Jak w czasach napodaży treści tworzyć angażujący, wartościowy i zapamiętywalny content? Na to między innymi pytanie odpowiadamy w 47. numerze „Marketera+”, którego tematem wiodącym jest „Efektywny content marketing. Jak tworzyć treści, które angażują i sprzedają". Wewnątrz numeru również specjalny dodatek „Social selling w B2B”.
„Marka jest tym, jak postrzegają Cię inni, co myślą i czują na Twój temat. Każda osoba na naszej planecie jakoś postrzega innych, coś na ich temat myśli i czuje. Oznacza to, że wszyscy mamy markę – niezależnie od tego, czy jesteśmy tego świadomi czy nie”.
47. numer „Marketera+” rozpoczynamy niezwykle inspirującą rozmową z Brendą Bence, doświadczonym praktykiem w dziedzinie brandingu oraz pasjonatką budowania marki i przywództwa, a także współpracy między tymi dwiema sferami. W cyklu „#porozmawiajmyomarce” autorka książki „The Forgotten Choice” – która w latach 90. odpowiadała za zarządzanie marką w polskim oddziale Procter & Gamble – zdradza, jaka jest nowa rola lidera w zmieniającej się rzeczywistości, jak rozwijać markę osobistą, a także jakie błędy związane z brandingiem najczęściej popełniają marki.
Z wywiadu z Brendą Bence dowiesz się m.in:
- dlaczego firmy mają problem z zaangażowaniem pracowników, a liderzy z kryzysem przywództwa,
- czym jest marka i dlaczego marka firmy powinna łączyć się z marką osobistą,
- czym jest nowy rodzaj przywództwa określany jako Szeroko Otwarte Przywództwo,
- jakie błędy związane z brandingiem najczęściej popełniają przedsiębiorcy.
Na łamy bieżącego wydania „M+” zaprosiliśmy również jednego z najbardziej cenionych polskich językoznawców. „Granica pomiędzy manipulacją a perswazją dla niektórych nie istnieje. Nawet jeżeli uważam, że trzeba się komunikować uczciwie, to już niektórzy mogą pomyśleć, że uczciwość popłaca i będą się nią posługiwać w komunikacji nie dlatego, że są uczciwi, ale dlatego, że ten wybór zagwarantuje im najlepsze wyniki”. Któż inny mógłby wypowiedzieć te słowa, jak nie specjalista w zakresie języka mediów, reklamy i polityki, popularyzator poprawności języka – prof. dr hab. Jerzy Bralczyk.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Z wywiadu z prof. dr. hab. Jerzym Bralczykiem dowiesz się m.in.:
- jakie słowa zniszczyły marketing i dlaczego?
- dlaczego stosowana w komunikacji marketingowej perswazja kojarzy się wielu odbiorcom z manipulacją?
- jakie środki językowe wykorzystuje się w komunikacji marketingowej o charakterze perswazyjnym,
- kiedy perswazja w komunikacji marketingowej wykracza poza zasady i wkracza na drogę manipulacji?
- jak zmienił się język perswazji na przestrzeni lat,
- jakie czynniki decydują o skuteczności perswazji w języku.
Wywiad z prof. dr. hab. Jerzym Bralczykiem o języku reklamy oraz o perswazji i manipulacji to jednocześnie wprowadzenie do tematu wiodącego bieżącego wydania, którym jest „Efektywny content marketing. Jak tworzyć treści, które angażują i sprzedają”.
„Najcenniejsza waluta w content marketingu? Uwaga odbiorcy. Brzmi banalnie, ale przyjrzyjmy się statystykom. Miesięcznie powstaje 70 mln artykułów publikowanych przez użytkowników WordPressa. W czasach nadpodaży treści systematyczne tworzenie angażującego, wartościowego i zapamiętywalnego contentu to realny problem”. Kinga Duda oraz Karolina Chojnacka – autorki powyższego cytatu, a jednocześnie fragmentu artykułu z tego wydania „Marketera+” – mają jednak dobrą wiadomość: „Jeżeli jest problem, jest i rozwiązanie!”.
