Marki nigdy nie żyją w próżni. Bliższa i dalsza rynkowa konkurencja ma swoje nazwy, logo i szereg różnie wykorzystywanych narzędzi marketingowych. Sama branża z reguły wykształca swój własny, niepisany „kod”, do którego można się dostosować, wtapiając w tło, lub od którego można się odciąć, ryzykując bycie outsiderem. Na samym końcu markę jednak czeka najtrudniejszy test: zostaje zaprezentowana odbiorcom. Od tego, jak i czy w ogóle zostanie zrozumiana, uwiarygodniona i zapamiętana, zależy powodzenie całego procesu jej tworzenia.
Z tego artykułu dowiesz się:
- co to jest identyfikacja wizualna i jaką rolę odgrywa ona w tworzeniu marki,
- jak myśleć o symbolach w kontekście projektowania materiałów wizualnych,
- czym jest mimetyzm i jak go wykorzystywać w procesie tworzenia marki,
- jak rozpoznać, czy projekt jest dobry,
- czym jest corporate naming,
- jakie cechy powinna mieć dobra nazwa marki lub produktu,
- jak nazwy i identyfikację wizualną tworzy kanadyjskie studio WOW Branding.