Event marketing ma niejedno imię i zastosowanie. Wiedzą to wszyscy ci, którzy choć raz wykorzystali jego siłę w procesie budowania i rozwijania przedsiębiorstwa. Świadomość znaczenia eventów w kontekście biznesowym i wizerunkowym jest szalenie ważna. Chodzi tu zarówno o wydarzenia realizowane wewnątrz firmy dla pracowników, jak i te organizowane dla szerszej publiczności, m.in. dla klientów. Łączy je nadrzędny cel – nawiązanie emocjonalnej więzi z marką, promocja pracodawcy i kreowanie pożądanego wizerunku.
Eventy firmowe – czy gra jest warta świeczki?
Popularność imprez firmowych nie wzięła się znikąd. To ważny element strategii, który z perspektywy właściciela firmy ma ogromny potencjał i stwarza mnóstwo szans do rozwoju przedsiębiorstwa. Żeby jednak osiągnąć sukces (bez przepalenia budżetu), trzeba jasno określić oczekiwania i cele, które ma zagwarantować wydarzenie.
– Współczesne eventy to nie tylko gry zespołowe, wyjazdy integracyjne czy imprezy z muzyką na żywo. To starannie przemyślana i dopracowana komunikacja, której zadaniem jest nie tylko rozrywka, ale przede wszystkim osiąganie wyznaczonych celów biznesowych – zauważa Natalia Milewska z agencji eventowej Anilama.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Niezbędne są do tego odpowiednie narzędzia, doświadczenie w planowaniu i niekończące się pokłady kreatywności. Bo nie ma co ukrywać: dobry pomysł i profesjonalne wykonanie są kluczem do sukcesu. Strzałem w dziesiątkę jest więc powierzenie organizacji wydarzenia firmowego specjalistom, czyli agencji eventowej.
Jakich korzyści eventy dostarczają przedsiębiorcy?
Całkowicie naturalne jest postawienie pytania o to, kto i co zyskuje dzięki eventom.
- Choć każdy event jest inny, podstawową korzyścią w każdym przypadku jest budowanie relacji między pracownikami i pracodawcą, wśród pracowników, a także między marką i klientami. Na co dzień nie ma zbyt wielu okazji, aby zacieśniać więzi. To właśnie specjalne wydarzenia są odskocznią od codziennych obowiązków i stwarzają idealne warunki do wspólnego spędzenia czasu, rozluźnienia atmosfery, poznania się i integracji, która w dalszej perspektywie wpływa na efektywność pracy całego zespołu, a finalnie na rozwój biznesu.
- Dzięki eventom firmowym pracownicy czują się docenieni i potrzebni. Mają świadomość, że pracodawca nie tylko wymaga od nich wywiązywania się z obowiązków, ale daje od siebie coś więcej. Może to realnie przekładać się na ich zaangażowanie, inicjatywę w działaniu i lojalność.
- Zatrudnione w firmie osoby automatycznie stają się ambasadorami marki. To, w jaki sposób będą ją reprezentować, zależy od panującej w niej atmosfery i tego, czy będą czuć się częścią społeczności, o którą ktoś rzeczywiście dba.
Idealna okazja na organizację eventu to…
Dokładnie każda! Kalendarz pęka w szwach od dat, które można celebrować w gronie pracowników oraz ich rodzin. Letnie pikniki, świąteczne spotkanie, wspólna wigilia, koncert kolęd, spotkanie z mikołajem, dzień dziecka, rocznice, jubileusze – możliwości, aby docenić zespół i spędzić miło czas, jest setki, a nawet tysiące.
– W naszej agencji dużą popularnością cieszą się tematyczne imprezy plenerowe ze strefą dla dorosłych i dzieci, które organizujemy kompleksowo. Choć w ciągu roku realizujemy ich naprawdę mnóstwo, to każdy scenariusz jest unikalny. Zawsze ma odpowiadać celom danej firmy, angażować wszystkich uczestników, generować pozytywne emocje i dostarczać niezapomnianych wrażeń – mówi Natalia Milewska, przedstawicielka agencji eventowej Anilama.
Druga grupa, której dedykowane są eventy, to oczywiście klienci – aktualni i potencjalni. Wydarzenia projektowane z myślą o nich (np. akcje w centrach handlowych, imprezy w plenerze) mają nieco inny charakter i założenia. Ich cele to: przyciągnąć uwagę, wzbudzić ciekawość, zachęcić do przetestowania lub degustacji, a finalnie do zakupu i poleceń. Coraz częściej, oprócz zapewnienia rozrywki, eventy mają też edukować. Sprytne i kreatywne połączenie obu tych elementów może dać spektakularne rezultaty.
Przemyślany event to dobra inwestycja
Pozytywny PR wewnątrz i na zewnątrz firmy, zaufanie i zaangażowanie pracowników, przyjazna atmosfera w pracy, wzrost produktywności, zainteresowanie klientów… Korzyści płynące z organizacji wydarzeń można by mnożyć w nieskończoność.
Najszybciej rozwijające się organizacje inwestują w event marketing nawet 50% budżetu marketingowego – wynika z raportu Harvard Business Review.
Bez względu na skalę i charakter, eventy firmowe są dobrą inwestycją w kontekście budowy rozpoznawalnej marki i przedsiębiorstwa. Choć trzeba to jasno zaznaczyć: wymagają pełnego zaangażowania i czasu.
Jeśli w firmie jest osoba, która może każdorazowo poświęcić się projektowi w stu procentach (z niezbędnymi kontaktami, głową pełną pomysłów, zapleczem i doświadczeniem) – to świetnie. Jeśli jednak nie ma nikogo, kto wziąłby na siebie ciężar planowania, przygotowań, realizacji i nadzorowania, warto zlecić działanie profesjonalistom, czyli agencji eventowej. Doświadczenie udowadnia, że takie posunięcie zawsze procentuje.
Materiał partnera