Rynek kryptowalut wydaje się obecnie nie mieć granic. Dostępne waluty cyfrowe można liczyć w tysiącach. Co więcej, regularnie powstają nowe wirtualne tokeny. Aby wyróżnić się wśród konkurencji muszą one zaskarbić sobie sympatię i zaufanie jak największej liczby użytkowników. Kluczowe staje się więc zastosowanie jak najlepszej strategii marketingowej.
W jaki sposób reklamują się kryptowaluty, giełdy kryptowalutowe i serwisy handlujące kryptowalutami?
Współpraca z partnerami i spersonalizowane reklamy
Nawiązanie współpracy z partnerami medialnymi pomaga w udostępnianiu szerszemu gronu odbiorców artykułów, komunikatów i analiz dotyczących danej giełdy bądź kryptowaluty. Publikacje te trafiają do osób odwiedzających portale internetowe lub kanały w mediach społecznościowych.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
W sieci dostępnych jest wiele mediów prasowych poświęconych kryptowalutom, które przez lata zdobyły dużą liczbę czytelników zainteresowanych informacjami o nowych kryptowalutach na rynku oraz subiektywnymi analizami ekspertów. Widoczność w takich miejscach pomaga zbudować i stale poszerzać sieć zainteresowanych użytkowników i inwestorów. Szczególną popularnością cieszą się bazy wiedzy i poradniki dotyczące handlowania kryptowalutami – jak ten na stronie https://www.fxforex.com/pl/kryptowaluty/bitcoin – skierowane do osób, które chcą poszerzać swoją wiedzę o walutach cyfrowych.
Dzięki współpracy z influencerami z danej branży, w tym handlowcami, blogerami zajmującymi się kryptowalutami lub ekspertami od najnowszych technologii, można szybko trafić do konkretnej grupy docelowej – użytkowników Twittera, Instagrama, YouTube’a czy Facebooka. Media społecznościowe to także dobre miejsce na przeprowadzenie spersonalizowanych kampanii reklamowych, np. przy zastosowaniu parametrów określonej grupy docelowej i targetowania behawioralnego.
SEO
Skupienie się na SEO to jedna z tych strategii marketingowych, która jest podstawą każdego biznesu online. Tworząc treści na swojej platformie należy więc skupić się na dotarciu do grupy docelowej i zoptymalizowaniu konwersji. Niezbędna staje się analiza słów kluczowych, preferencji i zachowań potencjalnych klientów oraz wyciąganie wniosków i regularne poprawianie treści.
Dzięki temu jesteśmy w stanie z produktem lub usługą dotrzeć nie tylko do doświadczonych handlowców i inwestorów kryptowalut, ale także do początkujących i nowicjuszy. Niezwykle istotne jest umieszczenie na platformach treści edukacyjnych, które nie tylko przyciągają nowych odbiorców, ale także dzięki swojej wartości dodanej zatrzymują ich na dłużej.
Marketing bezpośredni
Formą marketingu bezpośredniego, która najlepiej sprawdza się w przypadku kryptowalut jest komunikacja wykorzystująca wiadomości e-mailowe, np. regularnie wysyłane newslettery. Ta opcja wymaga dużego wyczucia, ponieważ zbyt częste przesyłanie wiadomości do odbiorców może być traktowane przez nich jak spam. Przydatne staje się zbudowanie odpowiedniej strategii dla tego rodzaju marketingu, w tym zaplanowanie struktury i harmonogramu przesyłanych wiadomości.
Marketing e-mailowy obejmuje wysyłanie odpowiednio zredagowanych wiadomości elektronicznych, w których informuje się odbiorców o wprowadzeniu nowego produktu, najnowszych ofertach, ciekawostkach inwestycyjnych lub zaletach produktu. Kluczem do sukcesu jest zbudowanie listy odbiorców, którzy rzeczywiście są zainteresowani tematem kryptowalut i wyrazili zgodę na otrzymywanie wiadomości marketingowych.
Wydarzenia i afiliacje
Sponsorowanie wydarzeń skupiających miłośników nowych technologii może znacząco zwiększyć rozpoznawalność marki. Do takich wydarzeń zaliczane są panele dyskusyjne z ekspertami, konferencje i fora, spotkania online, a nawet turnieje e-sportowe, konkursy wiedzy czy hackathony.
Równie popularną strategią reklamową jest promowanie produktów i usług przez innych użytkowników, którzy w zamian za zachęcenie do zakupu kryptowaluty lub rejestracji konta otrzymują niewielką prowizję. Marketing afiliacyjny przyciąga ruch do serwisu, a także jest świetną formą na dotarcie do trudniej dostępnych grup potencjalnych klientów. W tym przypadku świetnie sprawdzają się wcześniej wspomniane współprace z influencerami lub ekspertami, którzy posiadają zaufanie szerokiej grupy użytkowników.
Materiał partnera