Zamów 47. wydanie „Marketera+”
z dodatkiem specjalnym „Social selling w B2B”
Z tematu numeru „Efektywny content marketing. Jak tworzyć treści, które angażują i sprzedają” dowiesz się m.in.:
- czym jest, a czym nie jest content marketing,
- jak krok po kroku opracować strategię content-marketingową w 2021 r.,
- jak zarządzać budżetem, aby osiągnąć najlepsze efekty,
- jakie są najczęstsze błędy i problemy związane z zastosowaniem marketingu treści,
- jakimi cechami powinien wyróżniać się atrakcyjny content,
- jak różnicować komunikację content-marketingową ze względu na to, na jakim etapie lejka zakupowego jest klient,
- jak zbudować strategię marketingową, aby uzyskać efekt synergii SEO i content marketingu,
- jak zbudować strategię marketingową, aby uzyskać efekt synergii SEO i content marketingu,
- kiedy warto wdrożyć strategię recyklingu treści,
- jak planować i tworzyć evergreen content,
- dlaczego nie wszystkie treści powinny zaskakiwać,
- jakie formaty contentu angażują słuch odbiorcy,
- jak skupić uwagę klienta i zaangażować go emocjonalnie,
- jak tworzyć na Facebooku nieszablonowy social content, który angażuje i sprzedaje,
- jak rozwiązać problem braku zaangażowania pod treściami publikowanymi w mediach społecznościowych,
- dlaczego każda treść (coś) sprzedaje, ale nie zawsze to, co chcesz,
- jak i jakie narzędzia wykorzystać, aby szybko stworzyć skuteczne teksty sprzedażowe dla produktów i usług,
- jakie korzyści będzie miała organizacja, jeżeli uprości swój język,
- jak projektować microcopy w usługach cyfrowych i aplikacjach,
- jak krok po kroku opracować infografikę na potrzeby content marketingu,
- jak zadbać o to, by webinar stał się interaktywnym doświadczeniem, które odbiorcy będą pamiętać na długo po jego zakończeniu,w
- jakim obecnie kierunku zmierzają działania content-marketingowe marek,
- w jakim obecnie kierunku zmierzają działania content-marketingowe marek.
Artykuły warsztatowe dopełnia wywiad z dr. Tomaszem Piekotem, językoznawcą, współwłaścicielem firmy Logios, trenerem prostego języka, upraszczaczem tekstów i lingwistycznym stand-uperem. Rozmawiamy o tym, czy do każdego można mówić prostym językiem, jak odróżnić język trudny od bełkotu oraz jakie korzyści będzie miała organizacja, jeżeli uprości swój język.
Zamów 47. wydanie „Marketera+”
z dodatkiem specjalnym „Social selling w B2B”
Z wywiadu z dr. Tomaszem Piekotem dowiesz się m.in.:
- czy do każdego możemy mówić i pisać prostym językiem?
- dlaczego nie potrafimy mówić i pisać prosto?
- dlaczego język firmowy niewiele różni się od języka urzędowego?
- czy używanie prostego języka oznacza całkowite wykluczenie z niego specjalistycznego słownictwa?
- jak zachować równowagę – pisać prosto, a jednak kompetentnie?
- jak klienci postrzegają firmy, które komunikują się z nimi prostym językiem, a jak te, które używają języka skomplikowanego,
- jak w praktyce wygląda proces redagowania prostego tekstu.
Czy social selling jest dla każdego? Co powinni wiedzieć o nim sprzedawcy, a co – marketerzy oraz zarządzający? Co jest niezbędne do wprowadzenia skutecznego procesu socialsellingowego w firmie?
