David Ogilvy, guru marketingu, powiedział kiedyś: „Nie przestawaj poszukiwać, a Twoje reklamy nie przestaną się doskonalić”. Te słowa z powodzeniem można odnieść także do brandingu. Jeśli marka stosuje wciąż te same metody budowania świadomości marki, to w najlepszym razie otrzymuje wciąż te same rezultaty. Jedyną szansą na rozwój jest ciągłe doskonalenie aktualnych rozwiązań, bo czas jest dla marek bardzo surowym sędzią. To, czym urzekały wczoraj, dziś może być już uznane za nietrafione i niewystarczające do utrzymania swojej pozycji. Kluczem do sukcesu jest ciągłe badanie sytuacji na wielu poziomach i błyskawiczna reakcja.
Z tego artykułu dowiesz się:
- dlaczego i kiedy warto słuchać konsumentów,
- czy dobre pomysły zawsze pozostają dobre,
- jak określić aktualną pozycję marki,
- jakimi parametrami mierzyć jakość i wartość brandu,
- kiedy i jak oceniać skutki działań.