ManpowerGroup przygotowało analizę pokazującą aktualne zarobki w marketingu, sprzedaży i e-commerce. Zobacz, na jaką pensję można liczyć na poszczególnych stanowiskach.

Najwięcej zyskują dziś specjaliści, którzy oprócz wiedzy sprzedażowej i marketingowej mają kompetencje technologiczne, obejmujące znajomość nowoczesnych narzędzi cyfrowych. Na wysokie wynagrodzenia mogą liczyć eksperci ds. e-commerce, analitycy danych i eksperci digital marketingu, którzy coraz częściej obejmują role o strategicznym znaczeniu dla organizacji.
Specjalista ds. marketingu otrzymuje miesięcznie 8 000–13 000 zł brutto, a menedżer – od 16 000 do 26 000 zł brutto. Wśród kadry kierowniczej najwyższe wynagrodzenie osiąga dyrektor generalny – nawet 35 000–60 000 zł brutto. Na równie atrakcyjne płace mogą liczyć także: dyrektor sprzedaży – 25 000–50 000 zł brutto, dyrektor ds. e-commerce – 25 000–45 000 zł brutto oraz dyrektor ds. eksportu – 25 000–45 000 zł brutto.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Patrząc na stawki oferowane specjalistom w sprzedaży, najwyższe wynagrodzenie osiąga inżynier sprzedaży – 10 000–18 000 zł brutto miesięcznie, specjalista ds. sprzedaży – 8 000–12 000 zł brutto, natomiast najniższe przypada przedstawicielowi handlowemu, który może liczyć na 7 000–12 000 zł brutto.
Sprawdź więcej szczegółów na stronie ManpowerGroup.