Niektóre kampanie reklamowe są jak dobrze skomponowane kanapki – zaskakują, wciągają, a ich smak zostaje na długo. Po taki przepis sięgnęła marka Gorąco Polecam. Smaki z piekarni w ramach swojej najnowszej kampanii, w której „dziwny pan ze stocka” stał się ambasadorem kanapkowej rewolucji.
Harold zostaje badaczem kanapek
Piekarnia, zainspirowana słowami Oscara Wilde’a: „Be yourself: everyone else is already taken”, postanowiła zrobić coś, czego nikt się nie spodziewał – wykorzystać jednego z najbardziej rozpoznawalnych bohaterów internetowych memów.
Tak, jak Wilde zachęcał do bycia sobą, firma Gorąco Polecam. Smaki z piekarni, razem z Haroldem, zachęca mieszkańców Warszawy do spojrzenia na komunikację piekarni z przymrużeniem oka.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wyższa szkoła big idea
Na potrzeby kampanii powołano Uniwersytet Badania Kanapek im. Gorąco Polecam. Smaki z piekarni, w którym Harold został jednym z wykładowców – pod pseudonimem dr Wegetar Jan objął stanowisko Szefa Działu Zrównoważonej Konsumpcji Kanapkowej.
Ustawiono go w kontrze do reklam w stylu „9 na 10 specjalistów poleca”, dając mu tym samym prawo do wygłaszania autorskich i podszytych absurdalnym humorem obserwacji na temat spożycia kanapek – oczywiście popartych badaniami, a w zasadzie „badaniami”. To wystarczyło, aby internet podchwycił temat.
Kampania, która wciąga (jak dobra kanapka)
Już pierwszego dnia marka odnotowała wzmożoną aktywność w mediach społecznościowych. Na LinkedInie pojawiały się wpisy, w których ludzie zastanawiali się, czy ta kampania to odważny żart, niepotrzebne ryzyko, czy po prostu błąd wynikający z memicznej ignorancji.
Ciekawe są także dyskusje na temat przepełnienia nośników OOH tekstem oraz rozbicie warstwy copy na przypisy odwołujące do przypisów. To kolejna zabawa formą – tym razem to żart z disclaimerów charakterystycznych dla komunikacji banków czy firm ubezpieczeniowych.
Kanapki na stół!
Koncept oparty na Uniwersytecie Badania Kanapek im. Gorąco Polecam. Smaki z piekarni to nie tylko powiew świeżości w dość monotonnej komunikacji w OOH czy DOOH, ale przede wszystkim – kampania obliczona na buzz oraz generowanie virali.
Oprócz wspomnianych dyskusji na LinkedInie widać duży ruch w instastories oraz na TikToku – co bardzo ważne, reakcje intnernautów są bardzo pozytywne. A to znaczy, że działa!
Harold wykłada na mieście
Od połowy września aż do końca października kampania Gorąco Polecam. Smaki z piekarni jest i będzie obecna na przystankach, na ekranach w metrze czy w biurowcach, a także na wielkoformatowym ekranie LED przy Złotych Tarasach, na billboardach na rondzie ONZ czy przy ul. Senatorskiej.
Z przecieków od dr. Wegetar Jana wiadomo, że już niebawem pojawi się drugi flight, a wraz z nim obserwacje i badania przeprowadzone na Uniwersytecie Badania Kanapek im. Gorąco Polecam. Smaki z piekarni w nowej, bardzo kolorowej odsłonie.
Nikt nie pytał, wszyscy czekali
Kampania Gorąco Polecam to w pełni autorski projekt – od iskry pomysłu, przez sesję zdjęciową, aż po realizację i wdrożenie. Odpowiada za nią zespół HOLO Group. Po stronie agencji ISKRY leżały: koncepcja kreatywna, sesja zdjęciowa, wybór i zakup nośników oraz promocja digitalowa, zaś Picture Perfect odpowiada za rozwój idei, kreację materiałów i przygotowanie ich do druku.
To doskonały przykład znaczenia synergii działań spółek w ramach grupy, a jednocześnie case, który pokazuje, jak bardzo liczą się zaufanie, wiara i odwaga w relacji klient–agencja.
Kiedy więc zobaczysz na mieście Harolda, pamiętaj – ktoś taki jak doktor Wegetar Jan nie może się mylić i to znak, że warto wejść po kanapkę do Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni!
Materiał reklamowy partnera