Spot reklamowy Visit Iceland z… koniem, który odpowiada na służbowe e-maile
Organizacja turystyczna Visit Iceland przeprowadziła globalne badanie, które wykazało, że 41% osób sprawdza swoje służbowe e-maile (od jednego do czterech razy dziennie) podczas wakacji, a 14% przegląda je pięć do sześciu razy dziennie. Co więcej, 59% osób czuje się tak, jakby ich szef, koledzy lub klienci oczekiwali odpowiedzi podczas ich nieobecności w pracy.
Organizacja uznała, że ten trend może być przeszkodą do spokojnego zwiedzania Islandii. Zaproponowała więc nową „usługę” e-mail o nazwie „OutHorse Your Email”, w której to konie udzielają odpowiedzi, kiedy pracownik jest poza biurem.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Visit Iceland słynie z humorystycznych kampanii turystycznych, np. w ubiegłym roku stworzono parodię filmu Meta z udziałem założyciela Facebooka Marka Zuckerberga.
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o kampanii i przed podróżą na Islandię wybrać konia, który będzie odpisywał na Twoje e-maile, odwiedź oficjalną stronę Visit Iceland.
Nowa funkcja TikToka, która zwiększy przejrzystość reklam
Funkcja „Informacje o tej reklamie” ma pomóc użytkownikom zrozumieć, jak działają reklamy na TikToku. Dzięki nowej funkcji użytkownik może:
- zapoznać się z parametrami, które zostały wykorzystane do wyświetlenia mu danej reklamy, np. wiek przypisany do konta użytkownika zgodny z kryteriami wyświetlania reklamy ustawionymi przez reklamodawcę czy też jego zainteresowania;
- uzyskać dostęp do ustawień personalizacji reklam i wprowadzić zmiany swoich preferencji;
- przejść do strony „Reklamy a Twoje dane”, która pomoże mu zrozumieć, w jaki sposób TikTok wykorzystuje jego dane do celów reklamowych.
Rozwiązanie to dostępne jest już w Europie, a w najbliższych tygodniach korzystać będzie mogła z niego społeczność TikToka na całym świecie.
O tym, na co zwrócić szczególną uwagę podczas projektowania działań na TikToku, przeczytasz w artykule 10 kroków do skutecznej kampanii na TikToku
Empik ze statuetką Brand of the Year w konkursie Performance Marketing Diamonds CEE 2022
Podczas uroczystej gali, która odbyła się 19 maja 2022 r., ogłoszono laureatów konkursu Performance Marketing Diamonds CEE. Wyłoniono zwycięskie firmy i agencje w 11 kategoriach. Tytuł Agency of the Year otrzymała Sales Tube, która zdobyła 4 statuetki, co zagwarantowało jej także Grand Prix konkursu. Statuetka Brand of the Year trafiła do Empiku.
Performance Marketing Diamonds CEE docenia oraz prezentuje kampanie performance marketingu i afiliacji. Są to projekty realizowane nie tylko na polskim rynku, ale także w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Konkurs jest organizowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.
Budżety marketingowe wzrosły do 9,5% całkowitych przychodów firm w 2022 r. [raport]
Według Gartnera, budżety marketingowe wzrosły do 9,5% całkowitych przychodów firm w 2022 r. To wzrost z 6,4% w 2021 r., ale jednocześnie spadek z 11% w 2020 r. i 10,5% w 2019 r. Jak pokazują dane, usługi cyfrowe stanowią 56% wydatków marketingowych, a kanały offline 44%. Najwięcej, bo 10,1% budżetów, dyrektorzy marketingu przeznaczyli na media społecznościowe. Na drugim miejscu (9,8%) znalazły się wyszukiwarki, a na trzecim (9,3%) display.
Kwota, którą wydano na marketing wzrosła w prawie wszystkich branżach. Firmy świadczące usługi finansowe odnotowały najwyższy budżet na poziomie 10,4% przychodów firmy, w porównaniu z 7,4% w 2021 r. Podczas gdy osiem z dziewięciu ankietowanych branż zgłosiło wzrost budżetu, wydatki dyrektorów ds. marketingu w firmach produkujących dobra konsumpcyjne uległy stagnacji, nieznacznie spadając z 8,3% w 2021 r. do 8% w 2022 r.
Badanie Gartner „2022 CMO Spend and Strategy Survey” zostało przeprowadzone w okresie od lutego do marca 2022 r. wśród 405 CMO i innych liderów marketingu w Ameryce Północnej, a także w Europie Północnej i Zachodniej w różnych branżach, wielkości firm i przychodach, przy czym większość respondentów odnotowała roczny przychód w wysokości ponad 1 mld dolarów.
Chcesz wiedzieć, jak z ograniczonym budżetem zaplanować kampanię marketingową? Sięgnij po M+ 42 o skutecznym marketingu przy niskim budżecie.
