W kolejnym odcinku cyklu Narzędzia Marketera rozmawiamy z Mikołajem Winkielem z Brand24 o monitoringu sieci.

Z tego artykułu dowiesz się:
- co zyskuje firma korzystając z monitoringu sieci,
- kto powinien korzystać monitoringu.
Dlaczego warto korzystać z narzędzi do monitoringu internetu?
Przede wszystkim dlatego, że warto wiedzieć i znać opinie jakie pojawiają się w sieci. A w internecie ludzie rozmawiają o wszystkim. Daje to ogromne pole do badań czy analityki zachowań klientów. Dzięki temu można się dowiedzieć m.in.:
Odpowiedzi udzielił Mikołaj Winkiel, Brand24
- jakie są mocne i słabe strony naszych produktów,
- co dla internautów jest najważniejsze,
- na co powinniśmy zwrócić mniejszą uwagę chociażby przy promocji/marketingu.
Monitoring pozwala także na profesjonalną obsługę klienta online, który często swoje żale wylewa w mediach społecznościowych, warto więc trzymać rękę na pulsie. Pozwala to także na szybką reakcję na rodzące się bardzo często w sieci kryzysy. To zaledwie kilka przykładów na to jakie korzyści zyskuje firma korzystając monitoringu.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
A jak monitoring może przełożyć się na zyski dla firmy?
Monitoring można wykorzystać np. do social sellingu, czyli do wyszukiwania możliwości sprzedażowych.
Przykład:
duża część internautów zamiast szukać w sieci produktu czy rozwiązania, pisze o swoich poszukiwaniach na Twitterze albo Facebooku – jeżeli nasze rozwiązanie może rozwiązać problem internauty to mamy gotowego klienta.
Działania w oparciu o monitoring mogą też przynieść zyski w dłuższej perspektywie – bo takie działania poprawiają wizerunek. A dobry wizerunek powoduje, że więcej konsumentów jest skłonnych rozważyć ofertę danej firmy.
Kto powinien korzystać z takich narzędzi?
Każdy. Monitoring może być przydatny na każdym etapie istnienia biznesu, a nawet przed jego startem. Możliwości monitoringu wykraczają dalece poza monitoring marki.
- Jeżeli potrzebujemy zrobić research przed startem produktu – monitoring pozwala na zbadanie grupy docelowej, ich zachowań czy miejsc w których nasi przyszli klienci są najaktywniejsi.
- Możemy również, dzięki monitoringowi kategorii, wyłapać liderów opinii, których następnie możemy zaprosić do kampanii promocyjnej.
Tak naprawdę z monitoringu może korzystać każdy – od małych, lokalnych biznesów do największych korporacji. I każdy powinien.