Dynamika zmian rynkowych, digitalizacja handlu oraz narastająca ilość bodźców, które docierają do potencjalnych konsumentów powoduje, że merchandising jest dziś jednym z najważniejszych elementów wspierających sprzedaż. Aby przebić się przez narastający strumień informacji, wyróżnić się na tle konkurencji i zwrócić uwagę klienta na wybrany produkt, coraz częściej potrzebna jest aktualna, specjalistyczna wiedza o komunikowaniu przestrzenią i zachowaniach nabywcy. Świadomość tego faktu powoduje, że w ostatnich latach wzrosło zapotrzebowanie na usługi merchandisingowe wykonywane przez wyspecjalizowane, profesjonalne firmy zewnętrzne. Jakie korzyści z outsourcingu dostrzegli producenci i dystrybutorzy?
Z tego artykułu dowiesz się:
- czym jest merchandising i jakie ma znaczenie w procesie sprzedażowym,
- jakie są zalety korzystania z usług zewnętrznej agencji merchandisingowej,
- czym różni się rola przedstawiciela handlowego od roli profesjonalnego merchandisera,
- jakie są prognozy rozwoju outsourcingu usług w przyszłości.