Nieustanny rozwój technologii pozwolił zarówno marketerom, jak i klientom wykształcić nowe umiejętności, a mnogość dostępnych urządzeń zmieniła prezentowane przez nich do tej pory nawyki, wpływając tym samym na zachowania zakupowe. Zwiększenie liczby dostępnych kanałów stało się dla naszych odbiorców pewnym punktem zwrotnym – konsumenci masowo rozpoczęli korzystanie z wielu z nich jednocześnie, oczekując od marki zapewnienia spójnego doświadczenia, niezależnie od tego, w którym miejscu znajdowali się na ścieżce zakupowej oraz wybranego sposobu kontaktu z marką.
Dostrzeżenie owych zmian w zachowaniach odbiorców pozwoliło marketerom na zmianę taktyki działania i stworzyło pole do podjęcia prawdziwego dialogu z konsumentem we wszystkich kanałach komunikacji. Omnichannel, bo to o niej mowa, bez wątpienia zaklasyfikować można jako strategię w pełni odpowiadającą na potrzeby dzisiejszych odbiorców. I choć pierwsze wzmianki o tej idei sięgają przełomu 2011 i 2012 roku, to nie sposób nie dostrzec, że wśród rodzimych marketerów panuje pewne błędne przekonanie. Mianowicie takie, że przytoczone wyżej koncepcje uznaje się za synonimiczne określenia jednego rewolucyjnego pojęcia, kiedy w istocie traktować się je powinno jako autonomiczne elementy stopniowej ewolucji.
Na 128 stronach najnowszego wydania zamieściliśmy artykuły, które przybliżą m.in.:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- czym się charakteryzuje strategia omnichannel,
- jaka jest różnica między wielo- a wszechkanałowością,
- jakie zachowania prezentuje współczesny konsument i jak do niego dotrzeć z przekazem marketingowym,
- jakie mechanizmy pomagają budować spójność doświadczeń zakupowych,
- czego brakuje w obecnych modelach łączenia kanałów sprzedaży
- oraz czy i jak zakończyć wojnę między marketingiem i sprzedażą.
Ze względu na zbliżający się wielkimi krokami okres świąteczny to wydanie poszerzyliśmy również o specjalny dział „Upominki i gadżety biznesowe. Inspiracje 2015”, w którym przedstawiamy ciekawe pomysły na prezent biznesowy.
Zamów teraz najnowszy numer „Marketera+”
Pełny spis treści nr 3(18) wrzesień – październik 2015:
- Jak słuchać, by usłyszeć wszystko? O jakości monitoringu w social mediach
- Jak projektować mobilne e-maile?
POD LUPĄ: STRATEGIA OMNICHANNEL
- Jak nie dać się pożreć konkurencji – kilka słów o strategii omnichannel
- Przywitaj klienta po imieniu. Personalizuj komunikację, proces sprzedaży i ofertę, korzystając z omnichannelu
- Proces zakupowy dzisiejszego klienta
- Wyzwania wdrożenia modelu omnichannel commerce z perspektywy różnych branż
- Biznes to biznes?
- RWD w omnichannelu, czyli o łączeniu punktów styku
- Personalizacja. Zamień odwiedzających w kupujących
- E-mail jako wspólny mianownik w omnichannelu
- Wykorzystanie Wi-Fi w strategii omnichannel
- Spójna komunikacja w social mediach jako element strategii omnichannel
- Emocje i zmysły a podejmowanie decyzji konsumenckich
- Internet rzeczy – po co to i komu?
- Jak wykorzystać beacony w komunikacji omnichannel?
- Zarządzanie cenami oraz działaniami promocyjnymi z punktu widzenia spójności międzykanałowej strategii sprzedaży
DODATEK: UPOMINKI I GADŻETY BIZNESOWE
- Lojalność zamknięta w małych gestach
- Prezentacje produktów
- Kupon promocyjny – niedocenione narzędzie penetracji kategorii FMCG
- Buduj mądrze strategię, badaj użytkowników i ich wybory
- Internetowe formy badania zwyczajów zakupowych shopperów
- Archetypy marki. Tożsamość, wizerunek i komunikacja w social mediach Część 3.
- Okrakiem na barykadzie Część 4.
- Programy lojalnościowe i motywacyjne Część 4.
- Wielki Brat offline, czyli prawne aspekty beaconów
- Marketing bez lukrowej waty
- NARZĘDZIA MARKETERA I PREZENTACJE
- Produkty i usługi wspierające pracę marketera
- KALENDARZ MARKETERA: wrzesień, październik
- Felieton: Kanał z niespodzianką