
Dzień dobry, przypominamy, że dzisiaj dzisiaj publikujemy prasówkę. Wrzucamy:
- 8 newsów branżowych ze źródłami
- Kilka rekomendacji mediowych: podcast i profile na social media
Tak jak Borys Szyc w reklamie Alpro, a newsy mamy m.in. o: selfie witkacyzowanym, nowych rozwiązaniach Google’a, łapkach w dół na TikToku, metawersum, second-handzie Balenciagi, rekomendacjach prezesa UOKIK dotyczących #OznaczamReklamy, rankingu Digital Friendly Brand Index i świeżutkim raporcie Gemiusa o stanie e-commerce w Polsce (241 stron!). Zapraszamy do lektury.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Borys Szyc opublikował wpis z przypomnieniem o publikacji
Post Borysa Szyca stał się viralem po opublikowaniu posta reklamowego napoju roślinnego Alpro, gdzie wkradły się dwa zdania przypominające o publikacji.
Szybko wyłapany błąd stał się viralem oraz materiałem RTM, wykorzystywanym licznie przez marki, m.in. Pasibus.
#OznaczamReklamy – rekomendacje prezesa UOKiK
Jak oznaczać płatną współpracę, gdzie przebiega granica między prezentem a korzyścią materialną, czym jest promocja marki własnej? 26 września ukazały się Rekomendacje Prezesa UOKiK dotyczące oznaczania reklam w mediach społecznościowych.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Rekomendacje Prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści w mediach społecznościowych powstały po kilku miesiącach konsultacji z przedstawicielami branży influencer marketingu: Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR oraz Radą Reklamy.
Chcesz dowiedzieć się, jak planować i wdrażać skuteczne kampanie z liderami opinii, oraz jak je analizować i optymalizować? Sięgnij po M+38 o influencer marketingu. Wydanie dostępne jest tylko w wersji elektronicznej PDF. Otrzymasz je od razu po opłaceniu zamówienia.
Selfie witkacyzowane MNW
Muzeum Narodowe w Warszawie w ramach zachęty do odwiedzenia wystawy „Witkacy. Sejsmograf epoki przyspieszenia” przygotowało instagramowe filtry AR (#zwitkacujsię) zmieniające zwykłe selfie w portret niczym z Firmy Portretowej Stanisława Ignacego Witkiewicza.
Wirtualna przymierzalnia Chopard na Snapchacie
Luksusowa marka biżuterii Chopard wykorzystała możliwość tworzenia brandowanych filtrów AR i wprowadziła na Snapchacie możliwość wirtualnego przymierzania swoich produktów. Użytkownicy po pokazaniu swojej twarzy czy nadgarstka mogli przymierzać wybrane produkty z asortymentu marki, naszyjniki i bransoletki.
Balenciaga wspiera inicjatywę kupowania z drugiej ręki
Luksusowa marka Balenciaga, uruchamia autorski program “Pre-Loved Goods” do odpsrzedazy dóbr z drugiej ręki. Program zostanie uruchomiony we współpracy z platformą label Reflaunt. Klienci będa mogli zostawiać produkty w wybranych butikach marki lub bezpłatnie zamówić kuriera po odbiór do domu, w Reflaunt przejdą one proces weryfikacji i wycenę, po czym wystawione do ponownego kupna, jako towar z drugiej ręki.
9 nowych funkcji i narzędzi ułatwiających zakupy w Google’u
Podczas corocznego eventu Search On, Google zaprezentowało dziewięć nowych rozwiązań, które ułatwią i pozwolą na jeszcze większą personalizację zakupów w ekosystemie wyszukiwarki. Są to m.in. wizualizacje produktów w 3D, m, „shop the look” oraz dynamiczne filtry wyszukiwania, które dostosowują się w czasie rzeczywistym w oparciu o trendy.
Szczegóły i listę rozwiązań znajdziesz na blogu Google’a.
Chcesz dowiedzieć się więcej o skutecznym marketingu w Google’u? Sprawdź M+54 o reklamie w wyszukiwarkach.
TikTok wprowadza łapki w dół
TikTok bardzo ceni sobie przyjazne środowisko oraz stale walczy z mową nienawiści w jakimkolwiek przejawie. Dlatego zdziwić mogło wprowadzenie opcji łapek w dół, które zapowiadali. Są to jednak łapki w dół jedynie przy komentarzach, dzięki czemu można oznaczać nieprzydatne lub niepotrzebne komentarze.
