Nieustanny rozwój technologii pozwolił zarówno marketerom, jak i klientom wykształcić nowe umiejętności, a mnogość dostępnych urządzeń zmieniła prezentowane przez nich do tej pory nawyki, wpływając tym samym na zachowania zakupowe. Zwiększenie liczby dostępnych kanałów stało się dla naszych odbiorców pewnym punktem zwrotnym – konsumenci masowo rozpoczęli korzystanie z wielu z nich jednocześnie, oczekując od marki zapewnienia spójnego doświadczenia, niezależnie od tego, w którym miejscu znajdowali się na ścieżce zakupowej oraz wybranego sposobu kontaktu z marką.

Dostrzeżenie owych zmian w zachowaniach odbiorców pozwoliło marketerom na zmianę taktyki działania i stworzyło pole do podjęcia prawdziwego dialogu z konsumentem we wszystkich kanałach komunikacji. Omnichannel, bo to o niej mowa, bez wątpienia zaklasyfikować można jako strategię w pełni odpowiadającą na potrzeby dzisiejszych odbiorców. I choć pierwsze wzmianki o tej idei sięgają przełomu 2011 i 2012 roku, to nie sposób nie dostrzec, że wśród rodzimych marketerów panuje pewne błędne przekonanie. Mianowicie takie, że przytoczone wyżej koncepcje uznaje się za synonimiczne określenia jednego rewolucyjnego pojęcia, kiedy w istocie traktować się je powinno jako autonomiczne elementy stopniowej ewolucji.
Na 128 stronach najnowszego wydania zamieściliśmy artykuły, które przybliżą m.in.:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- czym się charakteryzuje strategia omnichannel,
- jaka jest różnica między wielo- a wszechkanałowością,
- jakie zachowania prezentuje współczesny konsument i jak do niego dotrzeć z przekazem marketingowym,
- jakie mechanizmy pomagają budować spójność doświadczeń zakupowych,
- czego brakuje w obecnych modelach łączenia kanałów sprzedaży
- oraz czy i jak zakończyć wojnę między marketingiem i sprzedażą.
Ze względu na zbliżający się wielkimi krokami okres świąteczny to wydanie poszerzyliśmy również o specjalny dział „Upominki i gadżety biznesowe. Inspiracje 2015”, w którym przedstawiamy ciekawe pomysły na prezent biznesowy.
Zamów teraz najnowszy numer „Marketera+”
Pełny spis treści nr 3(18) wrzesień – październik 2015:
- Jak słuchać, by usłyszeć wszystko? O jakości monitoringu w social mediach
- Jak projektować mobilne e-maile?
POD LUPĄ: STRATEGIA OMNICHANNEL
- Jak nie dać się pożreć konkurencji – kilka słów o strategii omnichannel
- Przywitaj klienta po imieniu. Personalizuj komunikację, proces sprzedaży i ofertę, korzystając z omnichannelu
- Proces zakupowy dzisiejszego klienta
- Wyzwania wdrożenia modelu omnichannel commerce z perspektywy różnych branż
- Biznes to biznes?
- RWD w omnichannelu, czyli o łączeniu punktów styku
- Personalizacja. Zamień odwiedzających w kupujących
- E-mail jako wspólny mianownik w omnichannelu
- Wykorzystanie Wi-Fi w strategii omnichannel
- Spójna komunikacja w social mediach jako element strategii omnichannel
- Emocje i zmysły a podejmowanie decyzji konsumenckich
- Internet rzeczy – po co to i komu?
- Jak wykorzystać beacony w komunikacji omnichannel?
- Zarządzanie cenami oraz działaniami promocyjnymi z punktu widzenia spójności międzykanałowej strategii sprzedaży
DODATEK: UPOMINKI I GADŻETY BIZNESOWE

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
- Lojalność zamknięta w małych gestach
- Prezentacje produktów
- Kupon promocyjny – niedocenione narzędzie penetracji kategorii FMCG
- Buduj mądrze strategię, badaj użytkowników i ich wybory
- Internetowe formy badania zwyczajów zakupowych shopperów
- Archetypy marki. Tożsamość, wizerunek i komunikacja w social mediach Część 3.
- Okrakiem na barykadzie Część 4.
- Programy lojalnościowe i motywacyjne Część 4.
- Wielki Brat offline, czyli prawne aspekty beaconów
- Marketing bez lukrowej waty
- NARZĘDZIA MARKETERA I PREZENTACJE
- Produkty i usługi wspierające pracę marketera
- KALENDARZ MARKETERA: wrzesień, październik
- Felieton: Kanał z niespodzianką