Video marketing to trend, który zdobywa popularność, niczym nowy sezon „Black Mirror” na Netflixie. Jednak, jak się okazuje, samo video może okazać się niewystarczające. Jak zatem się wyróżnić?

Wideo angażuje i przekazuje „więcej”
Według ostatnich raportów Cisco, już w tym roku ruch pochodzący z wideo, może być odpowiedzialny nawet za 90% całego ruchu w internecie. Tym bardziej, że generalnie oglądamy coraz więcej. Raport przygotowany przez agencję mediową Zenith donosi, że w 2017 roku użytkownicy poświęcali 47,4 minut dziennie na oglądanie wideo online.
Wzrastająca popularność wideo oraz jego zwiększona konsumpcja, spowodowana jest kilkoma czynnikami. Po pierwsze – media społecznościowe. Z ostatnich zmian i obserwacji jasno wynika, że portale społecznościowe kładą coraz większy nacisk na treści wideo.
To właśnie takie materiały najczęściej wyświetlają się na tablicach użytkowników, generuje najlepsze zasięgi i zbiera największą liczbę reakcji. Na Facebooku każdego dnia jest oglądanych 100 milionów godzin materiałów, a na Twitterze posty z wideo są przekazywane dalej sześć razy częściej, niż te ze zdjęciem.
Aby sprawnie komunikować się ze swoimi potencjalnymi klientami, warto pamiętać o jeszcze o zasadach działania ludzkiego umysłu i tego, jak przyswaja on informacje. Z badań The Power of Visual Communication wynika, że 90% informacji transmitowanych jest do mózgu w formie wizualnej. Dowiedziono również, że ludzki umysł takie informacje przetwarza 60 tysięcy razy szybciej, niż tekstowe. W efekcie konsumenci zapamiętują dwa razy więcej z tego co obejrzą, niż przeczytają.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Co możesz z tym zrobić?
Bogatszy o nową wiedzę, możesz podjąć konkretne działania. Sam wideo marketing oferuje mnogość rozwiązań w zakresie promocji swojej marki, usługi czy produktu. Możesz zdecydować się np. wideo w klimacie „gadającej głowy”, w którym przedstawisz swój produkt, czy tradycyjny spot reklamowy. Inne formy to transmisje LIVE, poradniki, webinary czy videa w stylu graphic motion.
Aby skutecznie dotrzeć do odbiorcy musisz jednak wyróżnić się ze swoją treścią. Bądźmy szczerzy, tradycyjne wideo w stylu „gadającej głowy” opatrzyło się już konsumentom i szansa na efekt „WOW” jest zdecydowanie mniejsza.
Do wyboru masz dwie drogi. Pierwsza to inwestycja dużych zasobów finansowych, ludzkich i czasowych, w celu stworzenia zjawiskowego filmu zrealizowanego w 360 stopniach czy przy pomocy technologii wirtualnej rzeczywistości. Drugi sposób na wyróżnienie to skupienie się na pomyśle i dobrze opowiedzianej historii, w czym może pomóc agencja marketingowa mająca doświadczenie w wideo marketingu.
Czas, aby się wyróżnić!
Pomysł i dobrze opowiedziana historia, to cechy charakterystyczne dla doodle wideo. Doodle wideo to animacja, w której na białym tle widać dłoń, która rysuje szereg obrazów, tworząc tym samym interesującą historię. O ile w USA jest już prawdziwym hitem, to na naszym rynku nie jest jeszcze zbyt powszechna.
Czy taka forma prezentacji jest skuteczna? Jak potwierdzają badania – tak. Tutaj autorytetem jest prof. Richard Wiseman, który wykazał, że osoby, którym treść została przedstawiona w formie doodle wideo, udzielały dwukrotnie więcej poprawnych odpowiedzi, niż osoby, którym ta sama treść została przekazana w formie zwykłego filmu. Nie da się ukryć, że animacje typu whiteboard zwiększają zdolność zapamiętywania.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
W czym upatrywać tak wysokiej skuteczności doodle wideo? Według Wisemana człowiek lepiej uczy się i przyswaja nowe informacje poprzez zabawę. To dlatego pierwszy etap naszej edukacji to głównie gry i zabawy edukacyjne. Umysł wprowadzony w pozytywny nastrój chłonie nowe treści z wyjątkową łatwością i pozwala im na długo pozostać w pamięci.
Oprócz tego, doodle wideo można określić fenomenem artysty ulicznego. Jak myślisz – dlaczego wokół ulicznych rysowników gromadzi się zawsze tak pokaźna publiczność? W tym przypadku ludzie zatrzymują się nie bez powodu. Są po prostu ciekawi tego, jaki będzie kolejny obrazek narysowanego przez ulicznego artystę. Podobnie jest w przypadku doodle’a, dzięki czemu ludzie są niezwykle zaangażowani i zostają do końca.
Osoby, które się do nas zgłaszają, zazwyczaj robią to z kilku powodów. Jednym z nich jest fakt, iż chcą w prosty i zrozumiały sposób przedstawić swoją usługę czy produkt. Co ważne – często ta usługa nie należy do najłatwiejszych w zaprezentowaniu swoim klientom.
I my ten problem rozwiązujemy. Dzięki doodle wideo ich usługa jest pokazana w prosty i zrozumiały sposób, jednocześnie uwypuklając najważniejsze wartości i problemy, które może rozwiązać.
Dlatego jeżeli Ty również chcesz w skuteczny sposób opowiedzieć o swojej usłudze, wejdź na naszą stronę i zobacz, jak możemy Ci pomóc (www.doodlewolf.pl).
Wpis powstał we współpracy z Doodle Wolf.