów znajdziesz w raporcie.
Chcesz wiedzieć więcej i poznać opinie ekspertów? Zapraszamy do pobrania raportu!
Link do pobrania: https://sare.pl/raport/
Trzynaste Badanie poczty elektronicznej prowadzone było pod patronatem Prografix, Izby Gospodarki Elektronicznej, iab.Polska, INIS Emailingowej Sieci Reklamowej, Fundacji FORCE, mr Target, Marketer+, Magazynu Online Marketing Polska, IMM, PRoto, Nowoczesnej Firmy, portalu rybnik.com.pl oraz tuWroclaw.com.