Jaka jest kondycja polskiego marketingu? Na jakie zjawiska, trendy i wyzwania warto zwrócić uwagę w 2025 r.? Jak budować przewagę konkurencyjną? Jak połączyć misyjność z zyskiem? Odpowiedzi m.in. na te pytania znajdziesz w nowym odcinku „Marketer+ Podcast”, którego gościem jest prof. Robert Kozielski z Uniwersytetu Łódzkiego – prezes firmy questus, specjalista w obszarach strategii rynkowych przedsiębiorstw, analiz strategicznych i oceny efektywności działań marketingowych organizacji.

W najnowszym odcinku „Marketer+ Podcast” omawiamy z prof. Robertem Kozielskim kluczowe wnioski z szóstej fali badania CIMO – Standards & Foresight, a także rozmawiamy o kondycji polskiego marketingu, prognozach na 2025 r. i wyzwaniach, które już dziś trzeba uwzględnić w strategiach. Dowiesz się, dlaczego w Polsce – wbrew globalnym trendom – wciąż rosną budżety marketingowe i skąd bierze się optymizm naszych marketerów. Poznasz główne obszary inwestycji, metody pomiaru efektywności działań, a także dowiesz się, dlaczego warto zwrócić uwagę na brand purpose, sztuczną inteligencję i zjawisko „silver tsunami”. Nasz gość wyjaśni również, dlaczego analityka danych potrafi być tak wymagająca oraz jak nie dać się zaskoczyć „szarym nosorożcom” w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym. To solidna dawka wiedzy dla każdego, kto chce zbudować trwałą przewagę konkurencyjną i nie przegapić kluczowych trendów w marketingu.
Gość: Robert Kozielski
Profesor Uniwersytetu Łódzkiego, na którym pracuje jako wykładowca na Wydziale Zarządzania. Stypendysta Fundacji Fulbrighta, były członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Uzyskał tytuł Chartered Marketer wydawany przez The Chartered Institute of Marketing w Londynie – największą i najstarszą na świecie instytucję szkoleniowo-konsultingową w dziedzinie marketingu. Prezes firmy questus – akredytowanego centrum szkoleniowo-egzaminacyjnego CIM. Specjalizuje się w strategiach rynkowych przedsiębiorstw, analizach strategicznych i ocenie efektywności działań marketingowych organizacji. Autor licznych publikacji naukowych.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Z tego odcinka dowiesz się m.in.:
- dlaczego polski rynek marketingowy – wbrew światowym trendom – wykazuje się optymizmem, a budżety marketingowe wciąż rosną,
- jakie są główne obszary inwestycji polskich marketerów,
- w jaki sposób mierzyć skuteczność i efektywność działań marketingowych,
- czemu data-driven marketing bywa wyzwaniem i jakie błędy w interpretacji danych marketerzy popełniają najczęściej,
- jak sztuczna inteligencja zmienia codzienną pracę marketerów i dlaczego nie zawsze stanowi trwałą przewagę konkurencyjną,
- na co zwrócić uwagę przy planowaniu działań marketingowych w 2025 roku (m.in. wzrost znaczenia AI, brand purpose i autentyczność komunikacji czy zjawisko „silver tsunami”),
- dlaczego koncepty Byrona Sharpa, zwłaszcza dotyczące dostępności mentalnej i dystynktywności marki, warto uwzględniać w strategiach marketingowych,
- jak przygotować się na zmiany w zachowaniach konsumenckich i nie dać się zaskoczyć „szarym nosorożcom” rynku,
- jak nowe sektory gospodarki (np. biotechnologia, cyberbezpieczeństwo) i rozwój technologii kwantowych mogą otwierać marketerom zupełnie nowe możliwości,
- dlaczego zrozumienie prawdziwych insightów klienckich wymaga głębszej analizy niż tylko pytania konsumentów, czego chcą,
- jakie błędy najczęściej popełniają polscy marketerzy i jak ich uniknąć.
Posłuchaj nowego odcinka „Marketer+ Podcast”:
O „Marketer+ Podcast”
„Marketer+ Podcast” to audycja, w której pasja do marketingu spotyka się z praktyczną wiedzą. Eksperci z branży odkrywają przed słuchaczami tajniki skutecznych działań marketingowych, dzielą się swoim bogatym doświadczeniem oraz cennymi wskazówkami. Każdy odcinek dotyczy innego aspektu marketingu.
Jeśli chcesz być na bieżąco z trendami, poznawać nowe narzędzia, rozwijać swoje umiejętności i zdobywać inspiracje do efektywniejszej pracy, ten podcast jest dla Ciebie. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem, czy masz już duże doświadczenie, znajdziesz tu inspiracje i konkretne porady, które pomogą Ci osiągać lepsze wyniki.
🚀 Słuchaj „Marketer+ Podcast”, aby zgłębiać kluczowe aspekty marketingu i skutecznie przekształcać teorię w praktykę. Wszystkich odcinków możesz wysłuchać na naszej stronie internetowej, a także na platformach Spotify, Apple Podcasts oraz YouTube.
🎙️ Chcesz u nas wystąpić? Napisz na: redakcja@marketerplus.pl.
➡️ Współpraca: reklama@marketerplus.pl.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?