Czy da się w ogóle ogarnąć kosmos? Moim zdaniem – nie. Można go, co najwyżej, krok po kroku eksplorować. Poznawać, by następnie wysnuwać wnioski, które później najprawdopodobniej trzeba będzie weryfikować. Nic nie wskazuje na to, żeby kosmos kiedykolwiek miał być w pełni odkryty. Podobnie jest z poznawaniem marketingu i konsumentów, generalnie biznesu. To niekończące się pasmo sukcesów i porażek – wzlotów i upadków ludzi i przedsiębiorstw. Ciężko wskazać jakiś sensowny powtarzający się wzorzec, a jeszcze ciężej przekuć rozwiązania, które przyniosły sukces w jednej firmie, na sukces innej. Oczywiście zdarzają się wyjątki od reguły, ale to tylko wyjątki.
Marketing przestał być funkcją. Marketing w dzisiejszych czasach to cały świat widziany oczami klienta. Sprzedaż to już nie transakcja „win-win”. To skomplikowany proces budowania relacji pomiędzy kupującymi a sprzedającymi i odwrotnie. Strategia to jedynie próba okiełznania czegoś, co przecież jest nieprzewidywalne i niemożliwe do przewidzenia. To ledwie przesłanki zbudowane na niepowtarzalnej historii.
Zapraszam do lektury zbioru wielu autorskich przemyśleń bazujących na moim 15-letnim doświadczeniu oraz ponad 2,5 tys. zrealizowanych godzin szkoleniowych dla zarządów kilkudziesięciu małych, średnich i tych największych firm. Zbioru praktycznej wiedzy o zachowaniach i zwyczajach konsumenckich, sposobach rozwiązywania strategicznych problemów organizacji, i o samej strategii w nieco bardziej pragmatyczny sposób.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jestem strategiem, który tak naprawdę jest tylko, albo aż, dobrym obserwatorem świata i ludzi. Wierzę, że można spotęgować każdy biznes, ale pod warunkiem ogromnego zaangażowania i motywacji wszystkich pracowników firmy. Można sprzedać niemal wszystko, ale tylko wtedy, kiedy firma potrafi przekonać do tego swoich klientów. Prawdziwą i nieobliczalną siłą biznesu jest zrozumienie. Do tego właśnie chciałbym Cię zainspirować wydając niniejszego e-booka.
Gorąco polecam.
Marketer+ jest patronem medialnym e-booka.