W ciągu kilku ostatnich lat nastąpiła drastyczna zmiana sposobu konsumpcji treści internetowych. Od kilku lat zyskuje na znaczeniu format wideo w sieci. Codziennie, na platformę YouTube użytkownicy dodają ponad 500 godzin filmów, zaś największe platformy społecznościowe w ciągu kilku ostatnich lat dostosowały swoje portale do szybkiego i intuicyjnego dodawania i odtwarzania formatów wideo. Trudno dziś wyobrazić sobie wirtualny świat bez tego rodzaju treści, dlatego im szybciej zdecydujesz się na stworzenie skutecznego przekazu online, tym szybciej możesz odnieść sukces w sieci.
Z tego artykułu dowiesz się:
- dlaczego użytkownicy tak bardzo cenią sobie format video,
- jak wykorzystać przekaz video w komunikatach marketingowych,
- jakie są zalety wykorzystania video w marketingu.
Mózg człowieka bardzo szybko dostosowuje się do nowych okoliczności, a zmiana oddziaływających na niego bodźców, prowadzi do zmiany reakcji w organizmie człowieka. W ciągu stuleci ludzkość czerpała podstawowe informację z źródeł pisanych, co prowadziło do linearnego sposobu poznawania świata. W ciągu ostatnich kilku dekad sposób przyswajania wiedzy drastycznie się zmienił. Niejednokrotnie mówi się o powrocie do kultury obrazkowej, która opanowała świat wraz z upowszechnieniem się internetu. Badania podkreślają, że współczesny internauta jest znacznie bardziej skłonny do szybkiego przeglądania artykułów niż przeczytania och w całości. Użytkownik internetu skupia się na pierwszych kilku zdaniach opublikowanej treści, później jedynie „skanuje” wzrokiem kolejne wersy i na tym często kończy swoją lekturę. Dlatego tak ważne jest dotarcie do niego z odpowiednim formatem, który zwiększy jego zaangażowanie i skutecznie przyciągnie uwagę.
Dlaczego użytkownicy wolą wideo od formatów tekstowych?
Dziś liczy się przede wszystkim szybkość oraz trafność. Użytkownik chce natychmiast znaleźć rozwiązania dla swoich problemów oraz odpowiedzi na interesujące ich pytania. Internauta XXI wieku chce mieć pełny dostęp do skumulowanej i szczegółowej informacji. Ludzie poświęcają coraz mniej czasu na przeszukiwanie różnych źródeł w celu uzyskania ważnych odpowiedzi. W erze szumu informacyjnego i terabajtów danych proste rozwiązania są najlepsze.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wspomniane zmiany w umyśle człowieka powodują również, że znacznie szybciej i skuteczniej przyswajany jest komunikat wizualny połączony ze ścieżką audio, niż ta sama treść w formie pisanej. A to dlatego, że taki przekaz znacznie lepiej oddziałuje na emocje odbiorcy. To nie jedyny jednak argument przemawiający za omawianą formą komunikacji z odbiorcą. Marketing wideo spełnia znacznie więcej celów.
Liczne korzyści z wideo marketingu
Wideo marketing zyskuje na popularności, ponieważ profesjonalnie stworzony i dobry jakościowo klip „pracuje” na rzecz firmy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Rozwiązania wideo są na tyle elastyczne, że skorzystać z niego może przedstawiciel niemal każdej branży. Na stronie sklepu sprzedającego ubrania lub salonu urody może pojawić się film, pokazujący oferowane produkty lub szczegółową realizację usługi, wystrój lokalu czy profesjonalne porady obsługi. Można również w ten sposób zaprezentować cele działania firmy, zalety korzystania z jej rozwiązań czy pokazać co wyróżnia ją na tle konkurencji. Producenci danych sprzętów mogą postawić na zaprezentowanie procesu powstania produktu, atrakcyjne wizualnie ujęcia hal produktowych lub fabryk oraz procesów logistycznych. Takie działania spowodują, że klient zobaczy, że ma do czynienia z realnym i aktywnym biznesem, z którego rozwiązań korzystają inni, a to wzbudzi jego zaufanie.
Jakie są główne zalety wykorzystania wideo w marketingu?
- firma zyskuje nowy kanał dotarcia do klientów,
- zwiększa świadomość swojej marki,
- zwiększa poziom sprzedaży,
- zwiększa szansę na dotarcie do wybranej grupy docelowej,
- dobrze przygotowane wideo pomaga skrócić dystans pomiędzy klientem a firmą,
- pomaga zwiększyć zaufanie wobec marki i zbudować jej pozycje eksperta
Profesjonalne rozwiązania
Przy tworzeniu formatu wideo warto pamiętać, że liczy się nie tylko sam przekaz, ale również jakość materiału. Dodatkowo decydując się na stworzenie filmu na potrzebę danej firmy warto dokładnie sprecyzować grupę docelową i zwrócić uwagę na jej potrzeby. To one determinują wybór środka przekazu czy formę materiału.
Narracja w filmie jest budowana nie tylko za pomocą contentu, ale również dźwięków, schematu opowieści, którą chcesz przekazać odbiorcy, odpowiednio dobranych scen i wielu innych środków przekazu. W czasach, gdy internauta ma dostęp do setek filmików dziennie, liczy się także długość filmów. Wideo nie może być zbyt długie, ponieważ zbyt duża ilość treści utrudni użytkownikowi ich zapamiętanie. W zależności od formatu klip wideo może trwać od 30 sekund do 15 minut. Warto jednak pamiętać, że im dłuższy jest przekaz, tym trudniej utrzymać uwagę odbiorcy.
Dlatego tak bardzo ważna jest jakość materiałów. Marka prezentująca filmik nakręcony za pomocą nieprofesjonalnego sprzętu, w niesprzyjających warunkach otoczenia, lub prezentując nudne treści, z pewnością będzie odebrana negatywnie przez użytkownika, a wideo zamiast spełnić swoje cele, wywoła tylko irytację lub w ogóle nie zostanie zauważone przez użytkowników sieci.
Aby do tego nie dopuścić warto zwrócić się o pomoc do profesjonalistów, którzy znajdą dla każdej firmy odpowiednie – dopasowane do potrzeb i budżetu, rozwiązanie.
W ADVERTSPACE: Video Production pierwsze kroki zmierzające do realizacji tej misji są podejmowane bezpłatnie. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu pracownicy firmy mają pełną świadomość, że liczy się przede wszystkim dobra koncepcja i odpowiednio dobrane narzędzia do jej realizacji. Dlatego oferują zainteresowanym firmom wkroczeniem w świat wideo marketingu bezpłatne porady, przy tworzeniu koncepcji materiałów oraz gwarantują szybką wycenę projektu. Oferują także różnorodne formaty filmów od klipów promujących produkt czy firmę, przez standardowe reklamy, tutoriale, filmy rekrutacyjne, po profesjonalne wizytówki biznesowe wideo.
Tworzone przez ADVERTSPACE: Video Production filmy stanowią narzędzie do identyfikacji marki przez potencjalnych klientów, dzięki unikalnym ujęciom, niepowtarzalnym dialogom, sloganom czy muzyce. Raz wypuszczony do sieci film będzie promował Twoją firmę nieustannie, tak długo, jak będziesz tego chciał lub potrzebował. W dzisiejszym świecie inwestycja w filmy reklamowe to jedno z najlepszych działań do wypromowania danej marki w sieci. Już dziś wideo stanowi jeden z najważniejszych formatów przekazywania treści i wszystko wskazuje na to, że jego pozycja jak na razie jest niezagrożona.
Artykuł powstał przy współpracy z Advertspace.