9 kwietnia polski rynek marketingu wzbogacił się o pierwszą profesjonalną pozycję dotyczącą influencer marketingu. Książka „Influencer marketing od A do Z” to 4 rozdziały praktycznych wskazówek, 36 komentarzy ekspertów, 11 case studies polskich kampanii, a także zestawienie prawie 200 influencerów z 22 kategorii tematycznych.

„W 2018 roku influencer marketing był jednym z najgorętszych trendów w branży. Wiele polskich firm zatrudniło influencer marketing managerów, organizowano konferencje poświęcone temu tematowi, a my w WhitePress® każdego dnia otrzymywaliśmy kilka zapytań ofertowych. Setki przeprowadzonych kampanii, ponad 50 szkoleń i prelekcji z influencer marketingu oraz relacje z ponad 3000 influencerów zmotywowały nas do zebrania na papierze praktycznych wskazówek, opisów polecanych narzędzi i przykładów najciekawszych współprac. Jeśli czekałeś na kompendium wiedzy o współpracy z influencerami, szukasz polskich case studies i badań dotyczących naszego rynku, a do tego lubisz zapach druku, ta książka jest dla Ciebie.” – mówi Patrycja Górecka-Butora, koordynatorka projektu i współautorka książki.
Szczypta teorii i spora porcja praktyki
„Influencer marketing od A do Z” to przede wszystkim praktyczny podręcznik, w którym można znaleźć odpowiedzi na pytania: „Jak przygotować skuteczną strategię?”, „Ile kosztuje influencer marketing?”, „Czy warto zatrudnić agencję, czy lepiej działać in-house?”, „Co powinno znaleźć się w umowie z influencerem?”, „Jak analizować efekty kampanii?” i wiele, wiele innych. Jeden z rozdziałów został w całości poświęcony realizacji kampanii w różnych branżach, m.in. beauty, FMCG i technologicznej – wraz z przykładami polskich kampanii oraz polecanymi formatami. Do książki dołączone są także dodatkowe bonusy – wzory umów, raportu, briefu i przykładowej strategii. WhitePress® zaprosił do współpracy 36 ekspertów – marketerów, influencerów i organizatorów eventów, którzy podzielili się swoimi komentarzami i wskazówkami.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wyniki badania „Influencer marketing – efektywność i trendy 2019”
Czy wiesz, że w 2018 roku ponad 30% firm przeznaczało na współpracę z influencerami powyżej 5000 zł miesięcznie? Co więcej w tym roku prawie 50% marketerów zwiększyło budżet na realizację kampanii z internetowymi twórcami. W książce znajduje się obszerny raport i ciekawe dane z badania przeprowadzonego wśród 400 marketerów realizujących kampanie influencer marketingowe.
11 case studies – m.in. ING, Play i ASUS
Zastanawiasz się, czy influencer marketing się opłaca? Czy może jednak te działania są przeznaczone tylko dla największych marek? Autorzy książki we współpracy z firmami ASUS, Coffeedesk, Play, Citi Handlowy, NA-KD, Arkana, Cyfrowa Foto, Brand24, notiOne, ALLNUTRITION, ING i Patronite zebrali twarde dane – ROI, zasięgi i opisy realizacji – które dadzą jasne odpowiedzi na te pytania. Żadnego mydlenia oczu – tylko konkrety.
Zestawienie 200 influencerów z 22 kategorii
Na deser WhitePress® serwuje Influencer WhiteList, czyli zestawienie najbardziej inspirujących profili polskich influencerów przygotowane we współpracy z IMM i Newspointem. Lista zawiera tagi charakteryzujące poszczególnych twórców, a także wskaźniki takie jak zaangażowanie, współczynnik popularności, liczba wzmianek w mediach i ekwiwalent reklamowy.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Jesteś marketerem i szukasz sposobu na ulepszenie swoich kampanii, a może jako twórca chcesz spojrzeć temat influencer marketingu okiem marki? Ta książka jest dla Ciebie!
Książka jest już dostępna w sprzedaży na www.whitepress.pl/ksiazka-influencer-marketing
Nowe narzędzie od WhitePress®
W czerwcu 2019 roku WhitePress® udostępni marketerom nową wyszukiwarkę influencerów, w której znajdzie się ponad 8 tysięcy odpowiednio opisanych i skategoryzowanych profili twórców. Narzędzie nie tylko pozwoli na znalezienie właściwych osób do kampanii, ale przede wszystkim dostarczy pogłębionych danych analitycznych i umożliwi weryfikację realnych zasięgów influencerów. Oprogramowanie ma być odpowiedzią na wiele problemów dzisiejszego rynku, w tym na poruszane w książce kwestie fake followersów.
Marketer+ objął publikację patronatem medialnym.