Jaka jest kondycja polskiego marketingu? Na jakie zjawiska, trendy i wyzwania warto zwrócić uwagę w 2025 r.? Jak budować przewagę konkurencyjną? Jak połączyć misyjność z zyskiem? Odpowiedzi m.in. na te pytania znajdziesz w nowym odcinku „Marketer+ Podcast”, którego gościem jest prof. Robert Kozielski z Uniwersytetu Łódzkiego – prezes firmy questus, specjalista w obszarach strategii rynkowych przedsiębiorstw, analiz strategicznych i oceny efektywności działań marketingowych organizacji.

W najnowszym odcinku „Marketer+ Podcast” omawiamy z prof. Robertem Kozielskim kluczowe wnioski z szóstej fali badania CIMO – Standards & Foresight, a także rozmawiamy o kondycji polskiego marketingu, prognozach na 2025 r. i wyzwaniach, które już dziś trzeba uwzględnić w strategiach. Dowiesz się, dlaczego w Polsce – wbrew globalnym trendom – wciąż rosną budżety marketingowe i skąd bierze się optymizm naszych marketerów. Poznasz główne obszary inwestycji, metody pomiaru efektywności działań, a także dowiesz się, dlaczego warto zwrócić uwagę na brand purpose, sztuczną inteligencję i zjawisko „silver tsunami”. Nasz gość wyjaśni również, dlaczego analityka danych potrafi być tak wymagająca oraz jak nie dać się zaskoczyć „szarym nosorożcom” w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym. To solidna dawka wiedzy dla każdego, kto chce zbudować trwałą przewagę konkurencyjną i nie przegapić kluczowych trendów w marketingu.
Gość: Robert Kozielski
Profesor Uniwersytetu Łódzkiego, na którym pracuje jako wykładowca na Wydziale Zarządzania. Stypendysta Fundacji Fulbrighta, były członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Uzyskał tytuł Chartered Marketer wydawany przez The Chartered Institute of Marketing w Londynie – największą i najstarszą na świecie instytucję szkoleniowo-konsultingową w dziedzinie marketingu. Prezes firmy questus – akredytowanego centrum szkoleniowo-egzaminacyjnego CIM. Specjalizuje się w strategiach rynkowych przedsiębiorstw, analizach strategicznych i ocenie efektywności działań marketingowych organizacji. Autor licznych publikacji naukowych.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Z tego odcinka dowiesz się m.in.:
- dlaczego polski rynek marketingowy – wbrew światowym trendom – wykazuje się optymizmem, a budżety marketingowe wciąż rosną,
- jakie są główne obszary inwestycji polskich marketerów,
- w jaki sposób mierzyć skuteczność i efektywność działań marketingowych,
- czemu data-driven marketing bywa wyzwaniem i jakie błędy w interpretacji danych marketerzy popełniają najczęściej,
- jak sztuczna inteligencja zmienia codzienną pracę marketerów i dlaczego nie zawsze stanowi trwałą przewagę konkurencyjną,
- na co zwrócić uwagę przy planowaniu działań marketingowych w 2025 roku (m.in. wzrost znaczenia AI, brand purpose i autentyczność komunikacji czy zjawisko „silver tsunami”),
- dlaczego koncepty Byrona Sharpa, zwłaszcza dotyczące dostępności mentalnej i dystynktywności marki, warto uwzględniać w strategiach marketingowych,
- jak przygotować się na zmiany w zachowaniach konsumenckich i nie dać się zaskoczyć „szarym nosorożcom” rynku,
- jak nowe sektory gospodarki (np. biotechnologia, cyberbezpieczeństwo) i rozwój technologii kwantowych mogą otwierać marketerom zupełnie nowe możliwości,
- dlaczego zrozumienie prawdziwych insightów klienckich wymaga głębszej analizy niż tylko pytania konsumentów, czego chcą,
- jakie błędy najczęściej popełniają polscy marketerzy i jak ich uniknąć.
Posłuchaj nowego odcinka „Marketer+ Podcast”:
O „Marketer+ Podcast”
„Marketer+ Podcast” to audycja, w której pasja do marketingu spotyka się z praktyczną wiedzą. Eksperci z branży odkrywają przed słuchaczami tajniki skutecznych działań marketingowych, dzielą się swoim bogatym doświadczeniem oraz cennymi wskazówkami. Każdy odcinek dotyczy innego aspektu marketingu.
Jeśli chcesz być na bieżąco z trendami, poznawać nowe narzędzia, rozwijać swoje umiejętności i zdobywać inspiracje do efektywniejszej pracy, ten podcast jest dla Ciebie. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem, czy masz już duże doświadczenie, znajdziesz tu inspiracje i konkretne porady, które pomogą Ci osiągać lepsze wyniki.
🚀 Słuchaj „Marketer+ Podcast”, aby zgłębiać kluczowe aspekty marketingu i skutecznie przekształcać teorię w praktykę. Wszystkich odcinków możesz wysłuchać na naszej stronie internetowej, a także na platformach Spotify, Apple Podcasts oraz YouTube.
🎙️ Chcesz u nas wystąpić? Napisz na: redakcja@marketerplus.pl.
➡️ Współpraca: reklama@marketerplus.pl.