Na te m.in. pytania w Forum Marketera+ odpowiadają eksperci – Igor Bielobradek, Tomasz Dreslerski, Grzegorz Piwowar, Joanna Waszak, Ilona Witczak-Wilińska, Magdalena Wosińska-Marzec – którzy na co dzień odpowiadają za prowadzenie i rozwój programów socialsellingowych.
Zamów 47. wydanie „Marketera+”
z dodatkiem specjalnym „Social selling w B2B”
Forum M+ to jednocześnie wprowadzenie do specjalnego dodatku „Social selling w B2B”, z którego dowiesz się m.in.:
- jak zaplanować i wdrożyć program socialsellingowy w firmie,
- o czym pamiętać podczas integracji działań marketingowych ze sprzedażowymi,
- jak zaangażować pracowników w program socialsellingowy,
- jak gromadzić, kategoryzować i promować content, by wykorzystać skalę, wiedzę, doświadczenie i potencjał całej firmy, a jednocześnie kontrolować jakość treści i skuteczność ich dystrybucji,
- jak planować content dla handlowców.
- czym w zasadzie jest marka osobista handlowca,
- co daje firmie świadome budowanie marki osobistej pracowników działu sprzedaży,
- jak marketer może wesprzeć handlowców w budowaniu ich marek osobistych,
- jakie są najczęściej popełniane błędy w komunikacji biznesowej na LinkedInie,
- jaka jest recepta na sukces komunikacyjny na LinkedInie.
Treści – oczywiście te wartościowe i angażujące – to paliwo social sellingu. Mamy nadzieję, że wskazówki i inspiracje zebrane w najnowszym numerze „M+” pozwolą Ci prowadzić skuteczne działania zarówno content-marketingowe, jak i socialsellingowe.
Bieżące wydanie „M+” rozpoczęliśmy od rozmowy z Brendą Bence między innymi o tym, jakie błędy związane z brandingiem najczęściej popełniają marki. I tematem związanym z zarządzaniem marką kończymy. Prowadzisz firmę dla pieniędzy? Dzisiaj to już nie wystarczy, żeby sprzedawać. Chcesz zarabiać więcej? Twoja marka musi więc znaczyć więcej. Joanna Burdek wyjaśnia, czym jest brand purpose i dlaczego marki, które istnieją dla klientów, prosperują lepiej.
Zamów 47. wydanie „Marketera+”
z dodatkiem specjalnym „Social selling w B2B”
W bieżącym numerze przeczytasz również felietony:
- Dr. Adam Zemełka pisze o nieetycznej retoryce w marketingu i o tym, jak często padamy ofiarą manipulacji i jak temu zaradzić.
- Jolanta Piela zdradza, co jest największym wrogiem naszych możliwości oraz podpowiada, jak radzić sobie z problemami i wyzwaniami.
- Paula Sołtysiak oraz Monika Wasilonek radzą, jak radzić sobie z mechanizmem bezlitośnie wysokich standardów.
Wiedzą w wydaniu maj-czerwiec „Marketera+” dzielą się:
Wojciech Aleksander, Brenda Bence, Igor Bielobradek, Jerzy Bralczyk, Joanna Burdek, Karolina Chojnacka, Konrad Chowratowicz, Tomasz Dreslerski, Kinga Duda, Ewa Dudek, Patrycja Górecka-Butora, Natalia Jędrzejczyk, Izabela Jułga, Marcin Kalkhoff, Łukasz Kosuniak, Edyta Kowal, Bartek Machnik, Łukasz Murawski, Claudia Ordecki, Jolanta Piela, Tomasz Piekot, Grzegorz Piwowar, Marcin Sokołowski, Paula Sołtysiak, Jacek Szlak, Małgorzata Szoka, Andrzej Szylar, Wojciech Szymański, Monika Wasilonek, Joanna Waszak, Ilona Witczak-Wilińska, Karol Wójcik, Magdalena Wosińska-Marzec, Adam Zemełka, Magdalena Ziarko.