Zastanawiasz się, jak poradzić sobie z prowadzeniem działań marketingowo-sprzedażowych w czasie recesji? Sięgnij po najnowsze wydanie „Marketera+”, w którym specjaliści z różnych dziedzin dzielą się wskazówkami na temat tworzenia strategii, utrzymywania dotychczasowych klientów i pozyskiwania nowych, efektywnego wykorzystywania narzędzi marketingowych czy social mediów.

Wysoka inflacja, zahamowanie wzrostu gospodarczego i spadek nastrojów konsumenckich istotnie wpływają na działalność wielu firm w Polsce. „Zyski spadają, koszty rosną, klientów ubywa… Co zrobić, żeby zapanować nad sytuacją? Jak znaleźć sposoby na efektywny marketing i wysoką sprzedaż w nowej, tak bardzo niestabilnej i nieprzewidywalnej rzeczywistości?” – zastanawia się Anna Wydra-Nazimek, która proponuje opracowanie przemyślanego planu na czasy kryzysu.
Przygotowanie planu działania warto rozpocząć od rozpoznania sytuacji i odczuć swoich klientów. Krzysztof Polak przedstawia wnioski z badania Trend Impact 2022, w którego ramach eksperci określili najważniejsze postawy konsumentów w czasach niepewności. Dzięki temu marki mogą tworzyć komunikację lepiej dopasowaną do odbiorców. O zachowaniach konsumenckich w dobie kryzysu pisze również Adam Zemełka. Paweł Muzyczyszyn przedstawia natomiast sposoby na budowanie lojalności klientów i utrzymywanie poziomu sprzedaży, a Marek Waśkiewicz podpowiada, jak szukać nowych przychodów od obecnych klientów za pomocą proaktywnego account managementu.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Zamów „M+” 56 o skutecznym marketingu i sprzedaży w czasie recesji
W czasach, w których każdą złotówkę trzeba oglądać dwa razy, ważne jest także skuteczne wykorzystywanie narzędzi marketingowych oraz social mediów. Paweł Sala prezentuje więc rekomendacje, jak usprawnić e-mail marketing, a Weronika Szczepanik i Aneta Wojtkielewicz wskazują sposoby na łączenie działań brandingowych z performance’owymi, aby zabezpieczyć sprzedaż online. O tym, jak sprawniej planować i prowadzić działania w kilku serwisach społecznościowych jednocześnie, piszą z kolei Barbara Cykowska i Jakub Zieliński.
Zachęcamy również do lektury artykułów na temat różnych aspektów komunikacji marketingowej. Dowiesz się z nich, jak stworzyć kreatywną kampanię na LinkedInie, czym jest soft power communication i jak ją wykorzystać w zarządzaniu marką, a także jak prowadzić inkluzywną komunikację, która uwzględnia potrzeby obywateli Ukrainy na polskim rynku.
Najnowszy numer „Marketera+” rozpoczynają dwa ciekawe wywiady. Refleksjami na temat brandingu i wyzwań z nim związanych dzieli się Stephen Houraghan – strateg marki, konsultant, CEO i założyciel The Brand Master Academy. Z kolei o pracy marketera w świecie sportu opowiada Grzegorz Stańczuk, dyrektor marketingu i sponsoringu Polskiego Związku Piłki Nożnej.
Zamów „M+” 56 o skutecznym marketingu i sprzedaży w czasie recesji
Z tematu numeru dowiesz się m.in.:
- czego marketerzy i przedsiębiorcy mogą się nauczyć z przeszłych recesji,
- jak podczas tworzenia strategii dopasować się do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości,
- jak podejść do kryzysu z głową i potraktować go jako szansę na optymalizację działań oraz uniknięcie niepotrzebnych kosztów,
- jakich zwrotów, określeń i obietnic używać, aby dostosować komunikację i działania reklamowe do postaw konsumentów w czasach niepewności,
- jak zadbać o stałych klientów bez obniżania cen i marży,
- w jakie narzędzia warto inwestować, żeby zacząć 2023 r. bez długu technologicznego,
- jak w dobie kryzysu taniej i skuteczniej docierać do odbiorców w mediach społecznościowych,
- co wziąć pod uwagę podczas analizy skuteczności kampanii reklamowych,
- jak w czasie recesji szukać nowych przychodów od obecnych klientów,
- za pomocą jakich formatów i kanałów reklamowych online można realizować cele zarówno zasięgowe, jak i sprzedażowe,
- jak za pomocą uczciwego dialogu tłumaczyć klientom, dlaczego jest drożej,
- jak usprawnić e-mail marketing w czasach kryzysu.
W „M+” 56 przeczytasz także m.in.:
- jak prowadzić inkluzywną komunikację, która uwzględnia potrzeby obywateli Ukrainy na polskim rynku,
- jakie narzędzia mogą być przydatne podczas przygotowywania, planowania i publikacji materiałów w kilku mediach społecznościowych jednocześnie,
- jak kreatywnie wykorzystać funkcje i narzędzia dostępne na LinkedInie, aby stworzyć kampanię, o której będzie głośno,
- czym jest soft power communication i jak ją wykorzystać w komunikacji oraz zarządzaniu marką,
- jak stworzyć komunikację wzbudzającą pożądanie produktu,
- jak powstała jedna z najlepszych kampanii reklamowych w historii.
W nowym numerze swoją wiedzą podzielili się:
Tomasz Bartnik, Barbara Cykowska, Gabriela Gil, Mariusz Gliński, Julia Grabska, Mateusz Halawa, Stephen Houraghan, Bartosz Jeglejewski, Bart Jurkowski, Marianna Kupść, Jakub Kwaczyński, Łukasz Murawski, Paweł Muzyczyszyn, Krzysztof Polak, Michał Raszka, Paweł Sala, Grzegorz Stańczuk, Weronika Szczepanik, Jacek Szlak, Łukasz Sznajdrowski, Marta Ulman, Marek Waśkiewicz, Anna Wawszkiewicz, Aneta Wojtkielewicz, Anna Wydra-Nazimek, Adam Zemełka, Jakub Zieliński, Klaudia Żyłka.
Zamów „M+” 56 o skutecznym marketingu i sprzedaży w czasie recesji
Życzymy inspirującej lektury, która pomoże Ci prowadzić skuteczne działania marketingowe i sprzedażowe w dobie kryzysu.