Effie Worldwide ogłosiło wyniki Effie Index 2023 – kolejnej edycji rankingu firm stojących za najbardziej efektywnymi inicjatywami marketingowymi na świecie. W zestawieniu znalazła się polska agencja DDB Warszawa. Sprawdź zwycięzców poszczególnych kategorii.
Effie Index to coroczny globalny wskaźnik efektywności marketingowej identyfikujący i klasyfikujący najskuteczniejsze agencje i marki oraz najefektywniejszych marketerów. W tym roku eksperci przeanalizowali ponad 4750 zgłoszeń.
Kto zwyciężył w poszczególnych kategoriach
W kategorii Most Effective Marketers pierwsze miejsce zajął AB InBev, skupiający marki Budweiser, Corona i Stella Artois. W pierwszej piątce znalazły się również kolejno: Unilever, McDonald’s, PepsiCo, The Coca-Cola Company.
Tytuł Most Effective Brands otrzymał trzeci rok z rzędu McDonald’s. Pierwszą piątkę zdominowały fast foody, ponieważ na kolejnych miejscach uplasowały się: KFC, Oreo, United24 oraz Burger King.
W zestawieniu Most Effective Agency Holding Groups na pierwszym miejscu znalazł się Omnicom. Zdetronizował tym samym ubiegłorocznego lidera – WPP. Publicis utrzymał trzecią pozycję drugi rok z rzędu, a IPG i Dentsu zajęły odpowiednio czwarte i piąte miejsce.
Ranking Most Effective Agency Networks otwiera McCann Worldgroup. Niżej na podium znalazły się DDB Worldwide oraz Ogilvy, a pierwszą piątkę zamykają BBDO Worldwide i Leo Burnett Worldwide.
Tytuł Most Effective Agencies powędrował do AlmapBBDO z Brazyli. Zdobył 18 złotych nagród dla 10 marek, w tym dla Amazona, Mety, VW, Heinekena i PepsiCo. Na kolejnych miejscach znalazły się: Leo Burnett Dubai, McCann Worldgroup Gurugram (Indie), GUT (Argentyna), Leo Burnett India.
Polska agencja DDB Warszawa zgarnęła w tej kategorii 13 nagród i zajęła 89. miejsce.
AI dla marketerów w praktyce
Nowy program! Dwa dni, dwa razy więcej wiedzy!
Jakie prompty przyniosą Ci oczekiwane rezultaty? Jak uniezależnić się od grafików i montażystów? Na co uważać przy korzystaniu ze sztucznej inteligencji? Wciąż pojawiają się nowe narzędzia, rozwiązania i sposoby na korzystanie z dostępnych programów. Ogrom tych wszystkich nowinek może przyprawić o zawrót głowy, pamiętaj jednak, że Twoja konkurencja nie śpi!
Zapisz się na kolejną odsłonę naszego szkolenia i zdobądź wiedzę na temat wykorzystania AI w marketingu. Poznaj insighty i triki, które pozwolą Ci np. bez problemu przeanalizować Twoją grupę docelową, wygenerować napisy do filmu czy stworzyć dowolną muzykę.
Argentyński GUT zajął pierwsze miejsce w kategorii Most Effective Independent Agencies. Zdobył dwie nagrody Grand oraz 18 złotych nagród w ośmiu kategoriach. W pierwszej piątce znalazły się również: nowozelandzki Special, ukraiński Gres Todorchuk, peruwiański Valor Socios de Marcas oraz brazylijski GUT.
Aktualizacja rankingu i kolejna edycja
W indeksie Effie ujęto wszystkich laureatów Effie Awards od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. Pełny ranking znajdziesz na stronie effieindex.com.
Przypominamy również, że trwają zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland, które będą przyjmowane do 5 lipca 2024 r.