Video marketing to trend, który zdobywa popularność, niczym nowy sezon „Black Mirror” na Netflixie. Jednak, jak się okazuje, samo video może okazać się niewystarczające. Jak zatem się wyróżnić?
Wideo angażuje i przekazuje „więcej”
Według ostatnich raportów Cisco, już w tym roku ruch pochodzący z wideo, może być odpowiedzialny nawet za 90% całego ruchu w internecie. Tym bardziej, że generalnie oglądamy coraz więcej. Raport przygotowany przez agencję mediową Zenith donosi, że w 2017 roku użytkownicy poświęcali 47,4 minut dziennie na oglądanie wideo online.
Wzrastająca popularność wideo oraz jego zwiększona konsumpcja, spowodowana jest kilkoma czynnikami. Po pierwsze – media społecznościowe. Z ostatnich zmian i obserwacji jasno wynika, że portale społecznościowe kładą coraz większy nacisk na treści wideo.
To właśnie takie materiały najczęściej wyświetlają się na tablicach użytkowników, generuje najlepsze zasięgi i zbiera największą liczbę reakcji. Na Facebooku każdego dnia jest oglądanych 100 milionów godzin materiałów, a na Twitterze posty z wideo są przekazywane dalej sześć razy częściej, niż te ze zdjęciem.
Aby sprawnie komunikować się ze swoimi potencjalnymi klientami, warto pamiętać o jeszcze o zasadach działania ludzkiego umysłu i tego, jak przyswaja on informacje. Z badań The Power of Visual Communication wynika, że 90% informacji transmitowanych jest do mózgu w formie wizualnej. Dowiedziono również, że ludzki umysł takie informacje przetwarza 60 tysięcy razy szybciej, niż tekstowe. W efekcie konsumenci zapamiętują dwa razy więcej z tego co obejrzą, niż przeczytają.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Co możesz z tym zrobić?
Bogatszy o nową wiedzę, możesz podjąć konkretne działania. Sam wideo marketing oferuje mnogość rozwiązań w zakresie promocji swojej marki, usługi czy produktu. Możesz zdecydować się np. wideo w klimacie „gadającej głowy”, w którym przedstawisz swój produkt, czy tradycyjny spot reklamowy. Inne formy to transmisje LIVE, poradniki, webinary czy videa w stylu graphic motion.
Aby skutecznie dotrzeć do odbiorcy musisz jednak wyróżnić się ze swoją treścią. Bądźmy szczerzy, tradycyjne wideo w stylu „gadającej głowy” opatrzyło się już konsumentom i szansa na efekt „WOW” jest zdecydowanie mniejsza.
Do wyboru masz dwie drogi. Pierwsza to inwestycja dużych zasobów finansowych, ludzkich i czasowych, w celu stworzenia zjawiskowego filmu zrealizowanego w 360 stopniach czy przy pomocy technologii wirtualnej rzeczywistości. Drugi sposób na wyróżnienie to skupienie się na pomyśle i dobrze opowiedzianej historii, w czym może pomóc agencja marketingowa mająca doświadczenie w wideo marketingu.
Czas, aby się wyróżnić!
Pomysł i dobrze opowiedziana historia, to cechy charakterystyczne dla doodle wideo. Doodle wideo to animacja, w której na białym tle widać dłoń, która rysuje szereg obrazów, tworząc tym samym interesującą historię. O ile w USA jest już prawdziwym hitem, to na naszym rynku nie jest jeszcze zbyt powszechna.
Czy taka forma prezentacji jest skuteczna? Jak potwierdzają badania – tak. Tutaj autorytetem jest prof. Richard Wiseman, który wykazał, że osoby, którym treść została przedstawiona w formie doodle wideo, udzielały dwukrotnie więcej poprawnych odpowiedzi, niż osoby, którym ta sama treść została przekazana w formie zwykłego filmu. Nie da się ukryć, że animacje typu whiteboard zwiększają zdolność zapamiętywania.
W czym upatrywać tak wysokiej skuteczności doodle wideo? Według Wisemana człowiek lepiej uczy się i przyswaja nowe informacje poprzez zabawę. To dlatego pierwszy etap naszej edukacji to głównie gry i zabawy edukacyjne. Umysł wprowadzony w pozytywny nastrój chłonie nowe treści z wyjątkową łatwością i pozwala im na długo pozostać w pamięci.
Oprócz tego, doodle wideo można określić fenomenem artysty ulicznego. Jak myślisz – dlaczego wokół ulicznych rysowników gromadzi się zawsze tak pokaźna publiczność? W tym przypadku ludzie zatrzymują się nie bez powodu. Są po prostu ciekawi tego, jaki będzie kolejny obrazek narysowanego przez ulicznego artystę. Podobnie jest w przypadku doodle’a, dzięki czemu ludzie są niezwykle zaangażowani i zostają do końca.
Osoby, które się do nas zgłaszają, zazwyczaj robią to z kilku powodów. Jednym z nich jest fakt, iż chcą w prosty i zrozumiały sposób przedstawić swoją usługę czy produkt. Co ważne – często ta usługa nie należy do najłatwiejszych w zaprezentowaniu swoim klientom.
I my ten problem rozwiązujemy. Dzięki doodle wideo ich usługa jest pokazana w prosty i zrozumiały sposób, jednocześnie uwypuklając najważniejsze wartości i problemy, które może rozwiązać.
Dlatego jeżeli Ty również chcesz w skuteczny sposób opowiedzieć o swojej usłudze, wejdź na naszą stronę i zobacz, jak możemy Ci pomóc (www.doodlewolf.pl).
Wpis powstał we współpracy z Doodle Wolf.