Premiera raportu i rankingu Digital Friendly Brand Index
Które brandy podbiły serca i umysły cyfrowych konsumentów w Polsce w 2022 roku? I co tak właściwie charakteryzuje markę digital friendly? Odpowiedzi dostarcza najnowsze badanie firmy DELVE Partners i agencji badawczej PBS.
Kluczowe liczby raportu:
- 86% konsumentów w Polsce dostrzega, kiedy banery i filmy reklamowe, newslettery lub inne formy komunikacji marketingowej marek są dopasowane do ich potrzeb.
- 60% konsumentów deklaruje, że chętniej reaguje na komunikację marketingową w sieci prezentującą produkty dopasowane do ich potrzeb i zainteresowań. 44% badanych twierdzi, że częściej kupuje produkty rekomendowane przez spersonalizowane przekazy.
- Tyle samo konsumentów (43%) docenia banery reklamowe prezentujące nowy, nieznany produkt, co towar już wcześniej oglądany.
- 57% konsumentów deklaruje, że zbyt duża liczba wyświetlanych im komunikatów marketingowych to czynnik, który najbardziej zniechęca ich do danej marki i zakupu jej produktów.
- Za próg tolerancji polskich internautów na komunikaty marketingowe jednej marki należy uznać nie więcej, niż 4 kontakty w tygodniu.
- Jedynie 6% konsumentów deklaruje, że działania marketingowe mogą sprawić, że przestaje on kupować produkty danej marki.
W raporcie znajdziesz także ranking Digital Friendly Brand Index.
Raport „E-commerce w Polsce 2022” już dostępny
Firma Gemius opublikowała 10. raport o stanie polskiego e-commerce. 241 stron świeżych danych! 75% internautów dokonuje zakupów na stronach lokalnych firm chętniej niż zagranicznych. Co motywuje polskich internautów do zakupów w sieci? Trzy główne czynniki to: dostępność całą dobę (75%), możliwość dokonania ich w domowym zaciszu bez potrzeby ruszania się do sklepu (74%) oraz ceny atrakcyjniejsze niż w sklepach stacjonarnych (67%). W raporcie omówione zostały także zagadnienia związane z wpływem inflacji czy formy zwrotu na zachowania konsumenckie.
Raport 24/7 na temat Metawersum gotowy do pobrania
24/7 Communication opublikowało raport z analizą potrzeb zachowań i przewidywań Polaków, zwiazanych z metawersum. W środku raportu m.in.: jakie jest i co znaczy 10 kluczowych pojęć dotyczących metawersum (Web. 3.0, NFT, DAO, Blockchain, Kryptowaluty, DeFi, Ekonomia Twórców, Sieci Nowej Generacji, Technologie Użytkowe, XR), trendy, które pozwolą odnaleźć się w metawersum, dane nt. tego, jak Polacy korzystają i czego spodziewają się po wirtualnym świecie. Pełen raport gotowy do pobrania na stronie 24/7.
NFT, … jako cyfrowy upominek? A może inne formy prezentów w cyfrowym świecie? Więcej szczegółów i inspiracji znajdziesz w dodatku o upominkach w M+55.
TikTok usunął ponad 113 milionów filmów w ostatnim kwartale
W najnowszym Raporcie Egzekwowania Zasad Społeczności TikTok opublikował najświeższe dane na temat walki z dezinformacją. Jedynie w czwartym kwartale 2022 r. usunięto ponad 113 milionów filmów. W znacznej większości zostały usunięte w obawie o bezpieczeństwo młodocianych (43.7% naruszeń).
Odliczanie do Infoshare rozpoczęte
Już w przyszłym tygodniu (6-7.10) w Gdańsku odbędzie się największy technologiczny event w CEE – konferencje Infoshare. Wystąpią m.in.: Michał Sadowski (Brand24), Wiktoria Wójcik (InStreamly), Anna Hołodyńska (Grupa Pracuj.pl), Wojtek Ptak (Revolut), Bartek Sibiga (DDOB) Franciszek Georgiew (Tigers), Magdalena Marzec (Too Good Too Go).
Marketer+ jest partnerem medialnym wydarzenia. Więcej informacji o ciekawych wydarzeniach znajdziesz w zakładce Wydarzenia.
Warto posłuchać
Kiedy strateg spotyka prawnika. Wywiad z Magdaleną Korol (Creatvia Legal)
Firma Online Agata Chmielewska – Pora na redesign strony o UX design itp.
Warto obejrzeć
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS – Prosty język w interfejsach. Czyli jaki?
Konta, które warto obserwować
- LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/girls-in-marketing/
- TikTok: TheWerkLife
- Instagram: She Talks Business