Jak marketing odpowiada na spowolnienie gospodarcze? Czy strategiczna przezorność polskich firm to ostrożność rynkowa czy zapowiedź cięcia kosztów i inwestycji? Odpowiedzi udzielili eksperci CIMO (Chartered Institute of Marketing Officers), którzy zarządzają działaniami marketingowymi w organizacjach uznanych na rynku polskim i światowym.
W badaniu „CIMO Standards & Foresight – strategiczna przezorność w trudnych czasach” sprawdzono m.in., jak w ostatnich miesiącach 2022 r. zmieniły się wydatki firm na działania marketingowe.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Według CIMO największymi barierami w rozwoju firm są recesja gospodarcza w Polsce, rosnące koszty funkcjonowania przedsiębiorstw oraz spadek dochodu klientów i popytu.
CIMO przewidują, że główne źródła przyszłego wzrostu firm pochodzić będą z wejścia na nowe rynki, wykorzystania potencjału silnej marki oraz eksploatacji partnerskich relacji z klientami i partnerami biznesowymi.
CIMO wskazali, że już dla ponad 40% firm zrównoważony rozwój ma znaczenie i wpływa na ich strategię. Jeśli spojrzeć z perspektywy najbliższych lat na rolę zrównoważonego rozwoju w strategii firmy, to dla ponad 25% badanych firm będzie kluczowym filarem w ich strategiach, a dla kolejnych prawie 40% jego rola wzrośnie. Jedynie dla 1% badanych organizacji zrównoważony rozwój nie będzie odgrywał żadnej zauważalnej roli.
Strategiczna przezorność marketerów objawia się nie tylko wysoką świadomością inwestycji w fundamenty rozwoju organizacji (marka, relacje z klientami, wejście na nowe rynki, działania digital), ale także potrzebą zaadresowania wyzwań związanych ze zrównoważonym rozwojem w działaniach strategicznych i operacyjnych.
Cały raport przeczytasz tutaj.
Chcesz dowiedzieć się, jak krok po kroku określić i wdrożyć brand purpose dla nowych i już istniejących marek B2B i B2C? Zobacz szkolenie online „Strategia brand purpose w praktyce. Jak krok po kroku określić i wdrożyć cel marki”.