Szykuje się rewolucja w pracy merchandiserów. Na rynku pojawiło się nowe narzędzie, które pozwoli im nie tylko pracować efektywniej, wydajniej, ale również dostarczy m.in. producentom FMCG bezcennych informacji na temat produktów, ich bezpieczeństwa i przydatności czy konkurencyjności.
MerchAssistant – twój mobilny asystent
Aplikacja MerchAssistant, bo o niej właśnie mowa, to pierwszy w Polsce kompleksowy system planowania i monitorowania pracy w merchandisingu, który służy do bieżącego wspierania działań merchandisingowych w terenie. Użytkowanie aplikacji pozwala na pełną kontrolę i usprawnienie zarządzania nawet bardzo dużym zespołem sił merchandisingowych, a przejrzyste systemy raportowania umożliwiają szybkie podejmowanie właściwych decyzji biznesowych.
Nabywca aplikacji dzięki inwestycji w to narzędzie zyskuje możliwość:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- bieżącej komunikacji z merchandiserami (ma wgląd w efekty ich pracy, zarządza zdalnie ich czasem pracy, zadaniami i kontroluje poprawne wykonanie);
- natychmiastowego reagowania i rozwiązywania problemów merchandiserów w terenie;
- wglądu do raportów, zdjęć z ekspozycji online itd.;
- tworzenia unikalnych badań dotyczących dostępności i cen produktów na rynku tradycyjnym i nowoczesnym oraz dowolnego definiowania ankiet ilościowych i jakościowych.
– Aplikacja MerchAssistant systematyzuje i optymalizuje pracę merchandisera. Dzięki naszemu narzędziu, którego serce zamieściliśmy w tzw. chmurze, merchandiser może skupić się na wykonywaniu bieżących, podstawowych zadań, niezbędnych do zapewnienia prawidłowej ekspozycji produktów. Korzystając z naszej aplikacji, merchandiser przeznacza zdecydowanie mniej czasu również na raportowanie zwierzchnikom swoich działań. Dodatkowo np. zestawienia dotyczące dostępności produktów czy bezpieczeństwa towarów (m.in. ich przydatności do spożycia itd.) tworzone są automatycznie, w aplikacji – tłumaczy Bartosz Nowak, współtwórca aplikacji MerchAssistant.
MerchAssistant w praktyce
Bartosz Nowak podpowiada również, jak wygląda prawidłowe użytkowanie aplikacji: – Do korzystania z aplikacji wystarczy dowolny telefon z systemem Android. Czas instalacji oprogramowania nie przekracza dwóch minut. Dla merchandisera obsługa aplikacji jest niezwykle intuicyjna. Serwisant otrzymuje listę obiektów, do których ma się udać w danym dniu pracy. Po rozpoczęciu wizyty jego czynności są podzielone na szczegółowe zadania, a każda wizyta kończy się pobraniem sygnału GPS, który potwierdza jej odbycie we wskazanej lokalizacji. Dla merchandisera to znaczne ułatwienie pracy, a także możliwość rezygnacji z wszelkiego rodzaju papierowej dokumentacji niezbędnej do jej rozliczenia.
[opis]Schemat działania aplikacji MerchAssistant w trakcie dowolnego badania[/opis]
Obsługa rynku tradycyjnego i nowoczesnego
Innowacyjne rozwiązania i technologie są w stanie zapewnić skuteczne prowadzenie przedsiębiorstwa. W ten właśnie trend wpisuje się aplikacja MerchAssistant, która jest narzędziem nie tylko dbającym o wygodę merchandisera, ale również pozwalającym mu na zoptymalizowane zarządzanie czasem.
Łukasz Konina, drugi współtwórca aplikacji, wyjaśnia: – Jak pokazuje doświadczenie firm, które już korzystają na rynku z naszej aplikacji, dzięki zastosowaniu tego narzędzia realizacja dodatkowych badań produktu lub badań brandingowych zajmuje pracownikom max. 10% czasu dedykowanego na obsługę punktu. Przekłada się to na znaczące oszczędności w tych działach przedsiębiorstwa, które wykonują zewnętrzne badania i audyty. W użytkowaniu MerchAssistant chodzi przede wszystkim o szybkość, jakość i intuicyjność raportowania oraz monitorowania pracy zespołu merchandiserów. Prowadząc obsługę projektów merchandisingowych, pracownik zwykle staje przed wyzwaniem organizacji obsługi kilkuset osób w setkach lub tysiącach lokalizacji. Dzięki MerchAssistant możemy zaplanować indywidualny harmonogram pracy dla każdego merchandisera oraz obiektu w bardzo krótkim czasie i przy niskim nakładzie kapitału ludzkiego.
Wyjść poza merchandising
MerchAssistant to nie tylko narzędzie pracy dla merchandisera. Technologia, w jakiej została napisana aplikacja, pozwala również na przeprowadzanie dowolnego rodzaju badań i audytów, nie tylko na rynku nowoczesnym (hipermarkety), ale również na rynku sklepów tradycyjnych. Dzięki funkcjonalnym rozwiązaniom zastosowanym przy budowie tego systemu posiadacze owego narzędzia mogą samodzielnie zbierać cenne informacje, np. o różnicach cenowych towarów w danym regionie czy ich sposobach ekspozycji.
– Aplikacja pozwala monitorować czas wykonywania poszczególnych zadań. Priorytetowe jest, aby czynności raportowe serwisantów nie pochłaniały czasu pracy, który przeznaczony został na sam serwis produktu – komentuje Łukasz Konina i dodaje: – Każdy raport wygenerowany w systemie aplikacji można wyeksportować w wybranym formacie (np. .xls programu Microsoft Excel). Dział analiz związany z aplikacją oferuje również możliwość przygotowania dedykowanych raportów, także dla firm niemających swoich sił sprzedażowych w terenie.
W tradycyjnym kanale sprzedaży za merchandising uważa się wszystkie czynności, które w efekcie wpłyną na wspieranie sprzedaży. Praca merchandisera szczególnie w dobie tak silnej konkurencji jest niełatwym i bardzo ważnym zadaniem. Szczęśliwie pracownikom tego działu z pomocą przychodzi nowoczesna aplikacja MerchAssistant!
[kreska]JASMO SP. Z O.O. SP. K.
30-556 Kraków
ul. Wodna 2A
tel. +48 666 826 915
tel. +48 602 746 953
e-mail: biuro@merchassistant.pl
www.merchassistant.pl
[kreska]Artykuł promocyjny