Jakie narzędzia wspierające sprzedaż B2B i B2C wybrać w zależności od wielkości firmy oraz jej profilu? Odpowiedzi znajdziesz w e-booku „Idź na rekord sprzedaży! Efektywne strategie i narzędzia akcji promocyjnych”.

Narzędzia wspierające sprzedaż B2B
Działania wspierające sprzedaż skierowane do sektora B2B prowadzi 73% badanych firm, 44% wykorzystuje programy lojalnościowe
w działaniach wspierających sprzedaż w sektorze B2B, a 23% uznaje je za najskuteczniejszą aktywność w tym obszarze.
Program lojalnościowy jest jednym z najbardziej kompleksowych i zarazem efektywnych form wsparcia sprzedaży w obszarze B2B. Działa długofalowo, aktywizuje klientów, pogłębia relacje z nimi, a także wzmacnia pozycję i wizerunek firmy. Według badania Sodexo „Kompas lojalności w B2B. Oczekiwania kontra rzeczywistość”, przeprowadzonego przez IRCenter, aż 88% badanych wykazuje chęć wzięcia udziału w programie lojalnościowym, a 95% ma o takich akcjach dobrą opinię. To potencjał, który warto wykorzystać – mówi Justyna Klimuk, kierownik zespołu marketingu ds. segmentu rozwoju biznesu Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Ocena skuteczności programów lojalnościowych uzależniona jest także od rozmiaru przedsiębiorstwa. W sektorze B2B jej poziom jest zbliżony w przypadku małych, średnich i dużych firm (tak wskazuje jedna czwarta respondentów). Duże podmioty częściej jednak niż sektor małych i średnich przedsiębiorstw wykorzystują dodatkowo akcje krótkoterminowe, takie jak konkursy, loterie czy działania typu buy & get, które uzupełniają aktywności podejmowane w ramach programu lojalnościowego.
W firmach produkcyjnych, handlowych i usługowych z sektora B2B programy lojalnościowe cieszą się większą popularnością niż promocje, loterie i konkursy. Stosuje je ponad 40% tych firm, a najskuteczniejsze są one w przypadku branży produkcyjnej (uważa tak jedna czwarta badanych).
Narzędzia wspierające sprzedaż B2C
Działania wspierające sprzedaż skierowane do sektora B2C prowadzi 57% badanych firm.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Kampanie promocyjne, loterie oraz konkursy to najpopularniejsze narzędzia stosowane w działaniach wspierających sprzedaż w sektorze B2C. Wykorzystuje je 34% badanych firm, a za najskuteczniejsze uznaje 20% ankietowanych.
W segmencie B2C za najefektywniejsze mechanizmy wsparcia sprzedaży uważa się promocje, loterie i konkursy – korzysta z nich ponad jedna trzecia firm niezależnie od wielkości, a jedna piąta średnich i małych przedsiębiorstw uważa je za najbardziej skuteczne.
W przypadku firm produkcyjnych poziom wykorzystania różnych narzędzi jest bardziej wyrównany, choć programy lojalnościowe (które stosuje jedna czwarta organizacji) jako najefektywniejsze wskazało tylko 6% respondentów. Ciekawy przypadek stanowią usługi B2C. W tych firmach częściej stosowane są właśnie programy lojalnościowe (41% podmiotów),choć charakteryzują się one podobną skutecznością (16%) co mniej popularne konkursy i loterie (18%).
Organizowanie akcji promocyjnych nie jest obecnie dodatkowym działaniem wspierającymi sprzedaż. To konieczność, ponieważ konsumenci tego od nas oczekują – dopytują o promocje i nagrody, zwłaszcza te pieniężne. Musimy odpowiadać na te potrzeby w sposób, który dodatkowo wyróżni nas na tle konkurencji – mówi Jan Daniel, sales support strategic manager ze spółki Amica Handel i Marketing.
Zainspiruj się i zwiększ sprzedaż
Darmowy e-book pobierzesz pod adresem: .
Publikacja jest oparta na wynikach badań i wnioskach z raportów, a komentarzami i cennymi wskazówkami dzielą się w niej eksperci.
Partnerem e-booka jest Sodexo Benefits and Rewards Services Polska Sp. z o.o.
Materiał partnera