9 kwietnia polski rynek marketingu wzbogacił się o pierwszą profesjonalną pozycję dotyczącą influencer marketingu. Książka „Influencer marketing od A do Z” to 4 rozdziały praktycznych wskazówek, 36 komentarzy ekspertów, 11 case studies polskich kampanii, a także zestawienie prawie 200 influencerów z 22 kategorii tematycznych.
„W 2018 roku influencer marketing był jednym z najgorętszych trendów w branży. Wiele polskich firm zatrudniło influencer marketing managerów, organizowano konferencje poświęcone temu tematowi, a my w WhitePress® każdego dnia otrzymywaliśmy kilka zapytań ofertowych. Setki przeprowadzonych kampanii, ponad 50 szkoleń i prelekcji z influencer marketingu oraz relacje z ponad 3000 influencerów zmotywowały nas do zebrania na papierze praktycznych wskazówek, opisów polecanych narzędzi i przykładów najciekawszych współprac. Jeśli czekałeś na kompendium wiedzy o współpracy z influencerami, szukasz polskich case studies i badań dotyczących naszego rynku, a do tego lubisz zapach druku, ta książka jest dla Ciebie.” – mówi Patrycja Górecka-Butora, koordynatorka projektu i współautorka książki.
Szczypta teorii i spora porcja praktyki
„Influencer marketing od A do Z” to przede wszystkim praktyczny podręcznik, w którym można znaleźć odpowiedzi na pytania: „Jak przygotować skuteczną strategię?”, „Ile kosztuje influencer marketing?”, „Czy warto zatrudnić agencję, czy lepiej działać in-house?”, „Co powinno znaleźć się w umowie z influencerem?”, „Jak analizować efekty kampanii?” i wiele, wiele innych. Jeden z rozdziałów został w całości poświęcony realizacji kampanii w różnych branżach, m.in. beauty, FMCG i technologicznej – wraz z przykładami polskich kampanii oraz polecanymi formatami. Do książki dołączone są także dodatkowe bonusy – wzory umów, raportu, briefu i przykładowej strategii. WhitePress® zaprosił do współpracy 36 ekspertów – marketerów, influencerów i organizatorów eventów, którzy podzielili się swoimi komentarzami i wskazówkami.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wyniki badania „Influencer marketing – efektywność i trendy 2019”
Czy wiesz, że w 2018 roku ponad 30% firm przeznaczało na współpracę z influencerami powyżej 5000 zł miesięcznie? Co więcej w tym roku prawie 50% marketerów zwiększyło budżet na realizację kampanii z internetowymi twórcami. W książce znajduje się obszerny raport i ciekawe dane z badania przeprowadzonego wśród 400 marketerów realizujących kampanie influencer marketingowe.
11 case studies – m.in. ING, Play i ASUS
Zastanawiasz się, czy influencer marketing się opłaca? Czy może jednak te działania są przeznaczone tylko dla największych marek? Autorzy książki we współpracy z firmami ASUS, Coffeedesk, Play, Citi Handlowy, NA-KD, Arkana, Cyfrowa Foto, Brand24, notiOne, ALLNUTRITION, ING i Patronite zebrali twarde dane – ROI, zasięgi i opisy realizacji – które dadzą jasne odpowiedzi na te pytania. Żadnego mydlenia oczu – tylko konkrety.
Zestawienie 200 influencerów z 22 kategorii
Na deser WhitePress® serwuje Influencer WhiteList, czyli zestawienie najbardziej inspirujących profili polskich influencerów przygotowane we współpracy z IMM i Newspointem. Lista zawiera tagi charakteryzujące poszczególnych twórców, a także wskaźniki takie jak zaangażowanie, współczynnik popularności, liczba wzmianek w mediach i ekwiwalent reklamowy.
Jesteś marketerem i szukasz sposobu na ulepszenie swoich kampanii, a może jako twórca chcesz spojrzeć temat influencer marketingu okiem marki? Ta książka jest dla Ciebie!
Książka jest już dostępna w sprzedaży na www.whitepress.pl/ksiazka-influencer-marketing
Nowe narzędzie od WhitePress®
W czerwcu 2019 roku WhitePress® udostępni marketerom nową wyszukiwarkę influencerów, w której znajdzie się ponad 8 tysięcy odpowiednio opisanych i skategoryzowanych profili twórców. Narzędzie nie tylko pozwoli na znalezienie właściwych osób do kampanii, ale przede wszystkim dostarczy pogłębionych danych analitycznych i umożliwi weryfikację realnych zasięgów influencerów. Oprogramowanie ma być odpowiedzią na wiele problemów dzisiejszego rynku, w tym na poruszane w książce kwestie fake followersów.
Marketer+ objął publikację patronatem medialnym.