Dla 90% kupujących doświadczenia zakupowe stoją na równi z produktami i usługami, jakie oferuje firma [raport]
Według raportu „State of the Connected Customer”, opracowanego przez firmę Salesforce, dla 88 proc. respondentów w szybko zmieniającym się świecie szczególnie ważne staje się zaufanie. Klienci coraz większe znaczenie przywiązują do również do wartości, jakie reprezentuje firma oraz do jej uczciwości.
Prawie 90 proc. kupujących twierdzi, że doświadczenia zakupowe, jakie zapewnia firma, stoją na równi z jej produktami i usługami. Klienci oczekują, że firmy nie tylko zaspokoją ich potrzeby, ale zrobią to w odpowiedzialny sposób.
Klienci oczekują, że przedsiębiorstwa wezmą udział w rozwiązaniu trudnych problemów, np. związanych z nierównością społeczną i niekorzystnymi zmianami klimatu, a nie przyczynią się do ich powiększenia. Na ponad trzy czwarte (78 proc.) decyzji zakupowych klientów mają wpływ praktyki związane z ochroną środowiska. Ponad 85 proc. badanych uzależnia zakupy od tego, jak firmy traktują swoich pracowników. Tylko w ciągu ostatniego roku 71 proc. konsumentów postanowiło co najmniej raz zmienić wybieraną markę, ponieważ zmieniły się ich priorytety, styl życia lub sytuacja finansowa.
Firma Salesforce na potrzeby raportu przebadała 13 tys. klientów indywidualnych i niemal 4 tys. klientów biznesowych z 29 krajów. Pełną wersję raportu można pobrać pod tym linkiem.
Chcesz wiedzieć, jak zdobywać klientów z różnych grup wiekowych? Sięgnij po M+ 48 o tym, jak skutecznie pozyskiwać nowych klientów i ich uwagę.
19% Polaków chce całkowitego zakazu OOH [raport]
Firma Research Partner przeprowadziła badanie opinii Polaków na temat reklamy zewnętrznej, widywanej codziennie na ulicach, elewacjach budynków lub przy placówkach handlowych.
Prawie połowa ankietowanych uważa, że zamieszczanie reklam zewnętrznych powinno być uregulowane przez ustawy środowiskowe (49% wskazań). Za takim rozwiązaniem opowiadają się głównie osoby po 55. roku życia (54%), mieszkające w dużych aglomeracjach miejskich (powyżej 500 tys. mieszkańców – 59%) oraz mające wykształcenie wyższe (56%).
Zdecydowanie krytyczny stosunek do outdooru ma 19% respondentów. Chcieliby oni całkowitego zakazu tej formy reklamy (aż 27% z wykształceniem pomaturalnym). Tylko 14% badanych uznało, że w tej kwestii powinna panować dowolność tak jak dotychczas. W tej grupie dominuje młodzież w wieku 18-24 lata (20%) oraz mieszkańcy małych miasteczek (20-100 tys. mieszkańców – 18%). Co piąty Polak nie ma zdania na ten temat.
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 13-16 maja 2022 r. na panelu Ariadna.
Chcesz przekonać się, że reklama zewnętrzna nie musi być nudna i tuzinkowa? Sięgnij po M+ 53 z dodatkiem Reklama OOH.
Warto posłuchać
NowyMarketing Podcast: Daniel Kotliński: Każda marka ma strategię marketingową, nawet jeśli jest tego nieświadoma.
Szczypta: Nigdy nie miałam korony, która mogła mi spaść z głowy (Nina Kowalewska-Motlik, Sense Dubai)
Warto wziąć udział:
- 14 czerwca, szkolenie online: Branding w praktyce. 6 technik, dzięki którym stworzysz solidne podstawy marki. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: dlaczego branding nie jest częścią marketingu i jak budować wartość marki, co robić, żeby wyróżnić swoje produkty i usługi na rynku i dlaczego największą konkurencją wcale nie są firmy, które mają podobną ofertę, dlaczego ludzie wcale nie myślą o markach i jak sprawić, żeby klienci utożsamiali się z Twoim brandem, jak odpowiednio komunikować markę i jak nadać jej odpowiednie cechy, tożsamość oraz osobowość.
- 20 września, szkolenie online: Skąd i jak mądrze pozyskać ruch w e-commerce. Podczas szkolenia dowiesz się m.in.: jak dobrać odpowiednie kanały komunikacji do rozmiaru biznesu i budżetu, jak mądrze budować zasięg i czerpać ruch w zależności od tego, czy rozwijasz mały sklep online, średni sklep producenta, czy pracujesz dla dużego resellera, jak radzić sobie z rosnącymi kosztami reklamy – gdzie szukać niestandardowych źródeł pozyskiwania klientów, także offline.
Szczegóły znajdziesz w kalendarzu marketera.
Przeczytaj także:
- Prasówka M+ [13-19.05.22]
- E-tydzień w e-commerce [20-26.05.22]
- M+ poleca: książki dla marketera [cz. 4]
- EwP poleca: lektury ekspertów e-commerce [cz.2]
- EwP poleca: grupy na Facebooku o marketingu i e-commerce
- 18 podcastów i kanałów na YouTubie o e-commerce, które warto poznać
- 50 polskich podcastów o marketingu i biznesie, które warto poznać