W środowisku marketingowym krąży pewien branżowy dowcip. Piękna blondynka na imprezie rozpoznaje atrakcyjnego faceta, podchodzi do niego, odświeża mu w pamięci łączącą ich znajomość i pyta: „Pamiętasz, jak dobra jestem w łóżku?”. To się nazywa Customer Relationship Management (CRM) – oczywiście definicja z przymrużeniem oka. W literaturze przedmiotu znajdziemy wiele wyjaśnień tej koncepcji. W niniejszym artykule przedstawiam Wam definicje i argumenty stojące za wdrożeniem strategii CRM, czyli budowania silnych i trwałych relacji z klientami w waszych firmach.
Z tego artykułu dowiesz się:
- co kryje się pod pojęciem marketingu relacji oraz co to jest strategia CRM,
- dlaczego strategia CRM jest tak istotna dla prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa,
- jakie korzyści uzyskują przedsiębiorstwa, budując silne relacje z klientami,
- czy wdrożenie rozwiązania informatycznego wystarczy, by budować relacje,
- jak podział klientów na różne etapy ich życia może wpłynąć na rodzaj komunikacji.