W komunikacji liczby powinny być przedstawiane tak, aby miały sens dla odbiorcy i zapadały w pamięć. Ważne jest stosowanie zasad, które nadają danym kontekst i znaczenie, szczególnie w kampaniach czy dokumentach. Tak jak w prostym języku, chodzi o to, aby zamienić abstrakcyjne dane w zrozumiałe treści, które skłonią odbiorcę do refleksji i zaangażowania – zwłaszcza w kwestiach społecznych.
Z tego artykułu dowiesz się:
- co o prezentowaniu i odbiorze liczb mówią badania z zakresu psychologii,
- czym jest zjawisko subitizingu i jak je wykorzystać w przekazywaniu liczb,
- jak komunikować liczby prosto, przyjaźnie i po ludzku, a kiedy z nich zrezygnować,
- jakie są najczęstsze błędy w prezentowaniu danych liczbowych, utrudniające ich odbiór i zrozumienie,
- jak tworzyć informacje liczbowe, które niosą właściwą treść, i sprawić, aby przemówiły do odbiorcy komunikatu.