Dzień dobry, przypominamy, że dzisiaj dzisiaj publikujemy prasówkę. Wrzucamy:
- 8 newsów branżowych ze źródłami
- Kilka rekomendacji mediowych: podcast i profile na social media
Tak jak Borys Szyc w reklamie Alpro, a newsy mamy m.in. o: selfie witkacyzowanym, nowych rozwiązaniach Google’a, łapkach w dół na TikToku, metawersum, second-handzie Balenciagi, rekomendacjach prezesa UOKIK dotyczących #OznaczamReklamy, rankingu Digital Friendly Brand Index i świeżutkim raporcie Gemiusa o stanie e-commerce w Polsce (241 stron!). Zapraszamy do lektury.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Borys Szyc opublikował wpis z przypomnieniem o publikacji
Post Borysa Szyca stał się viralem po opublikowaniu posta reklamowego napoju roślinnego Alpro, gdzie wkradły się dwa zdania przypominające o publikacji.
Szybko wyłapany błąd stał się viralem oraz materiałem RTM, wykorzystywanym licznie przez marki, m.in. Pasibus.
#OznaczamReklamy – rekomendacje prezesa UOKiK
Jak oznaczać płatną współpracę, gdzie przebiega granica między prezentem a korzyścią materialną, czym jest promocja marki własnej? 26 września ukazały się Rekomendacje Prezesa UOKiK dotyczące oznaczania reklam w mediach społecznościowych.
Rekomendacje Prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści w mediach społecznościowych powstały po kilku miesiącach konsultacji z przedstawicielami branży influencer marketingu: Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR oraz Radą Reklamy.
Chcesz dowiedzieć się, jak planować i wdrażać skuteczne kampanie z liderami opinii, oraz jak je analizować i optymalizować? Sięgnij po M+38 o influencer marketingu. Wydanie dostępne jest tylko w wersji elektronicznej PDF. Otrzymasz je od razu po opłaceniu zamówienia.
Selfie witkacyzowane MNW
Muzeum Narodowe w Warszawie w ramach zachęty do odwiedzenia wystawy „Witkacy. Sejsmograf epoki przyspieszenia” przygotowało instagramowe filtry AR (#zwitkacujsię) zmieniające zwykłe selfie w portret niczym z Firmy Portretowej Stanisława Ignacego Witkiewicza.
Wirtualna przymierzalnia Chopard na Snapchacie
Luksusowa marka biżuterii Chopard wykorzystała możliwość tworzenia brandowanych filtrów AR i wprowadziła na Snapchacie możliwość wirtualnego przymierzania swoich produktów. Użytkownicy po pokazaniu swojej twarzy czy nadgarstka mogli przymierzać wybrane produkty z asortymentu marki, naszyjniki i bransoletki.
Balenciaga wspiera inicjatywę kupowania z drugiej ręki
Luksusowa marka Balenciaga, uruchamia autorski program “Pre-Loved Goods” do odpsrzedazy dóbr z drugiej ręki. Program zostanie uruchomiony we współpracy z platformą label Reflaunt. Klienci będa mogli zostawiać produkty w wybranych butikach marki lub bezpłatnie zamówić kuriera po odbiór do domu, w Reflaunt przejdą one proces weryfikacji i wycenę, po czym wystawione do ponownego kupna, jako towar z drugiej ręki.
9 nowych funkcji i narzędzi ułatwiających zakupy w Google’u
Podczas corocznego eventu Search On, Google zaprezentowało dziewięć nowych rozwiązań, które ułatwią i pozwolą na jeszcze większą personalizację zakupów w ekosystemie wyszukiwarki. Są to m.in. wizualizacje produktów w 3D, m, „shop the look” oraz dynamiczne filtry wyszukiwania, które dostosowują się w czasie rzeczywistym w oparciu o trendy.
Szczegóły i listę rozwiązań znajdziesz na blogu Google’a.
Chcesz dowiedzieć się więcej o skutecznym marketingu w Google’u? Sprawdź M+54 o reklamie w wyszukiwarkach.
TikTok wprowadza łapki w dół
TikTok bardzo ceni sobie przyjazne środowisko oraz stale walczy z mową nienawiści w jakimkolwiek przejawie. Dlatego zdziwić mogło wprowadzenie opcji łapek w dół, które zapowiadali. Są to jednak łapki w dół jedynie przy komentarzach, dzięki czemu można oznaczać nieprzydatne lub niepotrzebne komentarze.
