W trakcie drugiej edycji konferencji biznesowej IBM BusinessConnect 2014, firma IBM zapowiedziała uruchomienie bezpłatnego dostępu do Watson Analytics – narzędzia do analizy predykcyjnej i wizualnej dla firm.
Dostęp do zaawansowanych funkcjonalności analitycznych nie wymaga od użytkowników posiadania wysokiej wiedzy technicznej. Z narzędzia IBM Watson Analytics w firmach korzystać mogą osoby pracujące w działach marketingu, sprzedaży, finansów czy HR.
– Do 2020 roku będzie cztery razy więcej danych cyfrowych niż wszystkich ziarenek piasku na ziemi. Obecnie również 80 procent danych na świecie jest nieustrukturyzowanych, co stanowi duże wyzwanie – twierdzi Aleš Bartůněk, dyrektor generalny IBM Polska i Kraje Bałtyckie. – Rozwiązanie Watson Analytics zostało zaprojektowane z myślą o jak najszerszej grupie odbiorców
i ułatwieniu podejmowania szybkich decyzji biznesowych – dodaje Bartůněk.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Niektóre funkcjonalności oprogramowania zostaną udostępnione zainteresowanym użytkownikom na 30-dniowe testy beta lub w wersji freemium jeszcze w tym roku.
A dodatkowe informacje na temat narzędzia można znaleźć pod adresem: ibm.com/watsonanalytics.