W okolicznościach niepewności biznesowej planowanie strategii marketingowej i budżetu na przyszły rok często nie pozwala marketerom spać. Teraz – w obliczu przyśpieszonej transformacji cyfrowej – marketing tym bardziej może być kluczem do sukcesu biznesowego lub pogłębić straty wynikające z błędnych inwestycji. W tym artykule przedstawię Ci garść porad, które pomogą zoptymalizować wydatki działu marketingu, przydadzą się w pisaniu planu marketingowego, a także ułatwią wyznaczanie kierunków rozwoju marki.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jaki procent budżetu firmy przeznaczyć na działania marketingowe,
- jak zaplanować budżet, aby stał się on w działaniach marketingowych pożytecznym narzędziem, a nie uciążliwym ograniczeniem,
- jakie pytania warto sobie zadać podczas analizy budżetu marketingowego z poprzednich okresów,
- dlaczego istotniejsze jest to, na co, jak i kiedy wydajesz, niż to, ile pieniędzy przeznaczasz na daną kampanię,
- które zadania marketingowe lepiej zlecać na zewnątrz, a które możesz wykonywać samemu.