„Dzięki kompleksowej ofercie będziemy w stanie dostarczać rozwiązania dostosowane do potrzeb i wymagań każdej z grup klientów” – o powstaniu marki parasolowej Alsendo, która skupia kilkanaście technologicznych serwisów wysyłkowych i oferuje rozwiązania typu CMS dla e-commerce, opowiadają CEO Alsendo Magdalena Magnuszewska oraz Dawid Olszta, international marketing director.
Magdalena Magnuszewska, CEO Alsendo
Co było główną motywacją konsolidacji wszystkich podmiotów pod jedną marką Alsendo?
Magdalena Magnuszewska: Kierowała nami przede wszystkim potrzeba integracji grupy i połączenia istniejących już struktur, co bezpośrednio przekłada się na uspójnienie wizerunku dla wszystkich interesariuszy: klientów, partnerów, inwestorów, a przede wszystkim pracowników. Konsolidacja pod jedną, parasolową marką Alsendo pozwala nam także lepiej zarządzać zasobami i skuteczniej komunikować się z rynkiem, a to w dłuższej perspektywie wzmocni naszą pozycję na rynku zarówno polskim, jak i międzynarodowym.
Jakie korzyści przyniesie ta zmiana polskim i zagranicznym klientom biznesowym?
M.M.: Dzięki kompleksowej ofercie, dostosowanej do potrzeb klientów od SOHO & SMB aż po enterprise, będziemy w stanie dostarczać rozwiązania dopasowane do wymagań każdej z grup. Za cel naszego rebrandingu stawiamy też sobie ułatwienie dostępu do usług bez względu na lokalizację klientów, a to dzięki zwiększonej międzynarodowej obecności.
Będziemy również świadczyć usługi oparte na obecności na wielu rynkach, takie jak oferta dla cross-borderu. Ponadto skupiamy się na budowaniu stałej jakości i niezawodności, dzięki którym chcemy wzbudzać zaufanie i ułatwiać naszym klientom prowadzenie działalności na rynkach polskim i zagranicznych.
Czy planujecie wdrożenie nowych technologii i innowacji w ramach nowej strategii?
M.M.: Nowe technologie są nieodłącznym elementem naszej strategii rozwoju. Takie rozwiązania jak tracking, obrandowane notyfikacje oraz automatyczna alokacja przesyłek wspierają procesy logistyczne naszych klientów dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji i machine learningu. W ramach platformy Alsendo 1.0 łączymy technologie znajdujące się w grupie, aby stworzyć jedną, spójną platformę wspierającą klientów. Pomagają nam przy tym zespoły technologiczne z różnych rynków, dzielące się swoim know-how i doświadczeniami na polu innowacji w branży logistycznej.
AI dla marketerów w praktyce
Nowy program! Dwa dni, dwa razy więcej wiedzy!
Jakie prompty przyniosą Ci oczekiwane rezultaty? Jak uniezależnić się od grafików i montażystów? Na co uważać przy korzystaniu ze sztucznej inteligencji? Wciąż pojawiają się nowe narzędzia, rozwiązania i sposoby na korzystanie z dostępnych programów. Ogrom tych wszystkich nowinek może przyprawić o zawrót głowy, pamiętaj jednak, że Twoja konkurencja nie śpi!
Zapisz się na kolejną odsłonę naszego szkolenia i zdobądź wiedzę na temat wykorzystania AI w marketingu. Poznaj insighty i triki, które pozwolą Ci np. bez problemu przeanalizować Twoją grupę docelową, wygenerować napisy do filmu czy stworzyć dowolną muzykę.
Dawid Olszta, international marketing director Alsendo
W jaki sposób rebranding wpłynie na Waszą pozycję na rynku międzynarodowym, szczególnie w regionie CEE?
Dawid Olszta: Rebranding umacnia naszą konkurencyjność, plasując Alsendo w gronie liderów branży w regionie CEE. Zbudowaliśmy silniejszą pozycję negocjacyjną w rozmowach z partnerami technologicznymi oraz większą rozpoznawalność Alsendo w oczach klientów biznesowych. Spójność wizerunkowa, zarówno dla większych, jak i mniejszych marek w naszym portfolio, zwiększa wiarygodność naszego biznesu. Ponadto wyróżniamy się w otoczeniu konkurencyjnym przez efektywne łączenie technologii z usługami kurierskimi.
Czy rebranding wpłynie na strategie marketingowe i kampanie promocyjne Alsendo?
D.O.: Wpłynie na identyfikację wizualną oraz sposób komunikacji z klientami, co pozwoli na spójniejszą i atrakcyjniejszą prezentację brandu. W wyniku rebrandingu powstały nowe marki globalne, które porządkują i układają usługi w pełne spektrum, a to usprawnia oferowanie usług i zwiększa ich rozpoznawalność na rynku.
Materiał reklamowy partnera