Strategia, absolutnie potrzebna każdej organizacji, w większości firm nie spełnia swojej roli. Sprowadza się ją zwykle do jednego z wielu ważnych dokumentów. Tymczasem w sytuacji ogromnej konkurencyjności i naddoboru przedsiębiorstwa powinny nie tylko posiadać strategię, ale również przyzwyczajać się do nowej rzeczywistości, gdzie strategia bez przerwy ewoluuje, zmienia się i dostosowuje do dynamicznych zmian rynkowych.

Dlaczego tak się nie dzieje? Moim zdaniem powodów jest wiele, a jednym z ważniejszych jest brak liderów – przywódców, którzy ukróciliby wewnętrzne konflikty między działami marketingu, sprzedaży i resztą organizacji. Zadbaliby o należytą komunikację wewnątrz firmy. Nie baliby się zmian, które stają się codziennością. Wdrożyliby innowacyjne myślenie. Wreszcie zarządzaliby firmami oraz zespołami swoich specjalistów w sposób holistyczny, jednocząc pracowników oraz działania wokół celów biznesowych firmy.
Polskim firmom nadal brakuje myślenia strategicznego. Wynika to w dużej mierze z tego, że menadżerowie boją się zmian i zwyczajnie brakuje im czasu na strategię. Tymczasem ważne decyzje podejmowane są każdego dnia. Refleksje oraz konkretne wskazówki na powyższe tematy, bazujące na niemal 20-letnim doświadczeniu zawodowym, zwbrałem w drugiej części e-booka „Ogarnąć kosmos. O marketingu i strategii”.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Publikacja jest zbiorem artykułów o marketingu i strategii, które powstały na przestrzeni ostatnich lat w wyniku obserwacji rynku, konsumentów oraz bezpośredniej współpracy z dziesiątkami firm.
Uważam, że przyszłość należy do tych, którzy jak najszybciej nabiorą wprawy w umiejętnym zaspokajaniu potrzeb konsumenckich i wdrożą strategie biznesowe oparte na wiedzy o klientach.
Zapraszam do lektury!
E-book można pobrać bezpłatnie ze strony www.rubikom.pl/publikacje.html.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Czytaj również >> „Ogarnąć kosmos” – darmowy e-book o marketingu i strategii
Marketer+ jest patronem medialnym publikacji.