Jakie narzędzia wspierające sprzedaż B2B i B2C wybrać w zależności od wielkości firmy oraz jej profilu? Odpowiedzi znajdziesz w e-booku „Idź na rekord sprzedaży! Efektywne strategie i narzędzia akcji promocyjnych”.
Narzędzia wspierające sprzedaż B2B
Działania wspierające sprzedaż skierowane do sektora B2B prowadzi 73% badanych firm, 44% wykorzystuje programy lojalnościowe
w działaniach wspierających sprzedaż w sektorze B2B, a 23% uznaje je za najskuteczniejszą aktywność w tym obszarze.
Program lojalnościowy jest jednym z najbardziej kompleksowych i zarazem efektywnych form wsparcia sprzedaży w obszarze B2B. Działa długofalowo, aktywizuje klientów, pogłębia relacje z nimi, a także wzmacnia pozycję i wizerunek firmy. Według badania Sodexo „Kompas lojalności w B2B. Oczekiwania kontra rzeczywistość”, przeprowadzonego przez IRCenter, aż 88% badanych wykazuje chęć wzięcia udziału w programie lojalnościowym, a 95% ma o takich akcjach dobrą opinię. To potencjał, który warto wykorzystać – mówi Justyna Klimuk, kierownik zespołu marketingu ds. segmentu rozwoju biznesu Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Ocena skuteczności programów lojalnościowych uzależniona jest także od rozmiaru przedsiębiorstwa. W sektorze B2B jej poziom jest zbliżony w przypadku małych, średnich i dużych firm (tak wskazuje jedna czwarta respondentów). Duże podmioty częściej jednak niż sektor małych i średnich przedsiębiorstw wykorzystują dodatkowo akcje krótkoterminowe, takie jak konkursy, loterie czy działania typu buy & get, które uzupełniają aktywności podejmowane w ramach programu lojalnościowego.
W firmach produkcyjnych, handlowych i usługowych z sektora B2B programy lojalnościowe cieszą się większą popularnością niż promocje, loterie i konkursy. Stosuje je ponad 40% tych firm, a najskuteczniejsze są one w przypadku branży produkcyjnej (uważa tak jedna czwarta badanych).
Narzędzia wspierające sprzedaż B2C
Działania wspierające sprzedaż skierowane do sektora B2C prowadzi 57% badanych firm.
Kampanie promocyjne, loterie oraz konkursy to najpopularniejsze narzędzia stosowane w działaniach wspierających sprzedaż w sektorze B2C. Wykorzystuje je 34% badanych firm, a za najskuteczniejsze uznaje 20% ankietowanych.
W segmencie B2C za najefektywniejsze mechanizmy wsparcia sprzedaży uważa się promocje, loterie i konkursy – korzysta z nich ponad jedna trzecia firm niezależnie od wielkości, a jedna piąta średnich i małych przedsiębiorstw uważa je za najbardziej skuteczne.
W przypadku firm produkcyjnych poziom wykorzystania różnych narzędzi jest bardziej wyrównany, choć programy lojalnościowe (które stosuje jedna czwarta organizacji) jako najefektywniejsze wskazało tylko 6% respondentów. Ciekawy przypadek stanowią usługi B2C. W tych firmach częściej stosowane są właśnie programy lojalnościowe (41% podmiotów),choć charakteryzują się one podobną skutecznością (16%) co mniej popularne konkursy i loterie (18%).
Organizowanie akcji promocyjnych nie jest obecnie dodatkowym działaniem wspierającymi sprzedaż. To konieczność, ponieważ konsumenci tego od nas oczekują – dopytują o promocje i nagrody, zwłaszcza te pieniężne. Musimy odpowiadać na te potrzeby w sposób, który dodatkowo wyróżni nas na tle konkurencji – mówi Jan Daniel, sales support strategic manager ze spółki Amica Handel i Marketing.
Zainspiruj się i zwiększ sprzedaż
Darmowy e-book pobierzesz pod adresem: .
Publikacja jest oparta na wynikach badań i wnioskach z raportów, a komentarzami i cennymi wskazówkami dzielą się w niej eksperci.
Partnerem e-booka jest Sodexo Benefits and Rewards Services Polska Sp. z o.o.
Materiał partnera