Event marketing ma niejedno imię i zastosowanie. Wiedzą to wszyscy ci, którzy choć raz wykorzystali jego siłę w procesie budowania i rozwijania przedsiębiorstwa. Świadomość znaczenia eventów w kontekście biznesowym i wizerunkowym jest szalenie ważna. Chodzi tu zarówno o wydarzenia realizowane wewnątrz firmy dla pracowników, jak i te organizowane dla szerszej publiczności, m.in. dla klientów. Łączy je nadrzędny cel – nawiązanie emocjonalnej więzi z marką, promocja pracodawcy i kreowanie pożądanego wizerunku.

Eventy firmowe – czy gra jest warta świeczki?
Popularność imprez firmowych nie wzięła się znikąd. To ważny element strategii, który z perspektywy właściciela firmy ma ogromny potencjał i stwarza mnóstwo szans do rozwoju przedsiębiorstwa. Żeby jednak osiągnąć sukces (bez przepalenia budżetu), trzeba jasno określić oczekiwania i cele, które ma zagwarantować wydarzenie.
– Współczesne eventy to nie tylko gry zespołowe, wyjazdy integracyjne czy imprezy z muzyką na żywo. To starannie przemyślana i dopracowana komunikacja, której zadaniem jest nie tylko rozrywka, ale przede wszystkim osiąganie wyznaczonych celów biznesowych – zauważa Natalia Milewska z agencji eventowej Anilama.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Niezbędne są do tego odpowiednie narzędzia, doświadczenie w planowaniu i niekończące się pokłady kreatywności. Bo nie ma co ukrywać: dobry pomysł i profesjonalne wykonanie są kluczem do sukcesu. Strzałem w dziesiątkę jest więc powierzenie organizacji wydarzenia firmowego specjalistom, czyli agencji eventowej.
Jakich korzyści eventy dostarczają przedsiębiorcy?
Całkowicie naturalne jest postawienie pytania o to, kto i co zyskuje dzięki eventom.
- Choć każdy event jest inny, podstawową korzyścią w każdym przypadku jest budowanie relacji między pracownikami i pracodawcą, wśród pracowników, a także między marką i klientami. Na co dzień nie ma zbyt wielu okazji, aby zacieśniać więzi. To właśnie specjalne wydarzenia są odskocznią od codziennych obowiązków i stwarzają idealne warunki do wspólnego spędzenia czasu, rozluźnienia atmosfery, poznania się i integracji, która w dalszej perspektywie wpływa na efektywność pracy całego zespołu, a finalnie na rozwój biznesu.
- Dzięki eventom firmowym pracownicy czują się docenieni i potrzebni. Mają świadomość, że pracodawca nie tylko wymaga od nich wywiązywania się z obowiązków, ale daje od siebie coś więcej. Może to realnie przekładać się na ich zaangażowanie, inicjatywę w działaniu i lojalność.
- Zatrudnione w firmie osoby automatycznie stają się ambasadorami marki. To, w jaki sposób będą ją reprezentować, zależy od panującej w niej atmosfery i tego, czy będą czuć się częścią społeczności, o którą ktoś rzeczywiście dba.
Idealna okazja na organizację eventu to…
Dokładnie każda! Kalendarz pęka w szwach od dat, które można celebrować w gronie pracowników oraz ich rodzin. Letnie pikniki, świąteczne spotkanie, wspólna wigilia, koncert kolęd, spotkanie z mikołajem, dzień dziecka, rocznice, jubileusze – możliwości, aby docenić zespół i spędzić miło czas, jest setki, a nawet tysiące.
– W naszej agencji dużą popularnością cieszą się tematyczne imprezy plenerowe ze strefą dla dorosłych i dzieci, które organizujemy kompleksowo. Choć w ciągu roku realizujemy ich naprawdę mnóstwo, to każdy scenariusz jest unikalny. Zawsze ma odpowiadać celom danej firmy, angażować wszystkich uczestników, generować pozytywne emocje i dostarczać niezapomnianych wrażeń – mówi Natalia Milewska, przedstawicielka agencji eventowej Anilama.
Druga grupa, której dedykowane są eventy, to oczywiście klienci – aktualni i potencjalni. Wydarzenia projektowane z myślą o nich (np. akcje w centrach handlowych, imprezy w plenerze) mają nieco inny charakter i założenia. Ich cele to: przyciągnąć uwagę, wzbudzić ciekawość, zachęcić do przetestowania lub degustacji, a finalnie do zakupu i poleceń. Coraz częściej, oprócz zapewnienia rozrywki, eventy mają też edukować. Sprytne i kreatywne połączenie obu tych elementów może dać spektakularne rezultaty.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Przemyślany event to dobra inwestycja
Pozytywny PR wewnątrz i na zewnątrz firmy, zaufanie i zaangażowanie pracowników, przyjazna atmosfera w pracy, wzrost produktywności, zainteresowanie klientów… Korzyści płynące z organizacji wydarzeń można by mnożyć w nieskończoność.
Najszybciej rozwijające się organizacje inwestują w event marketing nawet 50% budżetu marketingowego – wynika z raportu Harvard Business Review.
Bez względu na skalę i charakter, eventy firmowe są dobrą inwestycją w kontekście budowy rozpoznawalnej marki i przedsiębiorstwa. Choć trzeba to jasno zaznaczyć: wymagają pełnego zaangażowania i czasu.
Jeśli w firmie jest osoba, która może każdorazowo poświęcić się projektowi w stu procentach (z niezbędnymi kontaktami, głową pełną pomysłów, zapleczem i doświadczeniem) – to świetnie. Jeśli jednak nie ma nikogo, kto wziąłby na siebie ciężar planowania, przygotowań, realizacji i nadzorowania, warto zlecić działanie profesjonalistom, czyli agencji eventowej. Doświadczenie udowadnia, że takie posunięcie zawsze procentuje.
Materiał partnera