Jakie mechanizmy psychologiczne kierują decyzjami zakupowymi? Dlaczego konsumenci wybierają produkty, które wzmacniają ich aspiracje i tożsamość? Jak wykorzystywać wiedzę z zakresu psychologii społecznej w działaniach marketingowych? Jak tworzyć skuteczną i zarazem etyczną komunikację? Odpowiedzi m.in. na te pytania w nowym odcinku „Marketer+ Podcast” udziela Izabela Zalewska, dyrektor marketingu Grupy Żagiel.

Dlaczego klienci wybierają konkretne marki, co naprawdę stoi za decyzjami zakupowymi i jak marketerzy mogą skutecznie – ale też odpowiedzialnie – wpływać na wybory konsumentów? W najnowszym odcinku „Marketer+ Podcast” Izabela Zalewska dzieli się praktycznym spojrzeniem na zastosowanie psychologii społecznej w marketingu. Rozmawiamy m.in. o tym, jak marki mogą lepiej zrozumieć potrzeby swoich odbiorców, jak działają efekt czystej ekspozycji czy społeczny dowód słuszności, oraz dlaczego czasem to nie rozsądek, a emocje i pragnienia kierują wyborami zakupowymi. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak łączyć wiedzę psychologiczną z etyką w budowaniu autentycznej komunikacji – ten odcinek jest dla Ciebie.
Gościni: Izabela Zalewska
Dyrektor marketingu Grupy Żagiel, w której wraz z zespołem jest odpowiedzialna za projekty dla marek z różnych branż. Pasjonuje się implementacją wiedzy z psychologii społecznej do tworzenia strategii marek. Współautorka książki wydanej z Brianem Tracym „Potęga samodoskonalenia”. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Marketingowego SMB. Wykładowczyni Politechniki Lubelskiej i prelegentka licznych konferencji, w tym TEDx Salon.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Z tego odcinka dowiesz się m.in.:
- jak wykorzystywać wiedzę z zakresu psychologii społecznej w działaniach marketingowych,
- dlaczego racjonalność wyborów zakupowych konsumentów to mit,
- na czym polega efekt czystej ekspozycji w kontekście brandingu,
- jakie zastosowanie w działaniach marketingowych ma reguła konsekwencji,
- czym jest społeczny dowód słuszności i jak wykorzystują go marki,
- czym jest torowanie jako technika perswazji w marketingu,
- na czym polega paradoks Veblena i dlaczego wysoka cena może czasem napędzać popyt,
- jak w praktyce marki wykorzystują wiedzę z obszaru psychologii społecznej w swoich działaniach strategicznych i komunikacyjnych,
- jak w sposób etyczny i społecznie zaangażowany stosować wiedzę psychologiczną w marketingu,
- jak zbudować komunikację marki, która będzie autentycznie rezonować z tożsamością odbiorcy,
- dlaczego efekt JOMO coraz częściej wypiera FOMO i jak wykorzystać ten zwrot w podejściu marek do konsumentów,
- jakie są szanse i zagrożenia związane z hiperpersonalizacją komunikacji marketingowej,
- skąd zdobywać wiedzę na temat psychologii społecznej oraz zmian w trendach społecznych i zachowaniach konsumenckich.
Posłuchaj nowego odcinka „Marketer+ Podcast”
O „Marketer+ Podcast”
„Marketer+ Podcast” to audycja, w której pasja do marketingu spotyka się z praktyczną wiedzą. Eksperci z branży odkrywają przed słuchaczami tajniki skutecznych działań marketingowych, dzielą się swoim bogatym doświadczeniem oraz cennymi wskazówkami. Każdy odcinek dotyczy innego aspektu marketingu.
Jeśli chcesz być na bieżąco z trendami, poznawać nowe narzędzia, rozwijać swoje umiejętności i zdobywać inspiracje do efektywniejszej pracy, ten podcast jest dla Ciebie. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem, czy masz już duże doświadczenie, znajdziesz tu inspiracje i konkretne porady, które pomogą Ci osiągać lepsze wyniki.
🚀 Słuchaj „Marketer+ Podcast”, aby zgłębiać kluczowe aspekty marketingu i skutecznie przekształcać teorię w praktykę. Wszystkich odcinków możesz wysłuchać na naszej stronie internetowej, a także na platformach Spotify, Apple Podcasts oraz YouTube.
🎙️ Chcesz u nas wystąpić? Napisz na: redakcja@marketerplus.pl.
➡️ Współpraca: reklama@marketerplus.pl.