Zrozumienie działania mózgu konsumenta podczas wszelkich interakcji z produktem, opakowaniem czy usługą jest niezwykle istotne dla markterów – dzięki temu mogą oni tworzyć lepsze doświadczenia. Neuromarketing i jego młodszy brat – neurodesign – są uporządkowaniem i nazwaniem pewnych zasad, które dotychczas były przez marketerów i projektantów stosowane intuicyjnie. Neurodesign wykorzystuje wiedzę na temat funkcjonowania mózgu do projektowania skutecznych produktów i opakowań. Poznaj reguły, których przestrzeganie w projekcie ma wpływ na postrzeganie produktu przez konsumenta.
Z tego artykułu dowiesz się:
- co sprawia, że opakowanie naprawdę wyróżnia się z masy innych,
- jak wykorzystać wiedzę o działaniu ludzkiego mózgu do projektowania skutecznych produktów i opakowań,
- w jaki sposób opakowanie może wpłynąć na ocenę jego zawartości,
- jak ludzie czytają wybrane barwy i jak używać koloru w projektowaniu,
- jak działa efekt centralnej fiksacji,
- za co w mózgu odpowiada ośrodek nagrody i jak to wykorzystać w projektowaniu,
- jak należy projektować opakowania, aby wywoływać określone zachowania i emocje klienta.