Premiera raportu i rankingu Digital Friendly Brand Index
Które brandy podbiły serca i umysły cyfrowych konsumentów w Polsce w 2022 roku? I co tak właściwie charakteryzuje markę digital friendly? Odpowiedzi dostarcza najnowsze badanie firmy DELVE Partners i agencji badawczej PBS.
Kluczowe liczby raportu:
- 86% konsumentów w Polsce dostrzega, kiedy banery i filmy reklamowe, newslettery lub inne formy komunikacji marketingowej marek są dopasowane do ich potrzeb.
- 60% konsumentów deklaruje, że chętniej reaguje na komunikację marketingową w sieci prezentującą produkty dopasowane do ich potrzeb i zainteresowań. 44% badanych twierdzi, że częściej kupuje produkty rekomendowane przez spersonalizowane przekazy.
- Tyle samo konsumentów (43%) docenia banery reklamowe prezentujące nowy, nieznany produkt, co towar już wcześniej oglądany.
- 57% konsumentów deklaruje, że zbyt duża liczba wyświetlanych im komunikatów marketingowych to czynnik, który najbardziej zniechęca ich do danej marki i zakupu jej produktów.
- Za próg tolerancji polskich internautów na komunikaty marketingowe jednej marki należy uznać nie więcej, niż 4 kontakty w tygodniu.
- Jedynie 6% konsumentów deklaruje, że działania marketingowe mogą sprawić, że przestaje on kupować produkty danej marki.
W raporcie znajdziesz także ranking Digital Friendly Brand Index.
Raport „E-commerce w Polsce 2022” już dostępny
Firma Gemius opublikowała 10. raport o stanie polskiego e-commerce. 241 stron świeżych danych! 75% internautów dokonuje zakupów na stronach lokalnych firm chętniej niż zagranicznych. Co motywuje polskich internautów do zakupów w sieci? Trzy główne czynniki to: dostępność całą dobę (75%), możliwość dokonania ich w domowym zaciszu bez potrzeby ruszania się do sklepu (74%) oraz ceny atrakcyjniejsze niż w sklepach stacjonarnych (67%). W raporcie omówione zostały także zagadnienia związane z wpływem inflacji czy formy zwrotu na zachowania konsumenckie.
Raport 24/7 na temat Metawersum gotowy do pobrania
24/7 Communication opublikowało raport z analizą potrzeb zachowań i przewidywań Polaków, zwiazanych z metawersum. W środku raportu m.in.: jakie jest i co znaczy 10 kluczowych pojęć dotyczących metawersum (Web. 3.0, NFT, DAO, Blockchain, Kryptowaluty, DeFi, Ekonomia Twórców, Sieci Nowej Generacji, Technologie Użytkowe, XR), trendy, które pozwolą odnaleźć się w metawersum, dane nt. tego, jak Polacy korzystają i czego spodziewają się po wirtualnym świecie. Pełen raport gotowy do pobrania na stronie 24/7.
NFT, … jako cyfrowy upominek? A może inne formy prezentów w cyfrowym świecie? Więcej szczegółów i inspiracji znajdziesz w dodatku o upominkach w M+55.
TikTok usunął ponad 113 milionów filmów w ostatnim kwartale
W najnowszym Raporcie Egzekwowania Zasad Społeczności TikTok opublikował najświeższe dane na temat walki z dezinformacją. Jedynie w czwartym kwartale 2022 r. usunięto ponad 113 milionów filmów. W znacznej większości zostały usunięte w obawie o bezpieczeństwo młodocianych (43.7% naruszeń).
Odliczanie do Infoshare rozpoczęte
Już w przyszłym tygodniu (6-7.10) w Gdańsku odbędzie się największy technologiczny event w CEE – konferencje Infoshare. Wystąpią m.in.: Michał Sadowski (Brand24), Wiktoria Wójcik (InStreamly), Anna Hołodyńska (Grupa Pracuj.pl), Wojtek Ptak (Revolut), Bartek Sibiga (DDOB) Franciszek Georgiew (Tigers), Magdalena Marzec (Too Good Too Go).
Marketer+ jest partnerem medialnym wydarzenia. Więcej informacji o ciekawych wydarzeniach znajdziesz w zakładce Wydarzenia.
Warto posłuchać
Kiedy strateg spotyka prawnika. Wywiad z Magdaleną Korol (Creatvia Legal)
Firma Online Agata Chmielewska – Pora na redesign strony o UX design itp.
Warto obejrzeć
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS – Prosty język w interfejsach. Czyli jaki?
Konta, które warto obserwować
- LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/girls-in-marketing/
- TikTok: TheWerkLife
- Instagram: She Talks Business